Приказ основних података о документу

Obrazovanie kak cennost' v kul'ture školy

dc.creatorMiljković, Jovan
dc.creatorGrujić, Jelena
dc.date.accessioned2021-10-12T12:56:39Z
dc.date.available2021-10-12T12:56:39Z
dc.date.issued2019
dc.identifier.issn0547-3330
dc.identifier.urihttp://reff.f.bg.ac.rs/handle/123456789/2761
dc.description.abstractVrednosti se nalaze u osnovi svake delatnosti, pa i obrazovne. Obrazovanje je od svog nastanka promovisalo različite vrednosti, a u isto vreme se, samo po sebi, smatralo vrednošću, što je i preduslov vršenja društvene funkcije obrazovanja. U krizi savremene civilizacije, od esencijalne važnosti je da škola kao vaspitno-obrazovna institucija i nastavnici kao njeni eksponenti sopstvenim primerom nedvosmisleno demonstriraju da obrazovanje doživljavaju kao vrednost, ne samo deklarativno, već i u svojim profesionalnim aktivnostima. Cilj istraživanja čije rezultate prezentujemo u ovom radu bio je da ispitamo i sagledamo nastavničku percepciju obrazovanja kao vrednosti u kulturi škole. Rezultati su ukazali na to da se obrazovanje (sagledavano preko percepcije obrazovanja kao mehanizma promocije zaposlenog u organizaciji i preko percepcije mera i postupaka u organizaciji koji za cilj imaju facilitaciju obrazovanja zaposlenih) ne smatra organizacionom vrednošću u kulturama škola koje smo ispitivali.sr
dc.description.abstractCennosti ležat v osnove lûboj deâtel'nosti, v tom čisle i obrazovatel'noj. S momenta svoego sozdaniâ obrazovanie populârizirovalo raznye cennosti, i v to že vremâ samo po sebe ono sčitalos' cennost'û i neobhodimym usloviem dlâ vypolneniâ social'noj funkcii obrazovaniâ. V usloviâh krizisa sovremennoj civilizacii pervostepennoe značenie imeet škola kak vospitatel'no-obrazovatel'noe zavedenie i učitelâ, kak ego predstaviteli, kotorye ličnym primerom demonstriruût svoi vospriâtiâ obrazovaniâ kak cennosti, i ne tol'ko deklarativno, no i v svoej professional'noj deâtel'nosti. Cel'û issledovaniâ, rezul'taty kotorogo predstavleny v dannoj stat'e, bylo izučenie vospriâtiâ obrazovaniâ kak cennosti v kul'ture školy. Rezul'taty pokazali, čto obrazovanie (rassmatrivaemoe čerez vospriâtie obrazovaniâ kak mehanizma prodviženiâ rabotnika v organizacii i čerez vospriâtie mer i procedur v organizacii, napravlennyh na sodejstvie v obrazovanii rabotnikov) ne sčitaetsâ organizacionnoj cennost'û v kul'ture issleduemyh škol.RUS
dc.description.abstractAll activities, including education, are underpinned by values. Since its beginnings, education has promoted various values, and at the same time was itself perceived as a value, which is a prerequisite for performing its social function. The crisis of contemporary civilization makes it essentially important for school as an educational institution, and for teachers as its key actors, to demonstrate unequivocally by personal example that they perceive education as a value, not only declaratively but also through their professional activities. The current study aimed to explore teachers' perceptions of education as a value in school culture, specifically, their perceptions of education as a mechanism for promoting employees within an organization and their perceptions of measures and procedures in the organization aimed at facilitating employees' education. Our findings suggest that education is not regarded as an organizational value within the culture of the schools included in our studyen
dc.publisherPedagoško društvo Srbije, Beograd i Univerzitet u Beogradu - Filozofski fakultet - Institut za pedagogiju i andragogiju, Beograd
dc.relationinfo:eu-repo/grantAgreement/MESTD/Basic Research (BR or ON)/179060/RS//
dc.rightsopenAccess
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by-sa/4.0/
dc.sourceNastava i vaspitanje
dc.subjectorganizaciona kulturasr
dc.subjectobrazovanje kao vrednostsr
dc.subjectkultura školesr
dc.subjectorganizacionnaâ kul'turaRUS
dc.subjectobrazovanie kak cennost'RUS
dc.subjectkul'tura školyRUS
dc.subjectschool cultureen
dc.subjectorganizational cultureen
dc.subjecteducation as a valueen
dc.titleObrazovanje kao vrednost u kulturi školesr
dc.titleObrazovanie kak cennost' v kul'ture školyru
dc.titleEducation as a value in school cultureen
dc.typearticle
dc.rights.licenseBY-SA
dc.citation.epage34
dc.citation.issue1
dc.citation.other68(1): 21-34
dc.citation.rankM51
dc.citation.spage21
dc.citation.volume68
dc.identifier.doi10.5937/nasvas1901021M
dc.identifier.fulltexthttp://reff.f.bg.ac.rs/bitstream/id/1442/2758.pdf
dc.type.versionpublishedVersion


Документи

Thumbnail

Овај документ се појављује у следећим колекцијама

Приказ основних података о документу