Приказ основних података о документу

Constructivism, participative epistemology and constitutiveness of psychological categories

dc.creatorStojnov, Dušan
dc.date.accessioned2021-10-12T10:19:01Z
dc.date.available2021-10-12T10:19:01Z
dc.date.issued1998
dc.identifier.issn0579-6431
dc.identifier.urihttp://reff.f.bg.ac.rs/handle/123456789/267
dc.description.abstractTradicionalnom shvatanju u psihologiji da znanje predstavlja proces prikupljanja činjenica koje reflektuju jednu apsolutno istinitu i izvesnu sliku sveta suprotstavljeno je konstruktivističko gledište. Razmotrena su načela o tome da su psihološke kategorije konstitutivne za pojave koje se proučavaju, da sa sobom nose određenu društvenu praksu i da su normativne daje razlika između pojmova 'preskripcija' i 'deskripcija' arbitrarna i daje proces klasifikovanja artefakt znanja a ne odraz prirodnih podela. Najzad obrazloženo je shvatanje o participativnoj epistemologiji i nužnost prisustva referentnog okvira pomoću koga se svet saznaje.sr
dc.description.abstractA constructivist standpoint is opposed to traditional psychological view that knowledge is a process of collecting facts that reflect an absolutely truthful and certain picture of the world. The author has considered the principles, such as: psychological categories are constitutive to the phenomena under study, they carry along a certain social practice and they are normative, the difference between the concepts of prescription and description is arbitrary, and classification process is an artifact of knowledge but not the reflection of natural divisions. Lastly, the author argues his view of participative epistemology and the necessity for existence of a referential framework by means of which the world cognizes.en
dc.publisherInstitut za pedagoška istraživanja, Beograd
dc.rightsopenAccess
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/
dc.sourceZbornik Instituta za pedagoška istraživanja
dc.subjectpriroda znanjasr
dc.subjectparticipativna epistemologijasr
dc.subjectkonstruktivizamsr
dc.subjectparticipative epistemologyen
dc.subjectnature of knowledgeen
dc.subjectconstractivismen
dc.titleKonstruktivizam, participativna epistemologija i konstitutivnost psiholoških kategorijasr
dc.titleConstructivism, participative epistemology and constitutiveness of psychological categoriesen
dc.typearticle
dc.rights.licenseBY-NC-ND
dc.citation.epage320
dc.citation.issue30
dc.citation.other(30): 297-320
dc.citation.spage297
dc.identifier.rcubhttps://hdl.handle.net/21.15107/rcub_reff_267
dc.type.versionpublishedVersion


Документи

ДатотекеВеличинаФорматПреглед

Уз овај запис нема датотека.

Овај документ се појављује у следећим колекцијама

Приказ основних података о документу