Aktivnosti problemski orijentisane nastave i postignuće učenika u nastavi biologije
Активносити проблемно-ориентированного обучения и достижения учеников в области биологии
Апстракт
Didaktički osmišljeni problemi i aktivno traganje učenika u procesu njihovog rešavanja problemski orijentisanu nastavu diferenciraju u odnosu na druge načine nastavnog rada. U radu se analiziraju aktivnosti koje učenici realizuju na časovima problemski orijentisane nastave. Cilj istraživanja koje je predstavljeno u ovom radu je da se istraži kvalitet i način realizacije aktivnosti problemski orijentisane nastave u nastavi biologije, kao i da se utvrdi povezanost između aktivnosti problemski orijentisane nastave i postignuća učenika. U istraživanju je učestvovalo 565 učenika osmog razreda. Korišćena je deskriptivno-analitička metoda, a podaci su prikupljeni pomoću tehnike skaliranja i tehnike testiranja. Rezultati istraživanja pokazuju da ispitivane aktivnosti problemski orijentisane nastave uglavnom predstavljaju sastavni deo procesa rešavanja bioloških problema na časovim problemski orijentisane nastave. Registrovane su pozitivne korelacije između učestalosti i kvaliteta realizacije a...ktivnosti problemski orijentisane nastave i postignuća učenika.
Didactically designed problems and students' active search for solutions are features that distinguish problem-based instruction from other forms of instruction. The paper analyzes the activities carried out by students in classes with problem-based instruction. The aim of the research presented in this paper was to study the quality and implementation of problem-based learning activities in biology classes, and also to discover correlations between problem-based learning activities and students' performance. 565 eighth-grade students participated in the study. The descriptive-analytical method was used in the research, and data were collected using the scaling and testing techniques. The results indicate that the problem-based learning activities studied tended to be an integral part of the process of solving biology problems in problem-based classes. Positive correlations were found between the frequency and quality of implementation of problem-based learning activities and student p...erformance.
Кључне речи:
problemski orijentisana nastava / postignuće učenika / nastava biologije / aktivnosti problemski orijentisane nastave / student performance / problem-based learning activities / problem-based instruction / biology classesИзвор:
Nastava i vaspitanje, 2019, 68, 2, 179-194Издавач:
- Pedagoško društvo Srbije, Beograd i Univerzitet u Beogradu - Filozofski fakultet - Institut za pedagogiju i andragogiju, Beograd
Финансирање / пројекти:
- Модели процењивања и стратегије унапређивања квалитета образовања у Србији (RS-MESTD-Basic Research (BR or ON)-179060)
Институција/група
Pedagogija / PedagogyTY - JOUR AU - Nikolić, Nataša AU - Antonijević, Radovan PY - 2019 UR - http://reff.f.bg.ac.rs/handle/123456789/2755 AB - Didaktički osmišljeni problemi i aktivno traganje učenika u procesu njihovog rešavanja problemski orijentisanu nastavu diferenciraju u odnosu na druge načine nastavnog rada. U radu se analiziraju aktivnosti koje učenici realizuju na časovima problemski orijentisane nastave. Cilj istraživanja koje je predstavljeno u ovom radu je da se istraži kvalitet i način realizacije aktivnosti problemski orijentisane nastave u nastavi biologije, kao i da se utvrdi povezanost između aktivnosti problemski orijentisane nastave i postignuća učenika. U istraživanju je učestvovalo 565 učenika osmog razreda. Korišćena je deskriptivno-analitička metoda, a podaci su prikupljeni pomoću tehnike skaliranja i tehnike testiranja. Rezultati istraživanja pokazuju da ispitivane aktivnosti problemski orijentisane nastave uglavnom predstavljaju sastavni deo procesa rešavanja bioloških problema na časovim problemski orijentisane nastave. Registrovane su pozitivne korelacije između učestalosti i kvaliteta realizacije aktivnosti problemski orijentisane nastave i postignuća učenika. AB - Didactically designed problems and students' active search for solutions are features that distinguish problem-based instruction from other forms of instruction. The paper analyzes the activities carried out by students in classes with problem-based instruction. The aim of the research presented in this paper was to study the quality and implementation of problem-based learning activities in biology classes, and also to discover correlations between problem-based learning activities and students' performance. 