REFF - Репозиторијум Филозофског факултета
Универзитет у Београду - Филозофски факултет
    • English
    • Српски
    • Српски (Serbia)
  • Српски (ћирилица) 
    • Енглески
    • Српски (ћирилица)
    • Српски (латиница)
  • Пријава
Преглед записа 
  •   REFF
  • Psihologija / Psychology
  • Radovi istraživača / Researcher's publications - Odeljenje za psihologiju
  • Преглед записа
  •   REFF
  • Psihologija / Psychology
  • Radovi istraživača / Researcher's publications - Odeljenje za psihologiju
  • Преглед записа
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Struktura interkulturnih kompetencija speciifičnih za nastavnike - empirijski dokazi za dimenziju 'Verovanja, Vrednosti i Ciljeva'

The structure of teacher-specific intercultural competence: Empirical evidence on the 'Beliefs, Values, and Goals' dimension

Thumbnail
2018
2615.pdf (406.6Kb)
Аутори
Leutwyler, Bruno
Petrović, Danijela
Jokić, Tijana
Чланак у часопису (Објављена верзија)
Метаподаци
Приказ свих података о документу
Апстракт
Cilj ovog istraživanja je da identifikuje elemente koji čine integralni deo konstrukta interkulturne kompetencije specifične za nastavnike. U ovom radu fokusiramo se na facete konstrukata za koje se smatra da su prilično zasićene vrednostima i afektivno obojene. Prateći široko korišćeni teorijski model profesionalnih kompetencija nastavnika koji su razvili Baumert i Kunter (2013), konceptualno smo smestili ove facete unutar dimenzije 'Verovanja, Vrednosti i Ciljeva' i predlažemo četiri centralna elementa: (1) uvažavanje kulturne raznolikosti; (2) etno-relativan pogled na svet; (3) stavove prema integraciji; (4) identifikacija sa ciljevima interkulturog obrazovanja. Da bismo testirali hipotezu da ova četiri aspekta predstavljaju jedan jedini nadređeni latentni konstrukt, operacionalizovali smo svaki odgovarajućom skalom i onda proverili internu konzistenciju instrumenta, konvergentnu i faktorsku validnost. Rezultati ukazuju da naše četiri skale imaju dobre interne konzistencije (Kronbah...ove alfe između 0,82 i 0,89), da se uklapaju u jednofaktorsku strukturu (kao što je demonstrirano konfirmativnom faktorskom analizom) i ukazuju na jedan latentni konstrukt (RMSEA=0,000; TLI = 1,004; CFI = 1,000; SRMR = .007). Sa ovim rezultatima, ovaj rad predstavlja validni, kontekstualno relevantni novi instrument za procenu verovanja, vrednosti i ciljeva nastavnika u vezi sa interkulturnim obrazovanjem i doprinos u razrešenju teorijskih, metodoloških i praktičnih problema istraživanja interkulturnih kompetencija.

The aim of this contribution is to identify the elements that are integral parts of a teacherspecific intercultural competence construct. In this paper, we focus on those facets of the construct that are considered to be rather value-laden and affectively tinged. Following the widely used theoretical model of teachers' professional competencies developed by Baumert and Kunter (2013), we conceptually place these facets within the Beliefs, Values, & Goals dimension, and propose four core elements: (1) appreciation of cultural diversity; (2) ethnorelative worldview; (3) attitudes toward integration; and (4) identification with goals of intercultural education. In order to test the hypothesis that these four aspects represent one single overarching latent construct, we operationalized each with an appropriate scale and then scrutinized the instruments' internal consistency, and convergent and factorial validity. The results suggest that our four scales have good internal consistencies (Cro...nbach's alphas between .82 and .89), adhere to a one-factor structure (as demonstrated by Confirmatory Factor Analysis), and indicate one latent construct (RMSEA = 0.000; TLI = 1.004; CFI = 1.000; SRMR = .007). With these results, this paper presents a valid, contextually relevant new instrument to assess (pre-service) teachers' beliefs, values and goals regarding intercultural education and contributes to resolving theoretical, methodological, and practical issues of research on intercultural competencies.

