REFF - Faculty of Philosophy Repository
University of Belgrade - Faculty of Philosophy
    • English
    • Српски
    • Српски (Serbia)
  • English 
    • English
    • Serbian (Cyrillic)
    • Serbian (Latin)
  • Login
View Item 
  •   REFF
  • Pedagogija / Pedagogy
  • Radovi istraživača / Researcher's publications - Odeljenje za pedagogiju
  • View Item
  •   REFF
  • Pedagogija / Pedagogy
  • Radovi istraživača / Researcher's publications - Odeljenje za pedagogiju
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Pristupi procenjivanju nivoa i kvaliteta motivacije učenika za učenje

Approaches to assessment of the level and quality of students' motivation for learning

Thumbnail
2017
2305.pdf (136.1Kb)
Authors
Antonijević, Radovan
Bojović, Ivana M.
Article (Published version)
Metadata
Show full item record
Abstract
Jedan od značajnih ciljeva istraživača u obrazovanju jeste utvrđivanje što efikasnijih metoda za procenu motivacije učenika za učenje. Kako je broj istraživanja o motivaciji izuzetno veliki, javljaju se u ovoj oblasti raznovrsne metode i tehnike procene. Najčešće se koriste metode samoizveštavanja, koje se razlikuju po svojim teorijskim utemeljenjima, a odnose se i na merenje različitih komponenata motivacije (postavljeni ciljevi, unutrašnja/spoljašnja motivacija, atribucije, aspiracije, i drugo). Posmatranje predstavlja najčešću metodu u okviru bihejviorističkog pristupa procenjivanju motivacije za učenje. Predstavnici neuropsihološkog pristupa tvrde da kompleksne interakcije između bioloških, kognitivnih i psiholoških sistema određuju ponašanje i u svojim istraživanjima pokušavaju da utvrde razlike u nervnoj aktivnosti u vezi s motivacionim procesima. U okviru fenomenološkog pristupa razvija se fleksibilna, holistička metodologija za proučavanje motivacije, naglašavaju se subjektivna... iskustva pojedinca, značenja, kao i percepcija njihovih motivacionih stanja. U ovom radu analiziraju se karakteristike, prednosti i ograničenja navedenih pristupa.

One of the more significant aims of researchers in education is to establish the most effective methods of assessment of students' motivation for learning. As the number of studies on motivation is extremely large, there is also a wide variety of methods and techniques for assessing it. Selfreporting methods are most commonly used, they differ in their theoretical underpinnings, and are used to measure different components of motivation (goals set, intrinsic/extrinsic motivation, attributions, aspirations, etc.). Observation is the method most frequently employed within the behaviorist approach to the assessment of motivation for learning. Proponents of the neuropsychological approach maintain that behavior is determined by complex interactions between biological, cognitive and psychological systems, and their research seeks to establish differences in neural activity linked to motivational processes. Within the phenomenological approach a flexible, holistic methodology for studying mo...tivation is being developed, with an emphasis on the subjective experiences of individuals, on meanings and on the perception of their motivational states. The paper analyzes the characteristics, advantages and limitations of the above-mentioned approaches.

Keywords:
tehnike merenja / procenjivanje motivacije / motivacija za učenje / metode procenjivanja / motivation for learning / motivation assessment / measurement techniques / assessment methods
Source:
Nastava i vaspitanje, 2017, 66, 1, 23-36
Publisher:
  • Pedagoško društvo Srbije, Beograd i Univerzitet u Beogradu - Filozofski fakultet - Institut za pedagogiju i andragogiju, Beograd
Funding / projects:
  • Models of evaluation and strategies for improvement of education quality in Serbia (RS-179060)

