Приказ основних података о документу

Using video-stimulated recall to understand teachers' perceptions of teaching and learning in the classroom setting

dc.creatorRadišić, Jelena
dc.creatorBaucal, Aleksandar
dc.date.accessioned2021-10-12T12:17:29Z
dc.date.available2021-10-12T12:17:29Z
dc.date.issued2016
dc.identifier.issn0352-7379
dc.identifier.urihttp://reff.f.bg.ac.rs/handle/123456789/2130
dc.description.abstractRad je nastao na osnovu istraživačkog projekta čiji je cilj bio da utvrdi uzajamno dejstvo između uverenja nastavnika o nastavi i učenju i njihovih praksi, zabeleženih na časovima jezika i matematike u višim razredima srednje škole. U tekstu se opisuje jedan aspekt istraživačkog projekta koji se odnosi na omogućavanje dubljeg razumevanja nastavničkih uverenja o procesu nastave i učenja u učionici. Tema je istraživana putem intervjua sa trinaest nastavnika koji su učestvovali u ovoj fazi projekta. U intervjuima je korišćeno video stimulisano prisećanje pomoću odabranih video zapisa iz učionica ovih nastavnika, koji su analizirani kao deo istraživanja. Podaci iz video stimulirajućih intervjua predstavljali su jednu od najvažnijih komponenti u projektu i omogućili su da se čuje perspektiva nastavnika, kao i da se oni, na ovaj način, uvaže kao značajni partneri u istraživanju. U radu se izlažu nalazi izintervjua o tome kako su nastavnici reagovali na intervjue i kako su njihove reakcije oblikovale dalje faze analize, zauzvrat oblikujući i razumevanje određenih praksi u učionici od strane istraživača.sr
dc.description.abstractThis paper has emerged from a research project based on exploring the interplay between teachers' beliefs about teaching and learning and their registered practices in language and math classes at an upper secondary level. The text describes one aspect of the research project which involved developing a more in depth understanding of teachers' beliefs about the teaching and the learning process in the classroom settings. The topic was explored through interviews with 13 teachers involved in this stage of the project. The interviews applied video stimulated recall with selected clips from the teachers' classrooms, and were analysed as part of the research. Data from the video stimulated interviews with the teachers were one of the essential components of the project allowing for the teachers' perspective to be heard and thus acknowledging them as important partners in the research. The paper reports findings from the interviews on how teachers interact with the videos and how their inputs have framed consequent stages of the analysis, in return shaping the researchers' understanding of particular classroom practices.en
dc.publisherUniverzitet u Beogradu - Filozofski fakultet - Institut za psihologiju, Beograd
dc.rightsopenAccess
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by-sa/4.0/
dc.sourcePsihološka istraživanja
dc.subjectzapažanja nastavnikasr
dc.subjectvideo stimulisani intervjusr
dc.subjectistraživanje u učionicisr
dc.subjectintervjui sa nastavnicimasr
dc.subjectvideo stimulated recallen
dc.subjectteacher reflectionen
dc.subjectteacher interviewsen
dc.subjectclassroom studiesen
dc.titleKorišćenje video stimulisanog intervjua u razumevanju nastavničke percepcije nastave i učenjasr
dc.titleUsing video-stimulated recall to understand teachers' perceptions of teaching and learning in the classroom settingen
dc.typearticle
dc.rights.licenseBY-SA
dc.citation.epage183
dc.citation.issue2
dc.citation.other19(2): 165-183
dc.citation.rankM51
dc.citation.spage165
dc.citation.volume19
dc.identifier.doi10.5937/PsIstra1602165R
dc.identifier.fulltexthttp://reff.f.bg.ac.rs/bitstream/id/915/2127.pdf
dc.type.versionpublishedVersion


Документи

Thumbnail

Овај документ се појављује у следећим колекцијама

Приказ основних података о документу