Кључне речи:
procena / obrazovanje nastavnika / interkulturno obrazovanje / interkulturne kompetencije / teacher education / intercultural education / intercultural competencies / assessment
Извор:
Psihologija, 2018, 51, 1, 107-126
Издавач:
  • Društvo psihologa Srbije, Beograd
Финансирање / пројекти:
  • Идентификација, мерење и развој когнитивних и емоционалних компетенција важних друштву оријентисаном на европске интеграције (RS-179018)
  • Идентификација, мерење и развој когнитивних и емоционалних компетенција важних друштву оријентисаном на европске интеграције (RS-179018)

DOI: 10.2298/PSI171005020L

ISSN: 0048-5705

WoS: 000428566400007

Scopus: 2-s2.0-85044755774
[ Google Scholar ]
2
1
URI
http://reff.f.bg.ac.rs/handle/123456789/2618
Колекције
  • Radovi istraživača / Researcher's publications - Odeljenje za psihologiju
Институција/група
Psihologija / Psychology
TY  - JOUR
AU  - Leutwyler, Bruno
AU  - Petrović, Danijela
AU  - Jokić, Tijana
PY  - 2018
UR  - http://reff.f.bg.ac.rs/handle/123456789/2618
AB  - Cilj ovog istraživanja je da identifikuje elemente koji čine integralni deo konstrukta interkulturne kompetencije specifične za nastavnike. U ovom radu fokusiramo se na facete konstrukata za koje se smatra da su prilično zasićene vrednostima i afektivno obojene. Prateći široko korišćeni teorijski model profesionalnih kompetencija nastavnika koji su razvili Baumert i Kunter (2013), konceptualno smo smestili ove facete unutar dimenzije 'Verovanja, Vrednosti i Ciljeva' i predlažemo četiri centralna elementa: (1) uvažavanje kulturne raznolikosti; (2) etno-relativan pogled na svet; (3) stavove prema integraciji; (4) identifikacija sa ciljevima interkulturog obrazovanja. Da bismo testirali hipotezu da ova četiri aspekta predstavljaju jedan jedini nadređeni latentni konstrukt, operacionalizovali smo svaki odgovarajućom skalom i onda proverili internu konzistenciju instrumenta, konvergentnu i faktorsku validnost. Rezultati ukazuju da naše četiri skale imaju dobre interne konzistencije (Kronbahove alfe između 0,82 i 0,89), da se uklapaju u jednofaktorsku strukturu (kao što je demonstrirano konfirmativnom faktorskom analizom) i ukazuju na jedan latentni konstrukt (RMSEA=0,000; TLI = 1,004; CFI = 1,000; SRMR = .007). Sa ovim rezultatima, ovaj rad predstavlja validni, kontekstualno relevantni novi instrument za procenu verovanja, vrednosti i ciljeva nastavnika u vezi sa interkulturnim obrazovanjem i doprinos u razrešenju teorijskih, metodoloških i praktičnih problema istraživanja interkulturnih kompetencija.
AB  - The aim of this contribution is to identify the elements that are integral parts of a teacherspecific intercultural competence construct. In this paper, we focus on those facets of the construct that are considered to be rather value-laden and affectively tinged. Following the widely used theoretical model of teachers' professional competencies developed by Baumert and Kunter (2013), we conceptually place these facets within the Beliefs, Values, & Goals dimension, and propose four core elements: (1) appreciation of cultural diversity; (2) ethnorelative worldview; (3) attitudes toward integration; and (4) identification with goals of intercultural education. In order to test the hypothesis that these four aspects represent one single overarching latent construct, we operationalized each with an appropriate scale and then scrutinized the instruments' internal consistency, and convergent and factorial validity. The results suggest that our four scales have good internal consistencies (Cronbach's alphas between .82 and .89), adhere to a one-factor structure (as demonstrated by Confirmatory Factor Analysis), and indicate one latent construct (RMSEA = 0.000; TLI = 1.004; CFI = 1.000; SRMR = .007). With these results, this paper presents a valid, contextually relevant new instrument to assess (pre-service) teachers' beliefs, values and goals regarding intercultural education and contributes to resolving theoretical, methodological, and practical issues of research on intercultural competencies.
PB  - Društvo psihologa Srbije, Beograd
T2  - Psihologija
T1  - Struktura interkulturnih kompetencija speciifičnih za nastavnike - empirijski dokazi za dimenziju 'Verovanja, Vrednosti i Ciljeva'
T1  - The structure of teacher-specific intercultural competence: Empirical evidence on the 'Beliefs, Values, and Goals' dimension
EP  - 126
IS  - 1
SP  - 107
VL  - 51
DO  - 10.2298/PSI171005020L
ER  - 
@article{
author = "Leutwyler, Bruno and Petrović, Danijela and Jokić, Tijana",
year = "2018",
