Obrazovanje kao vrednost u kulturi škole
Obrazovanie kak cennost' v kul'ture školy
2019
Preuzimanje 🢃
Članak u časopisu (Objavljena verzija)
Metapodaci
Prikaz svih podataka o dokumentuApstrakt
Vrednosti se nalaze u osnovi svake delatnosti, pa i obrazovne. Obrazovanje je od svog nastanka promovisalo različite vrednosti, a u isto vreme se, samo po sebi, smatralo vrednošću, što je i preduslov vršenja društvene funkcije obrazovanja. U krizi savremene civilizacije, od esencijalne važnosti je da škola kao vaspitno-obrazovna institucija i nastavnici kao njeni eksponenti sopstvenim primerom nedvosmisleno demonstriraju da obrazovanje doživljavaju kao vrednost, ne samo deklarativno, već i u svojim profesionalnim aktivnostima. Cilj istraživanja čije rezultate prezentujemo u ovom radu bio je da ispitamo i sagledamo nastavničku percepciju obrazovanja kao vrednosti u kulturi škole. Rezultati su ukazali na to da se obrazovanje (sagledavano preko percepcije obrazovanja kao mehanizma promocije zaposlenog u organizaciji i preko percepcije mera i postupaka u organizaciji koji za cilj imaju facilitaciju obrazovanja zaposlenih) ne smatra organizacionom vrednošću u kulturama škola koje smo ispiti...vali.
Cennosti ležat v osnove lûboj deâtel'nosti, v tom čisle i obrazovatel'noj. S momenta svoego sozdaniâ obrazovanie populârizirovalo raznye cennosti, i v to že vremâ samo po sebe ono sčitalos' cennost'û i neobhodimym usloviem dlâ vypolneniâ social'noj funkcii obrazovaniâ. V usloviâh krizisa sovremennoj civilizacii pervostepennoe značenie imeet škola kak vospitatel'no-obrazovatel'noe zavedenie i učitelâ, kak ego predstaviteli, kotorye ličnym primerom demonstriruût svoi vospriâtiâ obrazovaniâ kak cennosti, i ne tol'ko deklarativno, no i v svoej professional'noj deâtel'nosti. Cel'û issledovaniâ, rezul'taty kotorogo predstavleny v dannoj stat'e, bylo izučenie vospriâtiâ obrazovaniâ kak cennosti v kul'ture školy. Rezul'taty pokazali, čto obrazovanie (rassmatrivaemoe čerez vospriâtie obrazovaniâ kak mehanizma prodviženiâ rabotnika v organizacii i čerez vospriâtie mer i procedur v organizacii, napravlennyh na sodejstvie v obrazovanii rabotnikov) ne sčitaetsâ organizacionnoj cennost'û v kul'ture ...issleduemyh škol.
All activities, including education, are underpinned by values. Since its beginnings, education has promoted various values, and at the same time was itself perceived as a value, which is a prerequisite for performing its social function. The crisis of contemporary civilization makes it essentially important for school as an educational institution, and for teachers as its key actors, to demonstrate unequivocally by personal example that they perceive education as a value, not only declaratively but also through their professional activities. The current study aimed to explore teachers' perceptions of education as a value in school culture, specifically, their perceptions of education as a mechanism for promoting employees within an organization and their perceptions of measures and procedures in the organization aimed at facilitating employees' education. Our findings suggest that education is not regarded as an organizational value within the culture of the schools included in our st...udy
Ključne reči:
organizaciona kultura / obrazovanje kao vrednost / kultura škole / organizacionnaâ kul'tura / obrazovanie kak cennost' / kul'tura školy / school culture / organizational culture / education as a valueIzvor:
Nastava i vaspitanje, 2019, 68, 1, 21-34Izdavač:
- Pedagoško društvo Srbije, Beograd i Univerzitet u Beogradu - Filozofski fakultet - Institut za pedagogiju i andragogiju, Beograd
Finansiranje / projekti:
- Modeli procenjivanja i strategije unapređivanja kvaliteta obrazovanja u Srbiji (RS-MESTD-Basic Research (BR or ON)-179060)
Institucija/grupa
