Odnos lepog i uzvišenog u Hartmanovoj estetici
The relation between the beauty and the sublime in Hartmann's aesthetics
Апстракт
U tekstu se ispituje odnos između lepog i uzvišenog u Hartmanovoj estetici. Prema osnovnoj pretpostavci Hartmanove estetike uzvišeno kao i sve ostale estetske vrednosti podređeni su lepom. U tekstu se pokazuje da je odnos lepog i uzvišenog u Hartmanovoj estetici složen i da lepota formalno uključuje uzvišeno, ali da uzvišeno u pogledu fiksiranja estetičkog sadržaja predstavlja jezgro estetičke problematike.
The text examines the relationship between the beauty and the sublime in Hartmann's aesthetics. According to the basic assumption of Hartmann's aesthetics, the sublime, like all other aesthetic values, are subordinated to the beauty. The text shows that the relationship between the beauty and the sublime in Hartmann's aesthetics is complex and that beauty formally includes the sublime, but that the sublime in terms of fixing aesthetic content is the core of aesthetic issues.
Кључне речи:
uzvišeno / N. Hartman / lepo / estetska vrednost / estetika / sublime / N. Hartmann / beauty / aesthetics / aesthetic valueИзвор:
Theoria, 2020, 63, 3, 159-167Издавач:
- Srpsko filozofsko društvo, Beograd
Институција/група
Filozofija / PhilosophyTY - JOUR AU - Grubor, Nebojša PY - 2020 UR - http://reff.f.bg.ac.rs/handle/123456789/3074 AB - U tekstu se ispituje odnos između lepog i uzvišenog u Hartmanovoj estetici. Prema osnovnoj pretpostavci Hartmanove estetike uzvišeno kao i sve ostale estetske vrednosti podređeni su lepom. U tekstu se pokazuje da je odnos lepog i uzvišenog u Hartmanovoj estetici složen i da lepota formalno uključuje uzvišeno, ali da uzvišeno u pogledu fiksiranja estetičkog sadržaja predstavlja jezgro estetičke problematike. AB - The text examines the relationship between the beauty and the sublime in Hartmann's aesthetics. According to the basic assumption of Hartmann's aesthetics, the sublime, like all other aesthetic values, are subordinated to the beauty. The text shows that the relationship between the beauty and the sublime in Hartmann's aesthetics is complex and that beauty formally includes the sublime, but that the sublime in terms of fixing aesthetic content is the core of aesthetic issues. PB - Srpsko filozofsko društvo, Beograd T2 - Theoria T1 - Odnos lepog i uzvišenog u Hartmanovoj estetici T1 - The relation between the beauty and the sublime in Hartmann's aesthetics EP - 167 IS - 3 SP - 159 VL - 63 DO - 10.2298/THEO2003159G ER -
@article{ author = "Grubor, Nebojša", year = "2020", abstract = "U tekstu se ispituje odnos između lepog i uzvišenog u Hartmanovoj estetici. Prema osnovnoj pretpostavci Hartmanove estetike uzvišeno kao i sve ostale estetske vrednosti podređeni su lepom. U tekstu se pokazuje da je odnos lepog i uzvišenog u Hartmanovoj estetici složen i da lepota formalno uključuje uzvišeno, ali da uzvišeno u pogledu fiksiranja estetičkog sadržaja predstavlja jezgro estetičke problematike., The text examines the relationship between the beauty and the sublime in Hartmann's aesthetics. According to the basic assumption of Hartmann's aesthetics, the sublime, like all other aesthetic values, are subordinated to the beauty. The text shows that the relationship between the beauty and the sublime in Hartmann's aesthetics is complex and that beauty formally includes the sublime, but that the sublime in terms of fixing aesthetic content is the core of aesthetic issues.", publisher = "Srpsko filozofsko društvo, Beograd", journal = "Theoria", title = "Odnos lepog i uzvišenog u Hartmanovoj estetici, The relation between the beauty and the sublime in Hartmann's aesthetics", pages = "167-159", number = "3", volume = "63", doi = "10.2298/THEO2003159G" }
Grubor, N.. (2020). Odnos lepog i uzvišenog u Hartmanovoj estetici. in Theoria Srpsko filozofsko društvo, Beograd., 63(3), 159-167. https://doi.org/10.2298/THEO2003159G
Grubor N. Odnos lepog i uzvišenog u Hartmanovoj estetici. in Theoria. 2020;63(3):159-167. doi:10.2298/THEO2003159G .
Grubor, Nebojša, "Odnos lepog i uzvišenog u Hartmanovoj estetici" in Theoria, 63, no. 3 (2020):159-167, https://doi.org/10.2298/THEO2003159G . .