Odustajanje od u školovanja u osnovnom i srednjem obrazovanju u Republici Srbiji
Student dropout in primary and secondary education in the Republic of Serbia
Abstract
Napuštanje obrazovanja je veoma ozbiljan problem u čitavom svetu. U ovom radu su razmatrane različite definicije osipanja i konsekvence tih određenja na merenje i praćenje napuštanja škole od strane dece u Srbiji u kontekstu poređenja sa razvijenim zapadnim zemljama. Na osnovu pregleda relevantne literature se može zaključiti da brojni različiti faktori utiču na osipanje (individualni, porodični, školski i širi socijalni faktori povezani sa obrazovnim sistemom kao celinom i karakteristikama regiona). Imajući to u vidu, ovde smo pokušali da sumiramo razmatranja o tim faktorima i pružimo informacije o studijama koje se bave njihovim istraživanjem u Srbiji. Uzimajući u obzir činjenicu da u Srbiji nema sistematske analize stope osipanja iz osnovnog i srednjeg obrazovanja, prezentovani su postojeći statistički podaci o tom problemu iz različitih izvora. Jedan od najvažnijih zaključaka ove studije tiče se neophodnosti razvijanja daljeg naučnog inetersa i povećanja broja studija o osipanju ka...ko bi se došlo do primenjivih strategija za praćenje, prevenciju i uspešnu interevnciju.
Student dropout from school is a serious problem in educational systems all over the world. This paper will provide an overview of the various dropout definitions and their consequences for measuring and monitoring. Since a diversity of factors (individual, familial, school and systematic) is connected with student attrition in foreign research, the attempt has been made to systematise their results and provide data regarding similar Serbian studies. Considering the fact that there are no systematic analyses of students’ dropout rate in Serbia, the existing data from primary and secondary schools from a variety of statistical sources will be presented. We conclude that one way to reduce dropout in Serbia is to further develop research interest in the topic, as well as the strategies for monitoring, prevention and intervention.
Keywords:
uzroci i postojeće statistike o stopi osipanja u Srbiji / praćenje / osipanje / definicije / dropout / dropout rates in Serbia / dropout indicators / dropout factorsSource:
Psihološka istraživanja, 2017, 20, 1, 27-50Publisher:
- Univerzitet u Beogradu - Filozofski fakultet - Institut za psihologiju, Beograd
Funding / projects:
Collections
Institution/Community
Psihologija / PsychologyTY - JOUR AU - Krstić, Ksenija AU - Stepanović Ilić, Ivana AU - Videnović, Marina PY - 2017 UR - http://reff.f.bg.ac.rs/handle/123456789/2302 AB - Napuštanje obrazovanja je veoma ozbiljan problem u čitavom svetu. U ovom radu su razmatrane različite definicije osipanja i konsekvence tih određenja na merenje i praćenje napuštanja škole od strane dece u Srbiji u kontekstu poređenja sa razvijenim zapadnim zemljama. Na osnovu pregleda relevantne literature se može zaključiti da brojni različiti faktori utiču na osipanje (individualni, porodični, školski i širi socijalni faktori povezani sa obrazovnim sistemom kao celinom i karakteristikama regiona). Imajući to u vidu, ovde smo pokušali da sumiramo razmatranja o tim faktorima i pružimo informacije o studijama koje se bave njihovim istraživanjem u Srbiji. Uzimajući u obzir činjenicu da u Srbiji nema sistematske analize stope osipanja iz osnovnog i srednjeg obrazovanja, prezentovani su postojeći statistički podaci o tom problemu iz različitih izvora. Jedan od najvažnijih zaključaka ove studije tiče se neophodnosti razvijanja daljeg naučnog inetersa i povećanja broja studija o osipanju kako bi se došlo do primenjivih strategija za praćenje, prevenciju i uspešnu interevnciju. AB - Student dropout from school is a serious problem in educational systems all over the world. This paper will provide an overview of the various dropout definitions and their consequences for measuring and monitoring. Since a diversity of factors (individual, familial, school and systematic) is connected with student attrition in foreign research, the attempt has been made to systematise their results and provide data regarding similar Serbian studies. Considering the fact that there are no systematic analyses of students’ dropout rate in Serbia, the existing data from primary and secondary schools from a variety of statistical sources will be presented. We conclude that one way to reduce dropout in Serbia is to further develop research interest in the topic, as well as the strategies for monitoring, prevention and intervention. PB - Univerzitet u Beogradu - Filozofski fakultet - Institut za psihologiju, Beograd T2 - Psihološka istraživanja T1 - Odustajanje od u školovanja u osnovnom i srednjem obrazovanju u Republici Srbiji T1 - Student dropout in primary and secondary education in the Republic of Serbia EP - 50 IS - 1 SP - 27 VL - 20 DO - 10.5937/PsIstra1701027K ER -
