Претраживање
Приказ резултата 1-10 од 85
Srednjovizantijske poetske monodije s posebnim osvrtom na dve Evgenijanove pesme u spomen na Prodroma / Le monodie in versi di età medio-bizantina con particolare riguardo a due poesie di Eugeniano dedicate a Prodromo
(Univerzitet u Beogradu - Filozofski fakultet - Odeljenje za klasične nauke, Beograd, 2018)
U radu autor nastoji da, između ostalog, i na primeru dvaju stihovanih elegičnih sastava Nikite Evgenijana povodom smrti Teodora Prodroma, prikaže nekolike načine pristupa tom još od antičkog perioda popularnom žanru, ...
Latin Curricula, Attitudes and Achievement: An Empirical Investigation
(Здружение на класични филолози „Антика“, Скопје, 2019)
This study explores interrelations between Latin curricula, students’
attitudes and achievement within the Serbian educational system. The
study was conducted in June 2016, using a mixed‐ methods approach, in which the ...
On theophylact's in defense of eunuchs (i)
(Srpska akademija nauka i umetnosti SANU - Vizantološki institut, Beograd, 2015)
The first part of this paper analyzes a text by Theophylact of Ohrid known as In Defense of Eunuchs. In terms of its genre and topic, this work stands alone in Byzantine literature. Through a dialogue between the two ...
Rimske teme Velimira Lukića - zavera ili dugo praskozorje i zla noć / Roman themes of Velimir Lukić: Conspiracy or long dawn and evil night
(Univerzitet u Novom Sadu - Filozofski fakultet - Institut za istoriju, Novi Sad, 2010)
U svoja dva komada sa rimskim temama, Velimir Lukić pokazuje dva različita lica. U drami Zavera ili dugo praskozorje, dajući jednu epizodu inspirisanu Tacitovim Analima, pesnik stvara vešt zaplet i uverljive likove. Kroz ...
The Functions of the Rhetorical Question Quid? in Cicero’s Philippics I-II / Die Funktionen der rhetorischen Frage "Quid?" in Ciceros Philippischen Reden I-II
(Скопје : Филозофски факултет, 2017)
The first aim of this paper is to investigate whether the question Quid? used in
Cicero’s Philippics and his other writings could be approached as a rhetorical question, since
it is usually not recognized as such. The ...
Увод приручника из реторике Мануила Козачинског / The Prоеm of the Rhetoric Textbook by Manuil Kozačinski
(Београд : Универзитет у Београду – Филолошки факултет, 2018)
У раду се презентује и контекстуализује непроучавани рукопис
Увода приручника из реторике Мануила (Михаила) Козачинског (око
1700–1755) писан на латинском језику 1735. године. Указује се на модер-
низацијски асpект који ...
Besednikov glas u rimskoj retorskoj teoriji / An Orator’s Voice in the Roman Rhetorical Theory
(Univerzitet u Beogradu - Filozofski fakultet - Odeljenje za klasične nauke, Beograd, 2010)
Osnovno antičko gledište jeste da izvođenje besede mora da bude
potpomognuto „pravom“ emocijom. Prema toj ideji, besednikov glas kao
važan element izvođenja besede mora da deluje iskreno i prikladno. Cilj
ovog rada ...
Domavian public bath in view of the mining legislation of the Roman empire / Јавно купатило на подручју Домавије у светлу рудничке легислативе Римског царства
(Univerzitet u Banjoj Luci - Filološki fakultet, Banja Luka, 2019)
The public bath in Domavia was the largest building in a city known for its vast mineral wealth. The building’s history was directly linked to the growth and development of the city itself. Domavian balinea was probably ...
Катулова ''Песма 51'' и Сапфин ''Фрагмент 31'': дијалог или расправа? / Catullus' Carmen 51 and Sappho's Fragment 31: Dialogue or Disputation
(Univerzitet u Beogradu - Filozofski fakultet - Odeljenje za etnologiju i antropologiju, Beograd, 2018)
Рад преиспитује добро познат, али никада до краја растумачен
однос Катулове Песме 51. и Сапфиног Фрагмента 31, са циљем да још једном
истакне поклапања и мимоилажења два текста, као и њихову међусобну
условљеност и ...
Heraclitus' Fragment B 52 DK Re-examined
(Walter de Gruyter Gmbh, Berlin, 2015)
This paper (re-) examines two sources of information about Heraclitus' fragment 22 B 52 DK, which are at the same time the sources of confusion when it comes to its interpretation: the meanings of the lexical elements that ...