REFF - Faculty of Philosophy Repository
University of Belgrade - Faculty of Philosophy
    • English
    • Српски
    • Српски (Serbia)
  • English 
    • English
    • Serbian (Cyrillic)
    • Serbian (Latin)
  • Login
View Item 
  •   REFF
  • Psihologija / Psychology
  • Radovi istraživača / Researcher's publications - Institut za psihologiju
  • View Item
  •   REFF
  • Psihologija / Psychology
  • Radovi istraživača / Researcher's publications - Institut za psihologiju
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Odustajanje od u školovanja u osnovnom i srednjem obrazovanju u Republici Srbiji

Student dropout in primary and secondary education in the Republic of Serbia

Thumbnail
2017
2299.pdf (159.9Kb)
Authors
Krstić, Ksenija
Stepanović Ilić, Ivana
Videnović, Marina
Article (Published version)
Metadata
Show full item record
Abstract
Napuštanje obrazovanja je veoma ozbiljan problem u čitavom svetu. U ovom radu su razmatrane različite definicije osipanja i konsekvence tih određenja na merenje i praćenje napuštanja škole od strane dece u Srbiji u kontekstu poređenja sa razvijenim zapadnim zemljama. Na osnovu pregleda relevantne literature se može zaključiti da brojni različiti faktori utiču na osipanje (individualni, porodični, školski i širi socijalni faktori povezani sa obrazovnim sistemom kao celinom i karakteristikama regiona). Imajući to u vidu, ovde smo pokušali da sumiramo razmatranja o tim faktorima i pružimo informacije o studijama koje se bave njihovim istraživanjem u Srbiji. Uzimajući u obzir činjenicu da u Srbiji nema sistematske analize stope osipanja iz osnovnog i srednjeg obrazovanja, prezentovani su postojeći statistički podaci o tom problemu iz različitih izvora. Jedan od najvažnijih zaključaka ove studije tiče se neophodnosti razvijanja daljeg naučnog inetersa i povećanja broja studija o osipanju ka...ko bi se došlo do primenjivih strategija za praćenje, prevenciju i uspešnu interevnciju.

Student dropout from school is a serious problem in educational systems all over the world. This paper will provide an overview of the various dropout definitions and their consequences for measuring and monitoring. Since a diversity of factors (individual, familial, school and systematic) is connected with student attrition in foreign research, the attempt has been made to systematise their results and provide data regarding similar Serbian studies. Considering the fact that there are no systematic analyses of students’ dropout rate in Serbia, the existing data from primary and secondary schools from a variety of statistical sources will be presented. We conclude that one way to reduce dropout in Serbia is to further develop research interest in the topic, as well as the strategies for monitoring, prevention and intervention.
Keywords:
uzroci i postojeće statistike o stopi osipanja u Srbiji / praćenje / osipanje / definicije / dropout / dropout rates in Serbia / dropout indicators / dropout factors
Source:
Psihološka istraživanja, 2017, 20, 1, 27-50
Publisher:
  • Univerzitet u Beogradu - Filozofski fakultet - Institut za psihologiju, Beograd
Funding / projects:
  • Identification, measurement and development of the cognitive and emotional competences important for a Europe-oriented society (RS-179018)

