REFF - Faculty of Philosophy Repository
University of Belgrade - Faculty of Philosophy
    • English
    • Српски
    • Српски (Serbia)
  • English 
    • English
    • Serbian (Cyrillic)
    • Serbian (Latin)
  • Login
View Item 
  •   REFF
  • Pedagogija / Pedagogy
  • Radovi istraživača / Researcher's publications - Odeljenje za pedagogiju
  • View Item
  •   REFF
  • Pedagogija / Pedagogy
  • Radovi istraživača / Researcher's publications - Odeljenje za pedagogiju
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Romi i više/visoko obrazovanje - psihološki i društveni kapital kao faktori akademskog uspeha

Roma in higher education: Psychological and social capital as factors of academic success

Thumbnail
2019
2731.pdf (152.2Kb)
Authors
Simić, Nataša
Vranješević, Jelena
Stančić, Milan
Article (Published version)
Metadata
Show full item record
Abstract
S obzirom na nisku zastupljenost studenata romske nacionalnosti u oblasti višeg/visokog obrazovanja i na Mali broj studija koje su istraživale lične i društvene resurse mladih odraslih Roma, naš cilj je bio da ispitamo psihološki i društveni kapital Roma koji pohađaju institucije višeg/visokog obrazovanja i da utvrdimo da li postoje razlike u odnosu na studente koji nisu romske nacionalnosti. Upitnik je ispunilo ukupno 89 studenata romske nacionalnosti i 105 studenata koji nisu romske nacionalnosti. Utvrđene su značajne razlike između ove dve grupe u pogledu svih komponenti psihološkog kapitala, sa izuzetkom samoefikasnosti. Finansijski i obrazovni status porodica studenata romske nacionalnosti znatno je nepovoljniji nego kod studenata koji nisu romske nacionalnosti. Oni dobijaju podršku za sticanje višeg/visokog obrazovanja od manjeg broja osoba, ali su građanski angažovaniji i uživaju veću podršku predstavnika nevladinih organizacija. Možemo da zaključimo da su uprkos nepovoljnom kap...italu porodične strukture studenti romske nacionalnosti razvili visok nivo psihološkog kapitala. Praktične implikacije su dodatno razmotrene u radu.

Given that Roma students are underrepresented in higher education, and that few studies investigated personal and social resources of young Roma adults, our aim was to explore the psychological and social capital of Roma attending college and determine if there are differences compared to non-Roma students. In total, 89 Roma and 105 non-Roma college students filled in the questionnaire. Significant differences between the two groups were obtained for all components of psychological capital, except for self-efficacy. Roma students' family financial and educational status was significantly more unfavorable than that of the non-Roma students. They received support from fewer persons to pursue higher education but have been more civically engaged and received more support from NGO representatives. We can conclude that, despite unfavorable family structure capital, Roma college students have developed a high level of psychological capital. Practical implications are furthered elaborated.
Keywords:
više/visoko obrazovanje / studenti romske nacionalnosti / psihiloški kapital / društveni kapital / akademski uspeh / social capital / Roma students / psychological capital / higher education / academic success
Source:
Andragoške studije, 2019, 2, 127-148
Publisher:
  • Univerzitet u Beogradu - Filozofski fakultet - Institut za pedagogiju i andragogiju, Beograd
Funding / projects:
  • Identification, measurement and development of the cognitive and emotional competences important for a Europe-oriented society (RS-179018)
  • “Romani Champions”, supported by FXB Center for Health and Human Rights, Harvard University and implemented by CIP-Center