Andragogija / AndragogyTY - JOUR AU - Miljković, Jovan AU - Grujić, Jelena PY - 2019 UR - http://reff.f.bg.ac.rs/handle/123456789/2761 AB - Vrednosti se nalaze u osnovi svake delatnosti, pa i obrazovne. Obrazovanje je od svog nastanka promovisalo različite vrednosti, a u isto vreme se, samo po sebi, smatralo vrednošću, što je i preduslov vršenja društvene funkcije obrazovanja. U krizi savremene civilizacije, od esencijalne važnosti je da škola kao vaspitno-obrazovna institucija i nastavnici kao njeni eksponenti sopstvenim primerom nedvosmisleno demonstriraju da obrazovanje doživljavaju kao vrednost, ne samo deklarativno, već i u svojim profesionalnim aktivnostima. Cilj istraživanja čije rezultate prezentujemo u ovom radu bio je da ispitamo i sagledamo nastavničku percepciju obrazovanja kao vrednosti u kulturi škole. Rezultati su ukazali na to da se obrazovanje (sagledavano preko percepcije obrazovanja kao mehanizma promocije zaposlenog u organizaciji i preko percepcije mera i postupaka u organizaciji koji za cilj imaju facilitaciju obrazovanja zaposlenih) ne smatra organizacionom vrednošću u kulturama škola koje smo ispitivali. AB - Cennosti ležat v osnove lûboj deâtel'nosti, v tom čisle i obrazovatel'noj. S momenta svoego sozdaniâ obrazovanie populârizirovalo raznye cennosti, i v to že vremâ samo po sebe ono sčitalos' cennost'û i neobhodimym usloviem dlâ vypolneniâ social'noj funkcii obrazovaniâ. V usloviâh krizisa sovremennoj civilizacii pervostepennoe značenie imeet škola kak vospitatel'no-obrazovatel'noe zavedenie i učitelâ, kak ego predstaviteli, kotorye ličnym primerom demonstriruût svoi vospriâtiâ obrazovaniâ kak cennosti, i ne tol'ko deklarativno, no i v svoej professional'noj deâtel'nosti. Cel'û issledovaniâ, rezul'taty kotorogo predstavleny v dannoj stat'e, bylo izučenie vospriâtiâ obrazovaniâ kak cennosti v kul'ture školy. Rezul'taty pokazali, čto obrazovanie (rassmatrivaemoe čerez vospriâtie obrazovaniâ kak mehanizma prodviženiâ rabotnika v organizacii i čerez vospriâtie mer i procedur v organizacii, napravlennyh na sodejstvie v obrazovanii rabotnikov) ne sčitaetsâ organizacionnoj cennost'û v kul'ture issleduemyh škol. AB - All activities, including education, are underpinned by values. Since its beginnings, education has promoted various values, and at the same time was itself perceived as a value, which is a prerequisite for performing its social function. The crisis of contemporary civilization makes it essentially important for school as an educational institution, and for teachers as its key actors, to demonstrate unequivocally by personal example that they perceive education as a value, not only declaratively but also through their professional activities. The current study aimed to explore teachers' perceptions of education as a value in school culture, specifically, their perceptions of education as a mechanism for promoting employees within an organization and their perceptions of measures and procedures in the organization aimed at facilitating employees' education. Our findings suggest that education is not regarded as an organizational value within the culture of the schools included in our study PB - Pedagoško društvo Srbije, Beograd i Univerzitet u Beogradu - Filozofski fakultet - Institut za pedagogiju i andragogiju, Beograd T2 - Nastava i vaspitanje T1 - Obrazovanje kao vrednost u kulturi škole T1 - Obrazovanie kak cennost' v kul'ture školy T1 - Education as a value in school culture EP - 34 IS - 1 SP - 21 VL - 68 DO - 10.5937/nasvas1901021M ER -