565 eighth-grade students participated in the study. The descriptive-analytical method was used in the research, and data were collected using the scaling and testing techniques. The results indicate that the problem-based learning activities studied tended to be an integral part of the process of solving biology problems in problem-based classes. Positive correlations were found between the frequency and quality of implementation of problem-based learning activities and student performance. PB - Pedagoško društvo Srbije, Beograd i Univerzitet u Beogradu - Filozofski fakultet - Institut za pedagogiju i andragogiju, Beograd T2 - Nastava i vaspitanje T1 - Aktivnosti problemski orijentisane nastave i postignuće učenika u nastavi biologije T1 - Активносити проблемно-ориентированного обучения и достижения учеников в области биологии T1 - Problem-based learning activities and students' performance in biology classes EP - 194 IS - 2 SP - 179 VL - 68 DO - 10.5937/nasvas1902179N ER -
@article{ author = "Nikolić, Nataša and Antonijević, Radovan", year = "2019", abstract = "Didaktički osmišljeni problemi i aktivno traganje učenika u procesu njihovog rešavanja problemski orijentisanu nastavu diferenciraju u odnosu na druge načine nastavnog rada. U radu se analiziraju aktivnosti koje učenici realizuju na časovima problemski orijentisane nastave. Cilj istraživanja koje je predstavljeno u ovom radu je da se istraži kvalitet i način realizacije aktivnosti problemski orijentisane nastave u nastavi biologije, kao i da se utvrdi povezanost između aktivnosti problemski orijentisane nastave i postignuća učenika. U istraživanju je učestvovalo 565 učenika osmog razreda. Korišćena je deskriptivno-analitička metoda, a podaci su prikupljeni pomoću tehnike skaliranja i tehnike testiranja. Rezultati istraživanja pokazuju da ispitivane aktivnosti problemski orijentisane nastave uglavnom predstavljaju sastavni deo procesa rešavanja bioloških problema na časovim problemski orijentisane nastave. Registrovane su pozitivne korelacije između učestalosti i kvaliteta realizacije aktivnosti problemski orijentisane nastave i postignuća učenika., Didactically designed problems and students' active search for solutions are features that distinguish problem-based instruction from other forms of instruction. The paper analyzes the activities carried out by students in classes with problem-based instruction. The aim of the research presented in this paper was to study the quality and implementation of problem-based learning activities in biology classes, and also to discover correlations between problem-based learning activities and students' performance. 565 eighth-grade students participated in the study. The descriptive-analytical method was used in the research, and data were collected using the scaling and testing techniques. The results indicate that the problem-based learning activities studied tended to be an integral part of the process of solving biology problems in problem-based classes. Positive correlations were found between the frequency and quality of implementation of problem-based learning activities and student performance.", publisher = "Pedagoško društvo Srbije, Beograd i Univerzitet u Beogradu - Filozofski fakultet - Institut za pedagogiju i andragogiju, Beograd", journal = "Nastava i vaspitanje", title = "Aktivnosti problemski orijentisane nastave i postignuće učenika u nastavi biologije, Активносити проблемно-ориентированного обучения и достижения учеников в области биологии, Problem-based learning activities and students' performance in biology classes", pages = "194-179", number = "2", volume = "68", doi = "10.5937/nasvas1902179N" }
Nikolić, N.,& Antonijević, R.. (2019). Aktivnosti problemski orijentisane nastave i postignuće učenika u nastavi biologije. in Nastava i vaspitanje Pedagoško društvo Srbije, Beograd i Univerzitet u Beogradu - Filozofski fakultet - Institut za pedagogiju i andragogiju, Beograd., 68(2), 179-194. https://doi.org/10.5937/nasvas1902179N
Nikolić N, Antonijević R. Aktivnosti problemski orijentisane nastave i postignuće učenika u nastavi biologije. in Nastava i vaspitanje. 2019;68(2):179-194. doi:10.5937/nasvas1902179N .
Nikolić, Nataša, Antonijević, Radovan, "Aktivnosti problemski orijentisane nastave i postignuće učenika u nastavi biologije" in Nastava i vaspitanje, 68, no. 2 (2019):179-194, https://doi.org/10.5937/nasvas1902179N . .