REFF - Faculty of Philosophy Repository
University of Belgrade - Faculty of Philosophy
    • English
    • Српски
    • Српски (Serbia)
  • English 
    • English
    • Serbian (Cyrillic)
    • Serbian (Latin)
  • Login
View Item 
  •   REFF
  • Istorija umetnosti / History of Art
  • Radovi istraživača / Researcher's publications - Odeljenje za istoriju umetnosti
  • View Item
  •   REFF
  • Istorija umetnosti / History of Art
  • Radovi istraživača / Researcher's publications - Odeljenje za istoriju umetnosti
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Grafiti - konstruisanje teorije iz iskaza umetnika i neke nedoumice

Graffitti: Constructing a theory from artists' accounts and some reservations

Thumbnail
2016
2139.pdf (521.6Kb)
Authors
Dragojević, Predrag
Article (Published version)
Metadata
Show full item record
Abstract
U radu se analiziraju pojedini iskazi umetnika koji su nastali kao govor o sopstvenom radu i umetničkim uverenjima, ali oblikovani široko, kao opšti sudovi o umetnosti. Ovi iskazi postaju teorijske formulacije primenjive na mnogo širi krug dela, pa i na radikalnije umetničke prakse. Pri tome se otkriva pitanje da li su za to odgovorni umetnici ili istoričari umetnosti, koji se pozivaju na njihove stavove.
This paper analyses certain artists' personal accounts on their own works and artistic beliefs shaped into broad, general judgements on arts. These accounts have become theoretic formulations applicable to a much wider range of artwork, including more radical artistic practices. A question arises who to hold accountable for these: the artists or the art historians who use their standpoints as reference.
Keywords:
teorija umetnosti / istorija umetnosti / grafiti / etička pitanja / 20. vek / graffitti / ethical issues / art theory / art history / 20th century
Source:
Kultura, 2016, 153, 88-100
Publisher:
  • Zavod za proučavanje kulturnog razvitka, Beograd
Funding / projects:
  • Tradition and Transformation: Historical Heritage and National Identity in Serbia in the 20th Century (RS-47019)

DOI: 10.5937/kultura1653088D

ISSN: 0023-5164

[ Google Scholar ]
URI
http://reff.f.bg.ac.rs/handle/123456789/2142
Collections
  • Radovi istraživača / Researcher's publications - Odeljenje za istoriju umetnosti
Institution/Community
Istorija umetnosti / History of Art
TY  - JOUR
AU  - Dragojević, Predrag
PY  - 2016
UR  - http://reff.f.bg.ac.rs/handle/123456789/2142
AB  - U radu se analiziraju pojedini iskazi umetnika koji su nastali kao govor o sopstvenom radu i umetničkim uverenjima, ali oblikovani široko, kao opšti sudovi o umetnosti. Ovi iskazi postaju teorijske formulacije primenjive na mnogo širi krug dela, pa i na radikalnije umetničke prakse. Pri tome se otkriva pitanje da li su za to odgovorni umetnici ili istoričari umetnosti, koji se pozivaju na njihove stavove.
AB  - This paper analyses certain artists' personal accounts on their own works and artistic beliefs shaped into broad, general judgements on arts. These accounts have become theoretic formulations applicable to a much wider range of artwork, including more radical artistic practices. A question arises who to hold accountable for these: the artists or the art historians who use their standpoints as reference.
PB  - Zavod za proučavanje kulturnog razvitka, Beograd
T2  - Kultura
T1  - Grafiti - konstruisanje teorije iz iskaza umetnika i neke nedoumice
T1  - Graffitti: Constructing a theory from artists' accounts and some reservations
EP  - 100
IS  - 153
SP  - 88
DO  - 10.5937/kultura1653088D
ER  - 
@article{
author = "Dragojević, Predrag",
year = "2016",
abstract = "U radu se analiziraju pojedini iskazi umetnika koji su nastali kao govor o sopstvenom radu i umetničkim uverenjima, ali oblikovani široko, kao opšti sudovi o umetnosti. Ovi iskazi postaju teorijske formulacije primenjive na mnogo širi krug dela, pa i na radikalnije umetničke prakse. Pri tome se otkriva pitanje da li su za to odgovorni umetnici ili istoričari umetnosti, koji se pozivaju na njihove stavove., This paper analyses certain artists' personal accounts on their own works and artistic beliefs shaped into broad, general judgements on arts. These accounts have become theoretic formulations applicable to a much wider range of artwork, including more radical artistic practices. A question arises who to hold accountable for these: the artists or the art historians who use their standpoints as reference.",
publisher = "Zavod za proučavanje kulturnog razvitka, Beograd",
journal = "Kultura",
title = "Grafiti - konstruisanje teorije iz iskaza umetnika i neke nedoumice, Graffitti: Constructing a theory from artists' accounts and some reservations",
pages = "100-88",
number = "153",
doi = "10.5937/kultura1653088D"
}
Dragojević, P.. (2016). Grafiti - konstruisanje teorije iz iskaza umetnika i neke nedoumice. in Kultura
Zavod za proučavanje kulturnog razvitka, Beograd.(153), 88-100.
https://doi.org/10.5937/kultura1653088D
Dragojević P. Grafiti - konstruisanje teorije iz iskaza umetnika i neke nedoumice. in Kultura. 2016;(153):88-100.
doi:10.5937/kultura1653088D .
Dragojević, Predrag, "Grafiti - konstruisanje teorije iz iskaza umetnika i neke nedoumice" in Kultura, no. 153 (2016):88-100,
https://doi.org/10.5937/kultura1653088D . .

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
About REFF | Send Feedback

OpenAIRERCUB
 

 

All of DSpaceInstitutions/communitiesAuthorsTitlesSubjectsThis institutionAuthorsTitlesSubjects

Statistics

View Usage Statistics

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
About REFF | Send Feedback

OpenAIRERCUB