@article{ author = "Miljković, Jovan and Grujić, Jelena", year = "2019", abstract = "Vrednosti se nalaze u osnovi svake delatnosti, pa i obrazovne. Obrazovanje je od svog nastanka promovisalo različite vrednosti, a u isto vreme se, samo po sebi, smatralo vrednošću, što je i preduslov vršenja društvene funkcije obrazovanja. U krizi savremene civilizacije, od esencijalne važnosti je da škola kao vaspitno-obrazovna institucija i nastavnici kao njeni eksponenti sopstvenim primerom nedvosmisleno demonstriraju da obrazovanje doživljavaju kao vrednost, ne samo deklarativno, već i u svojim profesionalnim aktivnostima. Cilj istraživanja čije rezultate prezentujemo u ovom radu bio je da ispitamo i sagledamo nastavničku percepciju obrazovanja kao vrednosti u kulturi škole. Rezultati su ukazali na to da se obrazovanje (sagledavano preko percepcije obrazovanja kao mehanizma promocije zaposlenog u organizaciji i preko percepcije mera i postupaka u organizaciji koji za cilj imaju facilitaciju obrazovanja zaposlenih) ne smatra organizacionom vrednošću u kulturama škola koje smo ispitivali., Cennosti ležat v osnove lûboj deâtel'nosti, v tom čisle i obrazovatel'noj. S momenta svoego sozdaniâ obrazovanie populârizirovalo raznye cennosti, i v to že vremâ samo po sebe ono sčitalos' cennost'û i neobhodimym usloviem dlâ vypolneniâ social'noj funkcii obrazovaniâ. V usloviâh krizisa sovremennoj civilizacii pervostepennoe značenie imeet škola kak vospitatel'no-obrazovatel'noe zavedenie i učitelâ, kak ego predstaviteli, kotorye ličnym primerom demonstriruût svoi vospriâtiâ obrazovaniâ kak cennosti, i ne tol'ko deklarativno, no i v svoej professional'noj deâtel'nosti. Cel'û issledovaniâ, rezul'taty kotorogo predstavleny v dannoj stat'e, bylo izučenie vospriâtiâ obrazovaniâ kak cennosti v kul'ture školy. Rezul'taty pokazali, čto obrazovanie (rassmatrivaemoe čerez vospriâtie obrazovaniâ kak mehanizma prodviženiâ rabotnika v organizacii i čerez vospriâtie mer i procedur v organizacii, napravlennyh na sodejstvie v obrazovanii rabotnikov) ne sčitaetsâ organizacionnoj cennost'û v kul'ture issleduemyh škol., All activities, including education, are underpinned by values. Since its beginnings, education has promoted various values, and at the same time was itself perceived as a value, which is a prerequisite for performing its social function. The crisis of contemporary civilization makes it essentially important for school as an educational institution, and for teachers as its key actors, to demonstrate unequivocally by personal example that they perceive education as a value, not only declaratively but also through their professional activities. The current study aimed to explore teachers' perceptions of education as a value in school culture, specifically, their perceptions of education as a mechanism for promoting employees within an organization and their perceptions of measures and procedures in the organization aimed at facilitating employees' education. Our findings suggest that education is not regarded as an organizational value within the culture of the schools included in our study", publisher = "Pedagoško društvo Srbije, Beograd i Univerzitet u Beogradu - Filozofski fakultet - Institut za pedagogiju i andragogiju, Beograd", journal = "Nastava i vaspitanje", title = "Obrazovanje kao vrednost u kulturi škole, Obrazovanie kak cennost' v kul'ture školy, Education as a value in school culture", pages = "34-21", number = "1", volume = "68", doi = "10.5937/nasvas1901021M" }
Miljković, J.,& Grujić, J.. (2019). Obrazovanje kao vrednost u kulturi škole. in Nastava i vaspitanje Pedagoško društvo Srbije, Beograd i Univerzitet u Beogradu - Filozofski fakultet - Institut za pedagogiju i andragogiju, Beograd., 68(1), 21-34. https://doi.org/10.5937/nasvas1901021M
Miljković J, Grujić J. Obrazovanje kao vrednost u kulturi škole. in Nastava i vaspitanje. 2019;68(1):21-34. doi:10.5937/nasvas1901021M .
Miljković, Jovan, Grujić, Jelena, "Obrazovanje kao vrednost u kulturi škole" in Nastava i vaspitanje, 68, no. 1 (2019):21-34, https://doi.org/10.5937/nasvas1901021M . .