Grafiti - konstruisanje teorije iz iskaza umetnika i neke nedoumice
Graffitti: Constructing a theory from artists' accounts and some reservations
Abstract
U radu se analiziraju pojedini iskazi umetnika koji su nastali kao govor o sopstvenom radu i umetničkim uverenjima, ali oblikovani široko, kao opšti sudovi o umetnosti. Ovi iskazi postaju teorijske formulacije primenjive na mnogo širi krug dela, pa i na radikalnije umetničke prakse. Pri tome se otkriva pitanje da li su za to odgovorni umetnici ili istoričari umetnosti, koji se pozivaju na njihove stavove.
This paper analyses certain artists' personal accounts on their own works and artistic beliefs shaped into broad, general judgements on arts. These accounts have become theoretic formulations applicable to a much wider range of artwork, including more radical artistic practices. A question arises who to hold accountable for these: the artists or the art historians who use their standpoints as reference.
Keywords:
teorija umetnosti / istorija umetnosti / grafiti / etička pitanja / 20. vek / graffitti / ethical issues / art theory / art history / 20th centurySource:
Kultura, 2016, 153, 88-100Publisher:
- Zavod za proučavanje kulturnog razvitka, Beograd
Funding / projects:
Institution/Community
Istorija umetnosti / History of ArtTY - JOUR AU - Dragojević, Predrag PY - 2016 UR - http://reff.f.bg.ac.rs/handle/123456789/2142 AB - U radu se analiziraju pojedini iskazi umetnika koji su nastali kao govor o sopstvenom radu i umetničkim uverenjima, ali oblikovani široko, kao opšti sudovi o umetnosti. Ovi iskazi postaju teorijske formulacije primenjive na mnogo širi krug dela, pa i na radikalnije umetničke prakse. Pri tome se otkriva pitanje da li su za to odgovorni umetnici ili istoričari umetnosti, koji se pozivaju na njihove stavove. AB - This paper analyses certain artists' personal accounts on their own works and artistic beliefs shaped into broad, general judgements on arts. These accounts have become theoretic formulations applicable to a much wider range of artwork, including more radical artistic practices. A question arises who to hold accountable for these: the artists or the art historians who use their standpoints as reference. PB - Zavod za proučavanje kulturnog razvitka, Beograd T2 - Kultura T1 - Grafiti - konstruisanje teorije iz iskaza umetnika i neke nedoumice T1 - Graffitti: Constructing a theory from artists' accounts and some reservations EP - 100 IS - 153 SP - 88 DO - 10.5937/kultura1653088D ER -
@article{ author = "Dragojević, Predrag", year = "2016", abstract = "U radu se analiziraju pojedini iskazi umetnika koji su nastali kao govor o sopstvenom radu i umetničkim uverenjima, ali oblikovani široko, kao opšti sudovi o umetnosti. Ovi iskazi postaju teorijske formulacije primenjive na mnogo širi krug dela, pa i na radikalnije umetničke prakse. Pri tome se otkriva pitanje da li su za to odgovorni umetnici ili istoričari umetnosti, koji se pozivaju na njihove stavove., This paper analyses certain artists' personal accounts on their own works and artistic beliefs shaped into broad, general judgements on arts. These accounts have become theoretic formulations applicable to a much wider range of artwork, including more radical artistic practices. A question arises who to hold accountable for these: the artists or the art historians who use their standpoints as reference.", publisher = "Zavod za proučavanje kulturnog razvitka, Beograd", journal = "Kultura", title = "Grafiti - konstruisanje teorije iz iskaza umetnika i neke nedoumice, Graffitti: Constructing a theory from artists' accounts and some reservations", pages = "100-88", number = "153", doi = "10.5937/kultura1653088D" }
Dragojević, P.. (2016). Grafiti - konstruisanje teorije iz iskaza umetnika i neke nedoumice. in Kultura Zavod za proučavanje kulturnog razvitka, Beograd.(153), 88-100. https://doi.org/10.5937/kultura1653088D
Dragojević P. Grafiti - konstruisanje teorije iz iskaza umetnika i neke nedoumice. in Kultura. 2016;(153):88-100. doi:10.5937/kultura1653088D .
Dragojević, Predrag, "Grafiti - konstruisanje teorije iz iskaza umetnika i neke nedoumice" in Kultura, no. 153 (2016):88-100, https://doi.org/10.5937/kultura1653088D . .