Umetnost kao udelovljenje istine bivstvujućeg u svetlu novih publikacija Hajdegerovih manuskripta
Art as the setting itself to work of the truth of beings in the light of new publications of heidegger's manuscripts
Abstract
Članak sledi tezu da Hajdegerova distinkcija između predočavanja bivstvujućeg i proizvodnje bivstvovanja iz knjige "Uz sopstvene publikacije" (2018) dokazuje da izraz "bivstvujuće" iz Hajdegerove definicije umetnosti kao udelovljenja istine bivstvujućeg iz rasprave "Izvor umetničkog dela" (1936) može da ima trostruki smisao: bivstvujuće kao bivstvujuće koje je predstavljeno u umetničkom delu (relevantno za prikazivačke umetnosti), bivstvujuće kao umetničko delo (relevantno kako za prikazivačke tako i za neprikazivačke umetnosti) i, konačno, bivstvujuće kao bivstvujuće u celini.
The paper follows the thesis that the Heidegger's distinction between presenting the beings and production of being from the book "in addition to his own publications" (2018) proves that the expression "beings" from Heidegger's definition of art as the setting-itself-to-work of the truth of beings from the essay "The Origin of the Work of Art" (1936) can have a threefold meaning: beings as beings represented in the work of art (relevant for representational arts), beings as an artwork itself (relevant for both representational and non-representational arts) and, finally, beings as beings as a whole.
Keywords:
proizvodnja / predočavanje / Martin Hajdeger / filozofija umetnosti / definicija umetnosti / production / presentation / philosophy of art / Heidegger / definition of artSource:
Theoria, 2019, 62, 2, 9-16Publisher:
- Srpsko filozofsko društvo, Beograd
Funding / projects:
Institution/Community
Filozofija / PhilosophyTY - JOUR AU - Grubor, Nebojša PY - 2019 UR - http://reff.f.bg.ac.rs/handle/123456789/2781 AB - Članak sledi tezu da Hajdegerova distinkcija između predočavanja bivstvujućeg i proizvodnje bivstvovanja iz knjige "Uz sopstvene publikacije" (2018) dokazuje da izraz "bivstvujuće" iz Hajdegerove definicije umetnosti kao udelovljenja istine bivstvujućeg iz rasprave "Izvor umetničkog dela" (1936) može da ima trostruki smisao: bivstvujuće kao bivstvujuće koje je predstavljeno u umetničkom delu (relevantno za prikazivačke umetnosti), bivstvujuće kao umetničko delo (relevantno kako za prikazivačke tako i za neprikazivačke umetnosti) i, konačno, bivstvujuće kao bivstvujuće u celini. AB - The paper follows the thesis that the Heidegger's distinction between presenting the beings and production of being from the book "in addition to his own publications" (2018) proves that the expression "beings" from Heidegger's definition of art as the setting-itself-to-work of the truth of beings from the essay "The Origin of the Work of Art" (1936) can have a threefold meaning: beings as beings represented in the work of art (relevant for representational arts), beings as an artwork itself (relevant for both representational and non-representational arts) and, finally, beings as beings as a whole. PB - Srpsko filozofsko društvo, Beograd T2 - Theoria T1 - Umetnost kao udelovljenje istine bivstvujućeg u svetlu novih publikacija Hajdegerovih manuskripta T1 - Art as the setting itself to work of the truth of beings in the light of new publications of heidegger's manuscripts EP - 16 IS - 2 SP - 9 VL - 62 DO - 10.2298/THEO1902009G ER -
@article{ author = "Grubor, Nebojša", year = "2019", abstract = "Članak sledi tezu da Hajdegerova distinkcija između predočavanja bivstvujućeg i proizvodnje bivstvovanja iz knjige "Uz sopstvene publikacije" (2018) dokazuje da izraz "bivstvujuće" iz Hajdegerove definicije umetnosti kao udelovljenja istine bivstvujućeg iz rasprave "Izvor umetničkog dela" (1936) može da ima trostruki smisao: bivstvujuće kao bivstvujuće koje je predstavljeno u umetničkom delu (relevantno za prikazivačke umetnosti), bivstvujuće kao umetničko delo (relevantno kako za prikazivačke tako i za neprikazivačke umetnosti) i, konačno, bivstvujuće kao bivstvujuće u celini., The paper follows the thesis that the Heidegger's distinction between presenting the beings and production of being from the book "in addition to his own publications" (2018) proves that the expression "beings" from Heidegger's definition of art as the setting-itself-to-work of the truth of beings from the essay "The Origin of the Work of Art" (1936) can have a threefold meaning: beings as beings represented in the work of art (relevant for representational arts), beings as an artwork itself (relevant for both representational and non-representational arts) and, finally, beings as beings as a whole.", publisher = "Srpsko filozofsko društvo, Beograd", journal = "Theoria", title = "Umetnost kao udelovljenje istine bivstvujućeg u svetlu novih publikacija Hajdegerovih manuskripta, Art as the setting itself to work of the truth of beings in the light of new publications of heidegger's manuscripts", pages = "16-9", number = "2", volume = "62", doi = "10.2298/THEO1902009G" }
Grubor, N.. (2019). Umetnost kao udelovljenje istine bivstvujućeg u svetlu novih publikacija Hajdegerovih manuskripta. in Theoria Srpsko filozofsko društvo, Beograd., 62(2), 9-16. https://doi.org/10.2298/THEO1902009G
Grubor N. Umetnost kao udelovljenje istine bivstvujućeg u svetlu novih publikacija Hajdegerovih manuskripta. in Theoria. 2019;62(2):9-16. doi:10.2298/THEO1902009G .
Grubor, Nebojša, "Umetnost kao udelovljenje istine bivstvujućeg u svetlu novih publikacija Hajdegerovih manuskripta" in Theoria, 62, no. 2 (2019):9-16, https://doi.org/10.2298/THEO1902009G . .