REFF - Faculty of Philosophy Repository
University of Belgrade - Faculty of Philosophy
    • English
    • Српски
    • Српски (Serbia)
  • English 
    • English
    • Serbian (Cyrillic)
    • Serbian (Latin)
  • Login
View Item 
  •   REFF
  • Istorija umetnosti / History of Art
  • Radovi istraživača / Researcher's publications - Odeljenje za istoriju umetnosti
  • View Item
  •   REFF
  • Istorija umetnosti / History of Art
  • Radovi istraživača / Researcher's publications - Odeljenje za istoriju umetnosti
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Globalizacija kao restriktivna kulturna praksa i elementi njene predistorije u srpskoj arhitekturi

Globalisation as restrictive cultural practice and elements of its prehistory in Serbian architecture

Thumbnail
2019
2799.pdf (733.5Kb)
Authors
Kadijević, Aleksandar
Review (Published version)
Metadata
Show full item record
Abstract
Kao sveprožimajuća sociokulturna paradigma koja svet pretvara u jedno mesto smanjujući razlike, na srpsku arhitekturu globalizacija utiče dvojako: kao komunikacijski podsticajna transkulturalna ideologija i tržišnim kriterijumima ograničena praksa. Dok prvi princip inspiriše projektantsku elitu, drugi podstiče konvencionalna prostorno-oblikovna rešenja prilagođena masovnom ukusu, izazivajući opravdane primedbe. U sklopu kritičkih prilagođavanja globalizacijskim promenama, u domaćoj arhitektonskoj teoriji se predlažu strategije kulturno raznolikog, razvojno održivog, kreativnog i inteligentnog grada, već pokrenute na međunarodnom nivou. Iako je reč o nezaokruženom i neizvesnom istorijskom procesu, o kojem i u svetu vladaju podeljena mišljenja, kritiku globalizacijske restriktivnosti u srpskoj arhitekturi ne bi trebalo odgađati, pogotovo što bi mogla imati korektivan efekat.
As an omnipresent socio-cultural paradigm, globalisation affects the Serbian culture in two ways: as a communication-inducing trans-cultural ideology and as a practice limited by market criteria. While the first one inspires the construction design elite, the other is wearing itself out with conventional space and shape-related solutions that are tailored to the taste of the masses, causing reasonable criticism. As part of the critical adjustment to the globalisation-led changes, the national architecture theory suggests strategies for a culturally diverse, sustainable, creative and "intelligent" city that have been launched at the international level. Even though it is an incomplete and uncertain historical process, subject to conflicting opinions even outside our country, the criticism of the globalisation restrictiveness in the Serbian architecture should not be postponed, particularly since it could have a corrective effect.
Keywords:
Srbija / kultura / komercijalizacija / globalizacija / arhitektura / Serbia / globalization / culture / commercialization / architecture
Source:
Nasleđe, 2019, 20, 115-133
Publisher:
  • Zavod za zaštitu spomenika kulture grada Beograda, Beograd

