Претраживање
Приказ резултата 1-10 од 80
For reading, watching and clapping: Sartre’s “Dirty Handsˮ and Hristić’s “Clean Handsˮ / Две драме вредне још једног читања: Сартрове ''Прљаве руке'' и Христићеве ''Чисте руке''
(Univerzitet u Novom Sadu - Filozofski fakultet - Institut za istoriju, Novi Sad, 2016)
The aim of this paper is to show how and to what extent destinies of two characters two antipodal drama titles are intertwined in the context of human sinning and atonement. We are going to analyze Dirty Hands by Jean-Paul ...
Regula morum et ordinum sacerdotalium: Latin Manuscript Contemporary to the Metropolitan Vinćentije Jovanović
(Univerza v Ljubljani, 2016)
The article explains the Church legal document Regula morum et ordinum sacerdotalium influence on spiritual life in the Archdiocese of Belgrade and Karlovci organization in 1732. Textual and paleographic analysises provide ...
Dоživljaj Troje u raznim generacijama srpskih pesnika: Vojislav Ilić, Velimir Lukić i Jovan Hristić / Experience of Troy in different generations of Serbian poets: Vojislav Ilić, Velimir Lukić and Jovan Hristić
(Друштво за античе студије Србије, БеоградИнститут за теолошка истраживања, Београд, 2010)
Trojica srpskih pesnika, između ostalih, bili su nadahnuti motivima iz Trojanskog rata: Vojislav Ilić (Pred Trojom) krajem devetnaestog Velimir Lukić (Plač Helene za Parisom) i Jovan Hristić (Tri ratne pesme, 3) krajem ...
Bube i jantar - prilaznost i traj: Marcijal i Dobriša Cesarić / Bugs and amber - transience and duration: Martial and Dobriša Cesarić
(Друштво за античке студије Србије, Београд, 2012)
U svoja dva epigrama (IV 32 i VIIS) rimski pesnik Marko Valerije Marcijal (između 40. i 104. g. n. e.) govori o pčeli, odnosno mravu koje jantar ovekovečuje. Tom smrću pčela stiče nagradu za svoj mar i trud, a mravlji ...
Nedosegnuta Itaka: pesma Povratak Velimira Lukića / Unreached Ithaca: poem Povratak (Return) by Velimir Lukić
(Друштво за античке студије Србије, БеоградИнститут за теолошка истраживања, Београд, 2011)
Sećajući se priče o Odiseju i Kalipsi, videći njihove živote kao strasne i ispunjene, pesnik se preispituje o smislu svoga, traga za vlastitom Itakom. Dvanaest godina kasnije, u pesmi Zapis, Velimir Lukić je, možda, taj ...
Ужиј љубав, зграби „сад“: песме Катула, Проперција, Адија и Милана Ракића / Carpe amorem, carpe diem (seize the love, seize the now): poems by Catullus, Propertius, Ady and Rakić
(Друштво за античке студије, БеоградБукефал E.O. Н., Београд, 2014)
Преко бројања пољубаца, Гај Валерије Катул (о.84–о.54) супротставља страст и интензиван живот вечној ноћи, у ствари, смрти (Песме, 5).
Сличним поетским путем иде и Секст Проперције (о. 49–о.15), којем доживљај
једне ...
Елементи грчке трагедије и сатирске драме у филму Моћна Афродита Вудија Алена / Elements of Greek tragedy and satyr drama in Woody Allen's film Mighty Aphrodite
(Друштво за античке студије, Београд, 2016)
У овом раду биће речи о везама између грчке трагедије и сатирске драме и филма Моћна Афродита Вудија Алена из 1995. године. Од античког театра у Таормини на Сицилији, пут камере води нас у Њујорк, где спортски новинар Лени ...
O reumatskim bolestima u spisima antičkih pisaca / On rheumatic diseases in the works of classical authors
(Phlogiston - časopis Muzeja nauke i tehnike, 2019)
У овом раду циљ нам је да истражимо поједина писана документа
антике која се дотичу теме реуматизма. Одређене реуматске болести, попут подагре (arthritis urica), често се спомињу и детаљно
су описане, док су неке од њих ...
Da li su se Rimljani u predizbornim kampanjama služili postistinom? / Did the Romans Employ Post-truth Discourse in Their Election Campaigns?
(Filozofsko društvo Srbije, Beograd, 2019)
U savremenoj humanistici, pre svega u istorijskim naukama, postoji tendencija da se rimska
civilizacija posmatra kao daleki početak zapadne civilizacije, za šta se mogu navesti određeni
valjani argumenti. Proučavanje ...
The Common Slavic *gotovъ Reconsidered / Још једном о словенском *gotovъ
(Nakladatelstvi Lidove Noviny, Prague 1, 2012)
After a review of previous attempts to interpret the Common Slavic *gotov 'ready, prepared, finished', Trubacev's etymology, which traces it back to a supine in -t(e)u- from PIE "ga-/ga 'to go', is judged to be the only ...