Приказ основних података о документу

Distinguishing successful students in mathematics: A comparison across European countries

dc.creatorRadišić, Jelena
dc.creatorVidenović, Marina
dc.creatorBaucal, Aleksandar
dc.date.accessioned2021-10-12T12:44:57Z
dc.date.available2021-10-12T12:44:57Z
dc.date.issued2018
dc.identifier.issn0048-5705
dc.identifier.urihttp://reff.f.bg.ac.rs/handle/123456789/2571
dc.description.abstractU ovoj studiji istraživani su faktori koji izdvajaju učenike sa optimalnom šemom visokog postignuća u matematici i pozitivna verovanja ovih učenika o matematici u 17 evropskih regiona koristeći podatke iz PISA-e 2012. U ovu svrhu primenjena je hijerarhijska klaster analiza varijabli matematičke anksioznosti, postignuća učenika i percepcije matematičke efikasnosti učenika, matematičkog self-koncepta i intrinzičke motivacije. Na ovaj način dobijene su četiri različite grupe učenika. Među njima je bio i profil učenika uspešnih u matematici (niska matematička anksioznost, visoka motivacija i visoki opažena matematička efikasnost, self-koncept i intrinzička motivacija). Rezultati pokazuju razlike u faktorima koji su bitni za uspeh učenika u matematici u zavisnosti od toga da li su skorovi matematičke pismenosti i matematičke anksioznosti iznad ili ispod proseka OEBSa. Socioekonomsko i kulturno poreklo učenika, kao i iskustvo sa čistim matematičkim zadacima su faktori koji su bitni u svim ispitivanim zemljama.sr
dc.description.abstractThis study explores factors distinguishing students with the optimal pattern of high mathematics achievement and their positive self-related mathematics beliefs across 17 European regions using PISA 2012 data. Hierarchical cluster analysis with variables mathematics anxiety, students' achievement and students' perception of mathematics efficacy, mathematics self-concept and intrinsic motivation was used for this purpose. This yielded 4 different student groups. The profile of successful mathematics students (low mathematics anxiety, high achievement and highly perceived mathematics efficacy, self-concept and intrinsic motivation) was among them. The results indicate differences in the factors relevant to students' success in mathematics depending on whether their country mathematics literacy and mathematics anxiety scores are above or below the OECD average. Students' socioeconomic and cultural background and experience with pure mathematics tasks are factors relevant across all examined countries.en
dc.publisherDruštvo psihologa Srbije, Beograd
dc.relationinfo:eu-repo/grantAgreement/MESTD/Basic Research (BR or ON)/179018/RS//
dc.rightsopenAccess
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by-sa/4.0/
dc.sourcePsihologija
dc.subjectuspešni učenicisr
dc.subjectPISAsr
dc.subjectmatematikasr
dc.subjectsuccessful studentsen
dc.subjectPISAen
dc.subjectmathematicsen
dc.titleIzdvajanje studenata uspešnih u matematici - poređenje između evropskih zemaljasr
dc.titleDistinguishing successful students in mathematics: A comparison across European countriesen
dc.typearticle
dc.rights.licenseBY-SA
dc.citation.epage89
dc.citation.issue1
dc.citation.other51(1): 69-89
dc.citation.rankM23
dc.citation.spage69
dc.citation.volume51
dc.identifier.doi10.2298/psi170522019r
dc.identifier.fulltexthttp://reff.f.bg.ac.rs/bitstream/id/1286/2568.pdf
dc.identifier.scopus2-s2.0-85044753153
dc.identifier.wos000428566400005
dc.type.versionpublishedVersion


Документи

Thumbnail

Овај документ се појављује у следећим колекцијама

Приказ основних података о документу