DOI: 10.5937/AndStud1902127S

ISSN: 0354-5415

[ Google Scholar ]
URI
http://reff.f.bg.ac.rs/handle/123456789/2734
Collections
  • Radovi istraživača / Researcher's publications - Odeljenje za pedagogiju
  • Radovi istraživača / Researcher's publications - Odeljenje za psihologiju
Institution/Community
Pedagogija / Pedagogy
TY  - JOUR
AU  - Simić, Nataša
AU  - Vranješević, Jelena
AU  - Stančić, Milan
PY  - 2019
UR  - http://reff.f.bg.ac.rs/handle/123456789/2734
AB  - S obzirom na nisku zastupljenost studenata romske nacionalnosti u oblasti višeg/visokog obrazovanja i na Mali broj studija koje su istraživale lične i društvene resurse mladih odraslih Roma, naš cilj je bio da ispitamo psihološki i društveni kapital Roma koji pohađaju institucije višeg/visokog obrazovanja i da utvrdimo da li postoje razlike u odnosu na studente koji nisu romske nacionalnosti. Upitnik je ispunilo ukupno 89 studenata romske nacionalnosti i 105 studenata koji nisu romske nacionalnosti. Utvrđene su značajne razlike između ove dve grupe u pogledu svih komponenti psihološkog kapitala, sa izuzetkom samoefikasnosti. Finansijski i obrazovni status porodica studenata romske nacionalnosti znatno je nepovoljniji nego kod studenata koji nisu romske nacionalnosti. Oni dobijaju podršku za sticanje višeg/visokog obrazovanja od manjeg broja osoba, ali su građanski angažovaniji i uživaju veću podršku predstavnika nevladinih organizacija. Možemo da zaključimo da su uprkos nepovoljnom kapitalu porodične strukture studenti romske nacionalnosti razvili visok nivo psihološkog kapitala. Praktične implikacije su dodatno razmotrene u radu.
AB  - Given that Roma students are underrepresented in higher education, and that few studies investigated personal and social resources of young Roma adults, our aim was to explore the psychological and social capital of Roma attending college and determine if there are differences compared to non-Roma students. In total, 89 Roma and 105 non-Roma college students filled in the questionnaire. Significant differences between the two groups were obtained for all components of psychological capital, except for self-efficacy. Roma students' family financial and educational status was significantly more unfavorable than that of the non-Roma students. They received support from fewer persons to pursue higher education but have been more civically engaged and received more support from NGO representatives. We can conclude that, despite unfavorable family structure capital, Roma college students have developed a high level of psychological capital. Practical implications are furthered elaborated.
PB  - Univerzitet u Beogradu - Filozofski fakultet - Institut za pedagogiju i andragogiju, Beograd
T2  - Andragoške studije
T1  - Romi i više/visoko obrazovanje - psihološki i društveni kapital kao faktori akademskog uspeha
T1  - Roma in higher education: Psychological and social capital as factors of academic success
EP  - 148
IS  - 2
SP  - 127
DO  - 10.5937/AndStud1902127S
ER  - 
@article{
author = "Simić, Nataša and Vranješević, Jelena and Stančić, Milan",
year = "2019",
abstract = "S obzirom na nisku zastupljenost studenata romske nacionalnosti u oblasti višeg/visokog obrazovanja i na Mali broj studija koje su istraživale lične i društvene resurse mladih odraslih Roma, naš cilj je bio da ispitamo psihološki i društveni kapital Roma koji pohađaju institucije višeg/visokog obrazovanja i da utvrdimo da li postoje razlike u odnosu na studente koji nisu romske nacionalnosti. Upitnik je ispunilo ukupno 89 studenata romske nacionalnosti i 105 studenata koji nisu romske nacionalnosti. Utvrđene su značajne razlike između ove dve grupe u pogledu svih komponenti psihološkog kapitala, sa izuzetkom samoefikasnosti. Finansijski i obrazovni status porodica studenata romske nacionalnosti znatno je nepovoljniji nego kod studenata koji nisu romske nacionalnosti. Oni dobijaju podršku za sticanje višeg/visokog obrazovanja od manjeg broja osoba, ali su građanski angažovaniji i uživaju veću podršku predstavnika nevladinih organizacija. Možemo da zaključimo da su uprkos nepovoljnom kapitalu porodične strukture studenti romske nacionalnosti razvili visok nivo psihološkog kapitala. Praktične implikacije su dodatno razmotrene u radu., Given that Roma students are underrepresented in higher education, and that few studies investigated personal and social resources of young Roma adults, our aim was to explore the psychological and social capital of Roma attending college and determine if there are differences compared to non-Roma students. In total, 89 Roma and 105 non-Roma college students filled in the questionnaire. Significant differences between the two groups were obtained for all components of psychological capital, except for self-efficacy. Roma students' family financial and educational status was significantly more unfavorable than that of the non-Roma students. They received support from fewer persons to pursue higher education but have been more civically engaged and received more support from NGO representatives. We can conclude that, despite unfavorable family structure capital, Roma college students have developed a high level of psychological capital. Practical implications are furthered elaborated.",
publisher = "Univerzitet u Beogradu - Filozofski fakultet - Institut za pedagogiju i andragogiju, Beograd",
journal = "Andragoške studije",
title = "Romi i više/visoko obrazovanje - psihološki i društveni kapital kao faktori akademskog uspeha, Roma in higher education: Psychological and social capital as factors of academic success",
pages = "148-127",
number = "2",
doi = "10.5937/AndStud1902127S"
}
Simić, N., Vranješević, J.,& Stančić, M.. (2019). Romi i više/visoko obrazovanje - psihološki i društveni kapital kao faktori akademskog uspeha. in Andragoške studije
Univerzitet u Beogradu - Filozofski fakultet - Institut za pedagogiju i andragogiju, Beograd.(2), 127-148.
https://doi.org/10.5937/AndStud1902127S
Simić N, Vranješević J, Stančić M. Romi i više/visoko obrazovanje - psihološki i društveni kapital kao faktori akademskog uspeha. in Andragoške studije. 2019;(2):127-148.
doi:10.5937/AndStud1902127S .
Simić, Nataša, Vranješević, Jelena, Stančić, Milan, "Romi i više/visoko obrazovanje - psihološki i društveni kapital kao faktori akademskog uspeha" in Andragoške studije, no. 2 (2019):127-148,
https://doi.org/10.5937/AndStud1902127S . .

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
About REFF | Send Feedback

OpenAIRERCUB
 

 

All of DSpaceInstitutions/communitiesAuthorsTitlesSubjectsThis institutionAuthorsTitlesSubjects

Statistics

View Usage Statistics

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
About REFF | Send Feedback

OpenAIRERCUB