DOI: 10.5937/nasledje1920115K

ISSN: 1450-605X

[ Google Scholar ]
URI
http://reff.f.bg.ac.rs/handle/123456789/2802
Collections
  • Radovi istraživača / Researcher's publications - Odeljenje za istoriju umetnosti
Institution/Community
Istorija umetnosti / History of Art
TY  - JOUR
AU  - Kadijević, Aleksandar
PY  - 2019
UR  - http://reff.f.bg.ac.rs/handle/123456789/2802
AB  - Kao sveprožimajuća sociokulturna paradigma koja svet pretvara u jedno mesto smanjujući razlike, na srpsku arhitekturu globalizacija utiče dvojako: kao komunikacijski podsticajna transkulturalna ideologija i tržišnim kriterijumima ograničena praksa. Dok prvi princip inspiriše projektantsku elitu, drugi podstiče konvencionalna prostorno-oblikovna rešenja prilagođena masovnom ukusu, izazivajući opravdane primedbe. U sklopu kritičkih prilagođavanja globalizacijskim promenama, u domaćoj arhitektonskoj teoriji se predlažu strategije kulturno raznolikog, razvojno održivog, kreativnog i inteligentnog grada, već pokrenute na međunarodnom nivou. Iako je reč o nezaokruženom i neizvesnom istorijskom procesu, o kojem i u svetu vladaju podeljena mišljenja, kritiku globalizacijske restriktivnosti u srpskoj arhitekturi ne bi trebalo odgađati, pogotovo što bi mogla imati korektivan efekat.
AB  - As an omnipresent socio-cultural paradigm, globalisation affects the Serbian culture in two ways: as a communication-inducing trans-cultural ideology and as a practice limited by market criteria. While the first one inspires the construction design elite, the other is wearing itself out with conventional space and shape-related solutions that are tailored to the taste of the masses, causing reasonable criticism. As part of the critical adjustment to the globalisation-led changes, the national architecture theory suggests strategies for a culturally diverse, sustainable, creative and "intelligent" city that have been launched at the international level. Even though it is an incomplete and uncertain historical process, subject to conflicting opinions even outside our country, the criticism of the globalisation restrictiveness in the Serbian architecture should not be postponed, particularly since it could have a corrective effect.
PB  - Zavod za zaštitu spomenika kulture grada Beograda, Beograd
T2  - Nasleđe
T1  - Globalizacija kao restriktivna kulturna praksa i elementi njene predistorije u srpskoj arhitekturi
T1  - Globalisation as restrictive cultural practice and elements of its prehistory in Serbian architecture
EP  - 133
IS  - 20
SP  - 115
DO  - 10.5937/nasledje1920115K
ER  - 
@article{
author = "Kadijević, Aleksandar",
year = "2019",
abstract = "Kao sveprožimajuća sociokulturna paradigma koja svet pretvara u jedno mesto smanjujući razlike, na srpsku arhitekturu globalizacija utiče dvojako: kao komunikacijski podsticajna transkulturalna ideologija i tržišnim kriterijumima ograničena praksa. Dok prvi princip inspiriše projektantsku elitu, drugi podstiče konvencionalna prostorno-oblikovna rešenja prilagođena masovnom ukusu, izazivajući opravdane primedbe. U sklopu kritičkih prilagođavanja globalizacijskim promenama, u domaćoj arhitektonskoj teoriji se predlažu strategije kulturno raznolikog, razvojno održivog, kreativnog i inteligentnog grada, već pokrenute na međunarodnom nivou. Iako je reč o nezaokruženom i neizvesnom istorijskom procesu, o kojem i u svetu vladaju podeljena mišljenja, kritiku globalizacijske restriktivnosti u srpskoj arhitekturi ne bi trebalo odgađati, pogotovo što bi mogla imati korektivan efekat., As an omnipresent socio-cultural paradigm, globalisation affects the Serbian culture in two ways: as a communication-inducing trans-cultural ideology and as a practice limited by market criteria. While the first one inspires the construction design elite, the other is wearing itself out with conventional space and shape-related solutions that are tailored to the taste of the masses, causing reasonable criticism. As part of the critical adjustment to the globalisation-led changes, the national architecture theory suggests strategies for a culturally diverse, sustainable, creative and "intelligent" city that have been launched at the international level. Even though it is an incomplete and uncertain historical process, subject to conflicting opinions even outside our country, the criticism of the globalisation restrictiveness in the Serbian architecture should not be postponed, particularly since it could have a corrective effect.",
publisher = "Zavod za zaštitu spomenika kulture grada Beograda, Beograd",
journal = "Nasleđe",
title = "Globalizacija kao restriktivna kulturna praksa i elementi njene predistorije u srpskoj arhitekturi, Globalisation as restrictive cultural practice and elements of its prehistory in Serbian architecture",
pages = "133-115",
number = "20",
doi = "10.5937/nasledje1920115K"
}
Kadijević, A.. (2019). Globalizacija kao restriktivna kulturna praksa i elementi njene predistorije u srpskoj arhitekturi. in Nasleđe
Zavod za zaštitu spomenika kulture grada Beograda, Beograd.(20), 115-133.
https://doi.org/10.5937/nasledje1920115K
Kadijević A. Globalizacija kao restriktivna kulturna praksa i elementi njene predistorije u srpskoj arhitekturi. in Nasleđe. 2019;(20):115-133.
doi:10.5937/nasledje1920115K .
Kadijević, Aleksandar, "Globalizacija kao restriktivna kulturna praksa i elementi njene predistorije u srpskoj arhitekturi" in Nasleđe, no. 20 (2019):115-133,
https://doi.org/10.5937/nasledje1920115K . .

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
About REFF | Send Feedback

OpenAIRERCUB
 

 

All of DSpaceInstitutions/communitiesAuthorsTitlesSubjectsThis institutionAuthorsTitlesSubjects

Statistics

View Usage Statistics

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
About REFF | Send Feedback

OpenAIRERCUB