Приказ основних података о документу

Èkologičeskoe obrazovanie i obrazovanie dlâ ustojčivogo razvitiâ - konceptual'nye rešeniâ i dilemmy

dc.creatorOrlović Lovren, Violeta
dc.date.accessioned2021-10-12T13:26:02Z
dc.date.available2021-10-12T13:26:02Z
dc.date.issued2021
dc.identifier.issn0547-3330
dc.identifier.urihttp://reff.f.bg.ac.rs/handle/123456789/3227
dc.description.abstractFokus na obrazovanje za održivi razvoj u globalnoj politici i u literaturi otvara spektar različitih pogleda na relacije s obrazovanjem za životnu sredinu. Dok jedan broj autora jasno razdvaja ova dva koncepta, drugi smatraju da je obrazovanje za održivi razvoj (OOR) zapravo zauzelo mesto obrazovanja za životnu sredinu (OŽS). Različita viđenja ova dva koncepta imaju implikacije na njihovo integrisanje u obrazovanje na svim nivoima. Rad sadrži komparativnu analizu trendova i pravaca u definisanju ovih koncepata kako u dokumentima globalne politike tako i u literaturi u ovoj oblasti, u nameri da se ponudi još jedna slika njihovog odnosa i mogućnosti implementacije u praksi. Osvrt na sličnosti i razlike u njihovoj konceptualizaciji služi za još jedno promišljanje dilema u pogledu potrebe da postoje oba koncepta i mogućnosti da se integrišu u obrazovanje, koje bi trebalo da ima ključnu ulogu u dostizanju ideala održivosti.sr
dc.description.abstractAkcent na obrazovanii v celâh ustojčivogo razvitiâ v global'noj politike i v literature otkryvaet spektr različnyh vzglâdov na otnošeniâ s èkologičeskim obrazovaniem. V to vremâ kak râd avtorov četko razdelâût èti dve koncepcii, drugie sčitaût, čto obrazovanie v interesah ustojčivogo razvitiâ (OUR) faktičeski zamenilo èkologičeskoe obrazovanie (ÈO). Različnye vzglâdy na èti dve koncepcii ukazyvaût na vozmožnost' ih integracii na vseh urovnâh obrazovaniâ. V dannoj stat'e soderžitsâ sravnitel'nyj analiz tendencij i napravlenij v opredelenii ètih dvuh koncepcij, kak v dokumentah global'noj politiki, tak i v literature v dannoj oblasti, a zatem predlagaetsâ eŝe odna kartina ih vzaimosvâzi i vozmožnosti realizacii na praktike. Obzor shodstv i različij v ih konceptualizacii služit dlâ pereosmysleniâ dilemm, kasaûŝihsâ neobhodimosti integracii koncepcij i vozmožnostej v obrazovanie, kotoroe dolžno sygrat' klûčevuû rol' v dostiženii idealov ustojčivosti.RUS
dc.description.abstractThe focus on education for sustainable development in global policy and literature opens up a range of different views on its relationship with environmental education. While a number of authors make a clear distinction between the two concepts, others believe that education for sustainable development (ESD) has actually displaced environmental education (EE). Different perceptions of these two concepts have implications for their integration into education at all levels. This paper offers a comparative analysis of trends and directions in defining these concepts both in global policy documents and in the literature in this field, with the aim of offering another perspective on their relationship and on the possibility of implementation in practice. The overview of the similarities and differences in their coneptualization has prompted a reconsideration of the dilemmas regarding the need for the existence of both concepts and the possibility of integrating them into education, which should play a key role in the achievement of the ideal of sustainabilityen
dc.publisherPedagoško društvo Srbije, Beograd i Univerzitet u Beogradu - Filozofski fakultet - Institut za pedagogiju i andragogiju, Beograd
dc.rightsopenAccess
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by-sa/4.0/
dc.sourceNastava i vaspitanje
dc.subjectobrazovanje za životnu sredinusr
dc.subjectobrazovanje za održivi razvojsr
dc.subjectkonceptisr
dc.subjectintegralni pristupsr
dc.subjectobrazovanie v interesah ustojčivogo razvitiâRUS
dc.subjectkoncepciiRUS
dc.subjectkompleksnyj podhodRUS
dc.subjectèkologičeskoe obrazovanieRUS
dc.subjectintegral approachen
dc.subjectenvironmental educationen
dc.subjecteducation for sustainable developmenten
dc.subjectconceptsen
dc.titleObrazovanje za životnu sredinu i obrazovanje za održivi razvoj - konceptualna rešenja i dilemesr
dc.titleÈkologičeskoe obrazovanie i obrazovanie dlâ ustojčivogo razvitiâ - konceptual'nye rešeniâ i dilemmyru
dc.titleEnvironmental education and education for sustainable development: Conceptual solutions and dilemmasen
dc.typearticle
dc.rights.licenseBY-SA
dc.citation.epage23
dc.citation.issue1
dc.citation.other70(1): 7-23
dc.citation.rankM24
dc.citation.spage7
dc.citation.volume70
dc.identifier.doi10.5937/nasvas2101007O
dc.identifier.fulltexthttp://reff.f.bg.ac.rs/bitstream/id/1829/3224.pdf
dc.type.versionpublishedVersion


Документи

Thumbnail

Овај документ се појављује у следећим колекцијама

Приказ основних података о документу