Приказ основних података о документу
Intelektualna nadarenost i Pijažeova teorija
Intellectual talent and Piaget's theory
dc.creator | Krnjaić, Zora | |
dc.date.accessioned | 2021-10-12T10:23:21Z | |
dc.date.available | 2021-10-12T10:23:21Z | |
dc.date.issued | 2000 | |
dc.identifier.issn | 0048-5705 | |
dc.identifier.uri | http://reff.f.bg.ac.rs/handle/123456789/335 | |
dc.description.abstract | U ovom radu biće razmatrane neke implikacije Pijažeove teorije ontogenetskog mentalnog razvoja za fenomen intelektualne nadarenosti. Zašto se uopšte baviti jednom opštom teorijom mentalnog razvoja kada već postoji čitav korpus različitih teorija koje se direktno bave nadarenošću? Upravo zato jer je Pijažeova teorija relevantna i kao opšta teorija mentalnog razvoja koja doprinosi potpunijem sagledavanju izuzetnih razvojnih pojava i kao jedno od ishodišta savremenih kognitivnih teorijskih određenja intelektualne nadarenosti. Osnovna ideja ovoga rada je da razmotri relevantnost Pijažeove teorije za sagledavanje intelektualne nadarenosti tretirajući nadarenost kao opšti razvojno U psihološki problem. | sr |
dc.description.abstract | The study elaborates some implications of Piaget's theory of ontogenetic mental development on the phenomenon of intellectual talent. Why should one investigate a general theory of mental development when the whole set of different theories have already investigated talent directly? Because Piaget's theory is relevant as a general theory of mental development and it contributes to more complete insight into exceptional developmental phenomena. It is also a source of modern cognitive theoretical definitions of intellectual talent. The idea of this study is to investigate relevance of Piaget's theory for comprehension of intellectual talent, treating talent as a general developmental psychological issue. | en |
dc.publisher | Društvo psihologa Srbije, Beograd | |
dc.rights | openAccess | |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by-sa/4.0/ | |
dc.source | Psihologija | |
dc.subject | stupanj pronalaženja problema | sr |
dc.subject | Pijažeova teorija | sr |
dc.subject | intelektualna nadarenost | sr |
dc.subject | akceleracija | sr |
dc.subject | stage of problem identification | en |
dc.subject | Piaget's theory | en |
dc.subject | intellectual talent | en |
dc.subject | acceleration | en |
dc.title | Intelektualna nadarenost i Pijažeova teorija | sr |
dc.title | Intellectual talent and Piaget's theory | en |
dc.type | article | |
dc.rights.license | BY-SA | |
dc.citation.epage | 412 | |
dc.citation.issue | 3-4 | |
dc.citation.other | 33(3-4): 399-412 | |
dc.citation.spage | 399 | |
dc.citation.volume | 33 | |
dc.identifier.fulltext | http://reff.f.bg.ac.rs/bitstream/id/1903/332.pdf | |
dc.identifier.rcub | https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_reff_335 | |
dc.type.version | publishedVersion |