Приказ основних података о документу

Student dropout in primary and secondary education in the Republic of Serbia

dc.creatorKrstić, Ksenija
dc.creatorStepanović Ilić, Ivana
dc.creatorVidenović, Marina
dc.date.accessioned2021-10-12T12:28:21Z
dc.date.available2021-10-12T12:28:21Z
dc.date.issued2017
dc.identifier.issn0352-7379
dc.identifier.urihttp://reff.f.bg.ac.rs/handle/123456789/2302
dc.description.abstractNapuštanje obrazovanja je veoma ozbiljan problem u čitavom svetu. U ovom radu su razmatrane različite definicije osipanja i konsekvence tih određenja na merenje i praćenje napuštanja škole od strane dece u Srbiji u kontekstu poređenja sa razvijenim zapadnim zemljama. Na osnovu pregleda relevantne literature se može zaključiti da brojni različiti faktori utiču na osipanje (individualni, porodični, školski i širi socijalni faktori povezani sa obrazovnim sistemom kao celinom i karakteristikama regiona). Imajući to u vidu, ovde smo pokušali da sumiramo razmatranja o tim faktorima i pružimo informacije o studijama koje se bave njihovim istraživanjem u Srbiji. Uzimajući u obzir činjenicu da u Srbiji nema sistematske analize stope osipanja iz osnovnog i srednjeg obrazovanja, prezentovani su postojeći statistički podaci o tom problemu iz različitih izvora. Jedan od najvažnijih zaključaka ove studije tiče se neophodnosti razvijanja daljeg naučnog inetersa i povećanja broja studija o osipanju kako bi se došlo do primenjivih strategija za praćenje, prevenciju i uspešnu interevnciju.sr
dc.description.abstractStudent dropout from school is a serious problem in educational systems all over the world. This paper will provide an overview of the various dropout definitions and their consequences for measuring and monitoring. Since a diversity of factors (individual, familial, school and systematic) is connected with student attrition in foreign research, the attempt has been made to systematise their results and provide data regarding similar Serbian studies. Considering the fact that there are no systematic analyses of students’ dropout rate in Serbia, the existing data from primary and secondary schools from a variety of statistical sources will be presented. We conclude that one way to reduce dropout in Serbia is to further develop research interest in the topic, as well as the strategies for monitoring, prevention and intervention.en
dc.publisherUniverzitet u Beogradu - Filozofski fakultet - Institut za psihologiju, Beograd
dc.relationinfo:eu-repo/grantAgreement/MESTD/Basic Research (BR or ON)/179018/RS//
dc.rightsopenAccess
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by-sa/4.0/
dc.sourcePsihološka istraživanja
dc.subjectuzroci i postojeće statistike o stopi osipanja u Srbijisr
dc.subjectpraćenjesr
dc.subjectosipanjesr
dc.subjectdefinicijesr
dc.subjectdropouten
dc.subjectdropout rates in Serbiaen
dc.subjectdropout indicatorsen
dc.subjectdropout factorsen
dc.titleOdustajanje od u školovanja u osnovnom i srednjem obrazovanju u Republici Srbijisr
dc.titleStudent dropout in primary and secondary education in the Republic of Serbiaen
dc.typearticle
dc.rights.licenseBY-SA
dc.citation.epage50
dc.citation.issue1
dc.citation.other20(1): 27-50
dc.citation.rankM51
dc.citation.spage27
dc.citation.volume20
dc.identifier.doi10.5937/PsIstra1701027K
dc.identifier.fulltexthttp://reff.f.bg.ac.rs/bitstream/id/1067/2299.pdf
dc.type.versionpublishedVersion


Документи

Thumbnail

Овај документ се појављује у следећим колекцијама

Приказ основних података о документу