DOI: 10.5937/nasvas1701022A

ISSN: 0547-3330

[ Google Scholar ]
URI
http://reff.f.bg.ac.rs/handle/123456789/2308
Collections
  • Radovi istraživača / Researcher's publications - Odeljenje za pedagogiju
Institution/Community
Pedagogija / Pedagogy
TY  - JOUR
AU  - Antonijević, Radovan
AU  - Bojović, Ivana M.
PY  - 2017
UR  - http://reff.f.bg.ac.rs/handle/123456789/2308
AB  - Jedan od značajnih ciljeva istraživača u obrazovanju jeste utvrđivanje što efikasnijih metoda za procenu motivacije učenika za učenje. Kako je broj istraživanja o motivaciji izuzetno veliki, javljaju se u ovoj oblasti raznovrsne metode i tehnike procene. Najčešće se koriste metode samoizveštavanja, koje se razlikuju po svojim teorijskim utemeljenjima, a odnose se i na merenje različitih komponenata motivacije (postavljeni ciljevi, unutrašnja/spoljašnja motivacija, atribucije, aspiracije, i drugo). Posmatranje predstavlja najčešću metodu u okviru bihejviorističkog pristupa procenjivanju motivacije za učenje. Predstavnici neuropsihološkog pristupa tvrde da kompleksne interakcije između bioloških, kognitivnih i psiholoških sistema određuju ponašanje i u svojim istraživanjima pokušavaju da utvrde razlike u nervnoj aktivnosti u vezi s motivacionim procesima. U okviru fenomenološkog pristupa razvija se fleksibilna, holistička metodologija za proučavanje motivacije, naglašavaju se subjektivna iskustva pojedinca, značenja, kao i percepcija njihovih motivacionih stanja. U ovom radu analiziraju se karakteristike, prednosti i ograničenja navedenih pristupa.
AB  - One of the more significant aims of researchers in education is to establish the most effective methods of assessment of students' motivation for learning. As the number of studies on motivation is extremely large, there is also a wide variety of methods and techniques for assessing it. Selfreporting methods are most commonly used, they differ in their theoretical underpinnings, and are used to measure different components of motivation (goals set, intrinsic/extrinsic motivation, attributions, aspirations, etc.). Observation is the method most frequently employed within the behaviorist approach to the assessment of motivation for learning. Proponents of the neuropsychological approach maintain that behavior is determined by complex interactions between biological, cognitive and psychological systems, and their research seeks to establish differences in neural activity linked to motivational processes. Within the phenomenological approach a flexible, holistic methodology for studying motivation is being developed, with an emphasis on the subjective experiences of individuals, on meanings and on the perception of their motivational states. The paper analyzes the characteristics, advantages and limitations of the above-mentioned approaches.
PB  - Pedagoško društvo Srbije, Beograd i Univerzitet u Beogradu - Filozofski fakultet - Institut za pedagogiju i andragogiju, Beograd
T2  - Nastava i vaspitanje
T1  - Pristupi procenjivanju nivoa i kvaliteta motivacije učenika za učenje
T1  - Approaches to assessment of the level and quality of students' motivation for learning
EP  - 36
IS  - 1
SP  - 23
VL  - 66
DO  - 10.5937/nasvas1701022A
ER  - 
@article{
author = "Antonijević, Radovan and Bojović, Ivana M.",
year = "2017",
abstract = "Jedan od značajnih ciljeva istraživača u obrazovanju jeste utvrđivanje što efikasnijih metoda za procenu motivacije učenika za učenje. Kako je broj istraživanja o motivaciji izuzetno veliki, javljaju se u ovoj oblasti raznovrsne metode i tehnike procene. Najčešće se koriste metode samoizveštavanja, koje se razlikuju po svojim teorijskim utemeljenjima, a odnose se i na merenje različitih komponenata motivacije (postavljeni ciljevi, unutrašnja/spoljašnja motivacija, atribucije, aspiracije, i drugo). Posmatranje predstavlja najčešću metodu u okviru bihejviorističkog pristupa procenjivanju motivacije za učenje. Predstavnici neuropsihološkog pristupa tvrde da kompleksne interakcije između bioloških, kognitivnih i psiholoških sistema određuju ponašanje i u svojim istraživanjima pokušavaju da utvrde razlike u nervnoj aktivnosti u vezi s motivacionim procesima. U okviru fenomenološkog pristupa razvija se fleksibilna, holistička metodologija za proučavanje motivacije, naglašavaju se subjektivna iskustva pojedinca, značenja, kao i percepcija njihovih motivacionih stanja. U ovom radu analiziraju se karakteristike, prednosti i ograničenja navedenih pristupa., One of the more significant aims of researchers in education is to establish the most effective methods of assessment of students' motivation for learning. As the number of studies on motivation is extremely large, there is also a wide variety of methods and techniques for assessing it. Selfreporting methods are most commonly used, they differ in their theoretical underpinnings, and are used to measure different components of motivation (goals set, intrinsic/extrinsic motivation, attributions, aspirations, etc.). Observation is the method most frequently employed within the behaviorist approach to the assessment of motivation for learning. Proponents of the neuropsychological approach maintain that behavior is determined by complex interactions between biological, cognitive and psychological systems, and their research seeks to establish differences in neural activity linked to motivational processes. Within the phenomenological approach a flexible, holistic methodology for studying motivation is being developed, with an emphasis on the subjective experiences of individuals, on meanings and on the perception of their motivational states. The paper analyzes the characteristics, advantages and limitations of the above-mentioned approaches.",
publisher = "Pedagoško društvo Srbije, Beograd i Univerzitet u Beogradu - Filozofski fakultet - Institut za pedagogiju i andragogiju, Beograd",
journal = "Nastava i vaspitanje",
title = "Pristupi procenjivanju nivoa i kvaliteta motivacije učenika za učenje, Approaches to assessment of the level and quality of students' motivation for learning",
pages = "36-23",
number = "1",
volume = "66",
doi = "10.5937/nasvas1701022A"
}
Antonijević, R.,& Bojović, I. M.. (2017). Pristupi procenjivanju nivoa i kvaliteta motivacije učenika za učenje. in Nastava i vaspitanje
Pedagoško društvo Srbije, Beograd i Univerzitet u Beogradu - Filozofski fakultet - Institut za pedagogiju i andragogiju, Beograd., 66(1), 23-36.
https://doi.org/10.5937/nasvas1701022A
Antonijević R, Bojović IM. Pristupi procenjivanju nivoa i kvaliteta motivacije učenika za učenje. in Nastava i vaspitanje. 2017;66(1):23-36.
doi:10.5937/nasvas1701022A .
Antonijević, Radovan, Bojović, Ivana M., "Pristupi procenjivanju nivoa i kvaliteta motivacije učenika za učenje" in Nastava i vaspitanje, 66, no. 1 (2017):23-36,
https://doi.org/10.5937/nasvas1701022A . .

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
About REFF | Send Feedback

OpenAIRERCUB
 

 

All of DSpaceInstitutions/communitiesAuthorsTitlesSubjectsThis institutionAuthorsTitlesSubjects

Statistics

View Usage Statistics

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
About REFF | Send Feedback

OpenAIRERCUB