@article{ author = "Krstić, Ksenija and Stepanović Ilić, Ivana and Videnović, Marina", year = "2017", abstract = "Napuštanje obrazovanja je veoma ozbiljan problem u čitavom svetu. U ovom radu su razmatrane različite definicije osipanja i konsekvence tih određenja na merenje i praćenje napuštanja škole od strane dece u Srbiji u kontekstu poređenja sa razvijenim zapadnim zemljama. Na osnovu pregleda relevantne literature se može zaključiti da brojni različiti faktori utiču na osipanje (individualni, porodični, školski i širi socijalni faktori povezani sa obrazovnim sistemom kao celinom i karakteristikama regiona). Imajući to u vidu, ovde smo pokušali da sumiramo razmatranja o tim faktorima i pružimo informacije o studijama koje se bave njihovim istraživanjem u Srbiji. Uzimajući u obzir činjenicu da u Srbiji nema sistematske analize stope osipanja iz osnovnog i srednjeg obrazovanja, prezentovani su postojeći statistički podaci o tom problemu iz različitih izvora. Jedan od najvažnijih zaključaka ove studije tiče se neophodnosti razvijanja daljeg naučnog inetersa i povećanja broja studija o osipanju kako bi se došlo do primenjivih strategija za praćenje, prevenciju i uspešnu interevnciju., Student dropout from school is a serious problem in educational systems all over the world. This paper will provide an overview of the various dropout definitions and their consequences for measuring and monitoring. Since a diversity of factors (individual, familial, school and systematic) is connected with student attrition in foreign research, the attempt has been made to systematise their results and provide data regarding similar Serbian studies. Considering the fact that there are no systematic analyses of students’ dropout rate in Serbia, the existing data from primary and secondary schools from a variety of statistical sources will be presented. We conclude that one way to reduce dropout in Serbia is to further develop research interest in the topic, as well as the strategies for monitoring, prevention and intervention.", publisher = "Univerzitet u Beogradu - Filozofski fakultet - Institut za psihologiju, Beograd", journal = "Psihološka istraživanja", title = "Odustajanje od u školovanja u osnovnom i srednjem obrazovanju u Republici Srbiji, Student dropout in primary and secondary education in the Republic of Serbia", pages = "50-27", number = "1", volume = "20", doi = "10.5937/PsIstra1701027K" }
Krstić, K., Stepanović Ilić, I.,& Videnović, M.. (2017). Odustajanje od u školovanja u osnovnom i srednjem obrazovanju u Republici Srbiji. in Psihološka istraživanja Univerzitet u Beogradu - Filozofski fakultet - Institut za psihologiju, Beograd., 20(1), 27-50. https://doi.org/10.5937/PsIstra1701027K
Krstić K, Stepanović Ilić I, Videnović M. Odustajanje od u školovanja u osnovnom i srednjem obrazovanju u Republici Srbiji. in Psihološka istraživanja. 2017;20(1):27-50. doi:10.5937/PsIstra1701027K .
Krstić, Ksenija, Stepanović Ilić, Ivana, Videnović, Marina, "Odustajanje od u školovanja u osnovnom i srednjem obrazovanju u Republici Srbiji" in Psihološka istraživanja, 20, no. 1 (2017):27-50, https://doi.org/10.5937/PsIstra1701027K . .
Related items
Showing items related by title, author, creator and subject.
-
Porodični i individualni razlozi napuštanja školovanja - percepcija učenika / Familial and individual reasons for student dropout: Schools’ perception
Videnović, Marina; Lazarević, Ljiljana (Univerzitet u Beogradu - Filozofski fakultet - Institut za psihologiju, Beograd, 2017) -
Socijalni faktori van porodice i škole povezani sa osipanjem / Social factors outside of family and school related to student dropout
Stepanović Ilić, Ivana; Lazarević, Ljiljana; Simić, Nataša (Univerzitet u Beogradu - Filozofski fakultet - Institut za psihologiju, Beograd, 2017) -
Odustajanje od školovanja - analiza studija slučaja iz ugla ekološkog pristupa / Leaving school: Analysis of a case study from the angle of the ecological approach
Stepanović Ilić, Ivana; Videnović, Marina; Lazarević, Ljiljana (Pedagoško društvo Srbije, Beograd i Univerzitet u Beogradu - Filozofski fakultet - Institut za pedagogiju i andragogiju, Beograd, 2015)