abstract = "Cilj ovog istraživanja je da identifikuje elemente koji čine integralni deo konstrukta interkulturne kompetencije specifične za nastavnike. U ovom radu fokusiramo se na facete konstrukata za koje se smatra da su prilično zasićene vrednostima i afektivno obojene. Prateći široko korišćeni teorijski model profesionalnih kompetencija nastavnika koji su razvili Baumert i Kunter (2013), konceptualno smo smestili ove facete unutar dimenzije 'Verovanja, Vrednosti i Ciljeva' i predlažemo četiri centralna elementa: (1) uvažavanje kulturne raznolikosti; (2) etno-relativan pogled na svet; (3) stavove prema integraciji; (4) identifikacija sa ciljevima interkulturog obrazovanja. Da bismo testirali hipotezu da ova četiri aspekta predstavljaju jedan jedini nadređeni latentni konstrukt, operacionalizovali smo svaki odgovarajućom skalom i onda proverili internu konzistenciju instrumenta, konvergentnu i faktorsku validnost. Rezultati ukazuju da naše četiri skale imaju dobre interne konzistencije (Kronbahove alfe između 0,82 i 0,89), da se uklapaju u jednofaktorsku strukturu (kao što je demonstrirano konfirmativnom faktorskom analizom) i ukazuju na jedan latentni konstrukt (RMSEA=0,000; TLI = 1,004; CFI = 1,000; SRMR = .007). Sa ovim rezultatima, ovaj rad predstavlja validni, kontekstualno relevantni novi instrument za procenu verovanja, vrednosti i ciljeva nastavnika u vezi sa interkulturnim obrazovanjem i doprinos u razrešenju teorijskih, metodoloških i praktičnih problema istraživanja interkulturnih kompetencija., The aim of this contribution is to identify the elements that are integral parts of a teacherspecific intercultural competence construct. In this paper, we focus on those facets of the construct that are considered to be rather value-laden and affectively tinged. Following the widely used theoretical model of teachers' professional competencies developed by Baumert and Kunter (2013), we conceptually place these facets within the Beliefs, Values, & Goals dimension, and propose four core elements: (1) appreciation of cultural diversity; (2) ethnorelative worldview; (3) attitudes toward integration; and (4) identification with goals of intercultural education. In order to test the hypothesis that these four aspects represent one single overarching latent construct, we operationalized each with an appropriate scale and then scrutinized the instruments' internal consistency, and convergent and factorial validity. The results suggest that our four scales have good internal consistencies (Cronbach's alphas between .82 and .89), adhere to a one-factor structure (as demonstrated by Confirmatory Factor Analysis), and indicate one latent construct (RMSEA = 0.000; TLI = 1.004; CFI = 1.000; SRMR = .007). With these results, this paper presents a valid, contextually relevant new instrument to assess (pre-service) teachers' beliefs, values and goals regarding intercultural education and contributes to resolving theoretical, methodological, and practical issues of research on intercultural competencies.",
publisher = "Društvo psihologa Srbije, Beograd",
journal = "Psihologija",
title = "Struktura interkulturnih kompetencija speciifičnih za nastavnike - empirijski dokazi za dimenziju 'Verovanja, Vrednosti i Ciljeva', The structure of teacher-specific intercultural competence: Empirical evidence on the 'Beliefs, Values, and Goals' dimension",
pages = "126-107",
number = "1",
volume = "51",
doi = "10.2298/PSI171005020L"
}
Leutwyler, B., Petrović, D.,& Jokić, T.. (2018). Struktura interkulturnih kompetencija speciifičnih za nastavnike - empirijski dokazi za dimenziju 'Verovanja, Vrednosti i Ciljeva'. in Psihologija
Društvo psihologa Srbije, Beograd., 51(1), 107-126.
https://doi.org/10.2298/PSI171005020L
Leutwyler B, Petrović D, Jokić T. Struktura interkulturnih kompetencija speciifičnih za nastavnike - empirijski dokazi za dimenziju 'Verovanja, Vrednosti i Ciljeva'. in Psihologija. 2018;51(1):107-126.
doi:10.2298/PSI171005020L .
Leutwyler, Bruno, Petrović, Danijela, Jokić, Tijana, "Struktura interkulturnih kompetencija speciifičnih za nastavnike - empirijski dokazi za dimenziju 'Verovanja, Vrednosti i Ciljeva'" in Psihologija, 51, no. 1 (2018):107-126,
https://doi.org/10.2298/PSI171005020L . .

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
О репозиторијуму REFF | Пошаљите запажања

OpenAIRERCUB
 

 

Комплетан репозиторијумИнституције/групеАуториНасловиТемеОва институцијаАуториНасловиТеме

Статистика

Преглед статистика

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
О репозиторијуму REFF | Пошаљите запажања

OpenAIRERCUB