REFF - Faculty of Philosophy Repository
University of Belgrade - Faculty of Philosophy
    • English
    • Српски
    • Српски (Serbia)
  • English 
    • English
    • Serbian (Cyrillic)
    • Serbian (Latin)
  • Login
View Item 
  •   REFF
  • Filozofija / Philosophy
  • Radovi istraživača / Researcher's publications - Odeljenje za filozofiju
  • View Item
  •   REFF
  • Filozofija / Philosophy
  • Radovi istraživača / Researcher's publications - Odeljenje za filozofiju
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Umetnost kao udelovljenje istine bivstvujućeg u svetlu novih publikacija Hajdegerovih manuskripta

Art as the setting itself to work of the truth of beings in the light of new publications of heidegger's manuscripts

Thumbnail
2019
2778.pdf (264.7Kb)
Authors
Grubor, Nebojša
Article (Published version)
Metadata
Show full item record
Abstract
Članak sledi tezu da Hajdegerova distinkcija između predočavanja bivstvujućeg i proizvodnje bivstvovanja iz knjige "Uz sopstvene publikacije" (2018) dokazuje da izraz "bivstvujuće" iz Hajdegerove definicije umetnosti kao udelovljenja istine bivstvujućeg iz rasprave "Izvor umetničkog dela" (1936) može da ima trostruki smisao: bivstvujuće kao bivstvujuće koje je predstavljeno u umetničkom delu (relevantno za prikazivačke umetnosti), bivstvujuće kao umetničko delo (relevantno kako za prikazivačke tako i za neprikazivačke umetnosti) i, konačno, bivstvujuće kao bivstvujuće u celini.
The paper follows the thesis that the Heidegger's distinction between presenting the beings and production of being from the book "in addition to his own publications" (2018) proves that the expression "beings" from Heidegger's definition of art as the setting-itself-to-work of the truth of beings from the essay "The Origin of the Work of Art" (1936) can have a threefold meaning: beings as beings represented in the work of art (relevant for representational arts), beings as an artwork itself (relevant for both representational and non-representational arts) and, finally, beings as beings as a whole.
Keywords:
proizvodnja / predočavanje / Martin Hajdeger / filozofija umetnosti / definicija umetnosti / production / presentation / philosophy of art / Heidegger / definition of art
Source:
Theoria, 2019, 62, 2, 9-16
Publisher:
  • Srpsko filozofsko društvo, Beograd
Funding / projects:
  • Dynamic Systems in Nature and Society: Philosophical and Empirical Aspects (RS-179041)

DOI: 10.2298/THEO1902009G

ISSN: 0351-2274

[ Google Scholar ]
URI
http://reff.f.bg.ac.rs/handle/123456789/2781
Collections
  • Radovi istraživača / Researcher's publications - Odeljenje za filozofiju
Institution/Community
Filozofija / Philosophy
TY  - JOUR
AU  - Grubor, Nebojša
PY  - 2019
UR  - http://reff.f.bg.ac.rs/handle/123456789/2781
AB  - Članak sledi tezu da Hajdegerova distinkcija između predočavanja bivstvujućeg i proizvodnje bivstvovanja iz knjige "Uz sopstvene publikacije" (2018) dokazuje da izraz "bivstvujuće" iz Hajdegerove definicije umetnosti kao udelovljenja istine bivstvujućeg iz rasprave "Izvor umetničkog dela" (1936) može da ima trostruki smisao: bivstvujuće kao bivstvujuće koje je predstavljeno u umetničkom delu (relevantno za prikazivačke umetnosti), bivstvujuće kao umetničko delo (relevantno kako za prikazivačke tako i za neprikazivačke umetnosti) i, konačno, bivstvujuće kao bivstvujuće u celini.
AB  - The paper follows the thesis that the Heidegger's distinction between presenting the beings and production of being from the book "in addition to his own publications" (2018) proves that the expression "beings" from Heidegger's definition of art as the setting-itself-to-work of the truth of beings from the essay "The Origin of the Work of Art" (1936) can have a threefold meaning: beings as beings represented in the work of art (relevant for representational arts), beings as an artwork itself (relevant for both representational and non-representational arts) and, finally, beings as beings as a whole.
PB  - Srpsko filozofsko društvo, Beograd
T2  - Theoria
T1  - Umetnost kao udelovljenje istine bivstvujućeg u svetlu novih publikacija Hajdegerovih manuskripta
T1  - Art as the setting itself to work of the truth of beings in the light of new publications of heidegger's manuscripts
EP  - 16
IS  - 2
SP  - 9
VL  - 62
DO  - 10.2298/THEO1902009G
ER  - 
@article{
author = "Grubor, Nebojša",
year = "2019",
abstract = "Članak sledi tezu da Hajdegerova distinkcija između predočavanja bivstvujućeg i proizvodnje bivstvovanja iz knjige "Uz sopstvene publikacije" (2018) dokazuje da izraz "bivstvujuće" iz Hajdegerove definicije umetnosti kao udelovljenja istine bivstvujućeg iz rasprave "Izvor umetničkog dela" (1936) može da ima trostruki smisao: bivstvujuće kao bivstvujuće koje je predstavljeno u umetničkom delu (relevantno za prikazivačke umetnosti), bivstvujuće kao umetničko delo (relevantno kako za prikazivačke tako i za neprikazivačke umetnosti) i, konačno, bivstvujuće kao bivstvujuće u celini., The paper follows the thesis that the Heidegger's distinction between presenting the beings and production of being from the book "in addition to his own publications" (2018) proves that the expression "beings" from Heidegger's definition of art as the setting-itself-to-work of the truth of beings from the essay "The Origin of the Work of Art" (1936) can have a threefold meaning: beings as beings represented in the work of art (relevant for representational arts), beings as an artwork itself (relevant for both representational and non-representational arts) and, finally, beings as beings as a whole.",
publisher = "Srpsko filozofsko društvo, Beograd",
journal = "Theoria",
title = "Umetnost kao udelovljenje istine bivstvujućeg u svetlu novih publikacija Hajdegerovih manuskripta, Art as the setting itself to work of the truth of beings in the light of new publications of heidegger's manuscripts",
pages = "16-9",
number = "2",
volume = "62",
doi = "10.2298/THEO1902009G"
}
Grubor, N.. (2019). Umetnost kao udelovljenje istine bivstvujućeg u svetlu novih publikacija Hajdegerovih manuskripta. in Theoria
Srpsko filozofsko društvo, Beograd., 62(2), 9-16.
https://doi.org/10.2298/THEO1902009G
Grubor N. Umetnost kao udelovljenje istine bivstvujućeg u svetlu novih publikacija Hajdegerovih manuskripta. in Theoria. 2019;62(2):9-16.
doi:10.2298/THEO1902009G .
Grubor, Nebojša, "Umetnost kao udelovljenje istine bivstvujućeg u svetlu novih publikacija Hajdegerovih manuskripta" in Theoria, 62, no. 2 (2019):9-16,
https://doi.org/10.2298/THEO1902009G . .

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
About REFF | Send Feedback

OpenAIRERCUB
 

 

All of DSpaceInstitutions/communitiesAuthorsTitlesSubjectsThis institutionAuthorsTitlesSubjects

Statistics

View Usage Statistics

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
About REFF | Send Feedback

OpenAIRERCUB