DOI: 10.5937/PsIstra1701027K

ISSN: 0352-7379

[ Google Scholar ]
URI
http://reff.f.bg.ac.rs/handle/123456789/2302
Collections
  • Radovi istraživača / Researcher's publications - Institut za psihologiju
  • Radovi istraživača / Researcher's publications - Odeljenje za psihologiju
Institution/Community
Psihologija / Psychology
TY  - JOUR
AU  - Krstić, Ksenija
AU  - Stepanović Ilić, Ivana
AU  - Videnović, Marina
PY  - 2017
UR  - http://reff.f.bg.ac.rs/handle/123456789/2302
AB  - Napuštanje obrazovanja je veoma ozbiljan problem u čitavom svetu. U ovom radu su razmatrane različite definicije osipanja i konsekvence tih određenja na merenje i praćenje napuštanja škole od strane dece u Srbiji u kontekstu poređenja sa razvijenim zapadnim zemljama. Na osnovu pregleda relevantne literature se može zaključiti da brojni različiti faktori utiču na osipanje (individualni, porodični, školski i širi socijalni faktori povezani sa obrazovnim sistemom kao celinom i karakteristikama regiona). Imajući to u vidu, ovde smo pokušali da sumiramo razmatranja o tim faktorima i pružimo informacije o studijama koje se bave njihovim istraživanjem u Srbiji. Uzimajući u obzir činjenicu da u Srbiji nema sistematske analize stope osipanja iz osnovnog i srednjeg obrazovanja, prezentovani su postojeći statistički podaci o tom problemu iz različitih izvora. Jedan od najvažnijih zaključaka ove studije tiče se neophodnosti razvijanja daljeg naučnog inetersa i povećanja broja studija o osipanju kako bi se došlo do primenjivih strategija za praćenje, prevenciju i uspešnu interevnciju.
AB  - Student dropout from school is a serious problem in educational systems all over the world. This paper will provide an overview of the various dropout definitions and their consequences for measuring and monitoring. Since a diversity of factors (individual, familial, school and systematic) is connected with student attrition in foreign research, the attempt has been made to systematise their results and provide data regarding similar Serbian studies. Considering the fact that there are no systematic analyses of students’ dropout rate in Serbia, the existing data from primary and secondary schools from a variety of statistical sources will be presented. We conclude that one way to reduce dropout in Serbia is to further develop research interest in the topic, as well as the strategies for monitoring, prevention and intervention.
PB  - Univerzitet u Beogradu - Filozofski fakultet - Institut za psihologiju, Beograd
T2  - Psihološka istraživanja
T1  - Odustajanje od u školovanja u osnovnom i srednjem obrazovanju u Republici Srbiji
T1  - Student dropout in primary and secondary education in the Republic of Serbia
EP  - 50
IS  - 1
SP  - 27
VL  - 20
DO  - 10.5937/PsIstra1701027K
ER  - 
@article{
author = "Krstić, Ksenija and Stepanović Ilić, Ivana and Videnović, Marina",
year = "2017",
abstract = "Napuštanje obrazovanja je veoma ozbiljan problem u čitavom svetu. U ovom radu su razmatrane različite definicije osipanja i konsekvence tih određenja na merenje i praćenje napuštanja škole od strane dece u Srbiji u kontekstu poređenja sa razvijenim zapadnim zemljama. Na osnovu pregleda relevantne literature se može zaključiti da brojni različiti faktori utiču na osipanje (individualni, porodični, školski i širi socijalni faktori povezani sa obrazovnim sistemom kao celinom i karakteristikama regiona). Imajući to u vidu, ovde smo pokušali da sumiramo razmatranja o tim faktorima i pružimo informacije o studijama koje se bave njihovim istraživanjem u Srbiji. Uzimajući u obzir činjenicu da u Srbiji nema sistematske analize stope osipanja iz osnovnog i srednjeg obrazovanja, prezentovani su postojeći statistički podaci o tom problemu iz različitih izvora. Jedan od najvažnijih zaključaka ove studije tiče se neophodnosti razvijanja daljeg naučnog inetersa i povećanja broja studija o osipanju kako bi se došlo do primenjivih strategija za praćenje, prevenciju i uspešnu interevnciju., Student dropout from school is a serious problem in educational systems all over the world. This paper will provide an overview of the various dropout definitions and their consequences for measuring and monitoring. Since a diversity of factors (individual, familial, school and systematic) is connected with student attrition in foreign research, the attempt has been made to systematise their results and provide data regarding similar Serbian studies. Considering the fact that there are no systematic analyses of students’ dropout rate in Serbia, the existing data from primary and secondary schools from a variety of statistical sources will be presented. We conclude that one way to reduce dropout in Serbia is to further develop research interest in the topic, as well as the strategies for monitoring, prevention and intervention.",
publisher = "Univerzitet u Beogradu - Filozofski fakultet - Institut za psihologiju, Beograd",
journal = "Psihološka istraživanja",
title = "Odustajanje od u školovanja u osnovnom i srednjem obrazovanju u Republici Srbiji, Student dropout in primary and secondary education in the Republic of Serbia",
pages = "50-27",
number = "1",
volume = "20",
doi = "10.5937/PsIstra1701027K"
}
Krstić, K., Stepanović Ilić, I.,& Videnović, M.. (2017). Odustajanje od u školovanja u osnovnom i srednjem obrazovanju u Republici Srbiji. in Psihološka istraživanja
Univerzitet u Beogradu - Filozofski fakultet - Institut za psihologiju, Beograd., 20(1), 27-50.
https://doi.org/10.5937/PsIstra1701027K
Krstić K, Stepanović Ilić I, Videnović M. Odustajanje od u školovanja u osnovnom i srednjem obrazovanju u Republici Srbiji. in Psihološka istraživanja. 2017;20(1):27-50.
doi:10.5937/PsIstra1701027K .
Krstić, Ksenija, Stepanović Ilić, Ivana, Videnović, Marina, "Odustajanje od u školovanja u osnovnom i srednjem obrazovanju u Republici Srbiji" in Psihološka istraživanja, 20, no. 1 (2017):27-50,
https://doi.org/10.5937/PsIstra1701027K . .

Related items

Showing items related by title, author, creator and subject.

  • Porodični i individualni razlozi napuštanja školovanja - percepcija učenika / Familial and individual reasons for student dropout: Schools’ perception 

    Videnović, Marina; Lazarević, Ljiljana (Univerzitet u Beogradu - Filozofski fakultet - Institut za psihologiju, Beograd, 2017)
  • Socijalni faktori van porodice i škole povezani sa osipanjem / Social factors outside of family and school related to student dropout 

    Stepanović Ilić, Ivana; Lazarević, Ljiljana; Simić, Nataša (Univerzitet u Beogradu - Filozofski fakultet - Institut za psihologiju, Beograd, 2017)
  • Odustajanje od školovanja - analiza studija slučaja iz ugla ekološkog pristupa / Leaving school: Analysis of a case study from the angle of the ecological approach 

    Stepanović Ilić, Ivana; Videnović, Marina; Lazarević, Ljiljana (Pedagoško društvo Srbije, Beograd i Univerzitet u Beogradu - Filozofski fakultet - Institut za pedagogiju i andragogiju, Beograd, 2015)

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
About REFF | Send Feedback

OpenAIRERCUB
 

 

All of DSpaceInstitutions/communitiesAuthorsTitlesSubjectsThis institutionAuthorsTitlesSubjects

Statistics

View Usage Statistics

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
About REFF | Send Feedback

OpenAIRERCUB