Приказ основних података о документу

From education for democratic citizenship to the global citizenship education: On the necessity for a paradigm shift

dc.creatorPopović, Katarina
dc.creatorDespotović, Miomir
dc.date.accessioned2021-10-12T12:40:04Z
dc.date.available2021-10-12T12:40:04Z
dc.date.issued2018
dc.identifier.issn0354-5415
dc.identifier.urihttp://reff.f.bg.ac.rs/handle/123456789/2490
dc.description.abstractOvaj članak analizira i komparira dva glavna koncepta u oblasti građanskog obrazovanja: obrazovanje za demokratsko građanstvo (ODG), koncept koji je prevalentan u evropskom diskursu, i obrazovanje za globalno građanstvo (OGG), koje je dominantno u međunarodnim organizacijama poput UNESCO-a. Ova dva koncepta i njihov sadržaj su predstavljeni i podvrgnuti analizi, a potreba za promenom paradigme ka OGG je ilustrovana nekim od globalnih tendencija i ozbiljnih izazova globalnog društva. Istaknuta je odgovornost za uključivanje OGG-a u evropski koncept građanskog obrazovanja i naglašeni su izazovi sa kojima se OGG suočava u okviru politike i implementacije globalnog programa rada - Ciljeva Održivog Razvoja (naročito COR 4) i programa Obrazovanje 2030.sr
dc.description.abstractThe article analyses and compares two main concepts in the field of civic education: education for democratic citizenship (EDC), prevailing in European discourse, and global citizenship education (GCE), dominant in international organisations like UNESCO. The concepts and their content are presented and analysed, and the need for the shift to the GCE is illustrated by some global tendencies and serious challenges of the global world. The responsibility to include GCE into the European concept of civic education is pointed out, as well as the challenges GCE is facing within the policy and implementation of the global agenda, SDG 4 and Education 2030.en
dc.publisherUniverzitet u Beogradu - Filozofski fakultet - Institut za pedagogiju i andragogiju, Beograd
dc.relationinfo:eu-repo/grantAgreement/MESTD/Basic Research (BR or ON)/179060/RS//
dc.rightsopenAccess
dc.sourceAndragoške studije
dc.subjectobrazovanjeza globalno građanstvosr
dc.subjectobrazovanje za demokratsko građanstvosr
dc.subjectobrazovanje odraslihsr
dc.subjectgrađansko obrazovanjesr
dc.subjectglobal citizenship educationen
dc.subjecteducation for democratic citizenshipen
dc.subjectcivic educationen
dc.subjectadult educationen
dc.titleOd obrazovanja za demokratsko građanstvo ka obrazovanju za globalno građanstvo - o potrebi za promenom paradigmsr
dc.titleFrom education for democratic citizenship to the global citizenship education: On the necessity for a paradigm shiften
dc.typearticle
dc.rights.licenseARR
dc.citation.epage45
dc.citation.issue1
dc.citation.other(1): 29-45
dc.citation.rankM24
dc.citation.spage29
dc.identifier.doi10.5937/ANDSTUD1801029P
dc.identifier.fulltexthttp://reff.f.bg.ac.rs/bitstream/id/1210/2487.pdf
dc.type.versionpublishedVersion


Документи

Thumbnail

Овај документ се појављује у следећим колекцијама

Приказ основних података о документу