Претраживање
Приказ резултата 1-10 од 109
Razvoj kritičkog mišljenja kao preduslov jačanja demokratskih kapaciteta društva / Development of critical thinking as a prerequisite for strengthening democratic capacities of society
(Institut za političke studije, Beograd, 2012)
U radu se analizira i obrazlaže značaj kritičkog mišljenja za adekvatno funkcionisanje i razvoj demokratije u savremenom društvu. Polazna osnova analize je Habermasov koncept komunikativnog delanja, kojim se naglašava ...
Prospects of implicit measures in assessment of defensive function of explicit homophobia in heterosexuals
(Društvo psihologa Srbije, Beograd, 2015)
Some authors state that one of the functions of explicit homophobia is defensive, and that it has roots in latent attraction towards same sex. Large body of evidence suggests that implicit techniques enable assessment of ...
Psychometric evaluation of the Serbian dictionary for automatic text analysis: LIWCser
(Društvo psihologa Srbije, Beograd, 2014)
LIWC (Linguistic Inquiry and Word Count) is widely used word-level content analysis software. It was used in large number of studies in the fields of clinical, social and personality psychology, and it is adapted for text ...
Unapređivanje demokratskih kapaciteta medijske komunikacije i kritička analiza diskursa / Promoting democratic capacities of media communication and critical discourse analysis
(Institut za političke studije, Beograd, 2011)
Ovaj rad bavi se fenomenom medijske komunikacije iz perspektive uslova za razvijanje njenih demokratskih kapaciteta. Polazeći od temeljne važnosti koju javnost i normativni principi njenog funkcionisanja imaju za ostvarivanje ...
Rani razvoj ekspertize - uloga studentske prakse / Early development of expertise: The role of students' practical training
(Univerzitet u Beogradu - Filozofski fakultet - Institut za psihologiju, Beograd, 2015)
Ovaj rad bavi se ranom etapom ekspertize koja se odvija u okviru profesionalnih aktivnosti početnika kroz upotpunjavanje i primenu akademskih znanja i povezivanje teorijskih, 'knjiških' znanja s praktičnim znanjima. Reč ...
Odustajanje od školovanja - analiza studija slučaja iz ugla ekološkog pristupa / Leaving school: Analysis of a case study from the angle of the ecological approach
(Pedagoško društvo Srbije, Beograd i Univerzitet u Beogradu - Filozofski fakultet - Institut za pedagogiju i andragogiju, Beograd, 2015)
Osipanje učenika ima dalekosežne posledice za pojedinca i društvo. Ovim problemom bavimo se kroz analizu studija slučaja 12 dece (osnovna i srednja škola) koja su napustila školu ili su pod rizikom da to učine, iz ugla ...
Čitalačke navike srednjoškolaca u Srbiji / Reading habits of secondary school students in Serbia
(Institut za pedagoška istraživanja, Beograd, 2011)
U okviru istraživačke studije o slobodnom vremenu, interesovanjima, kulturnim potrebama i navikama srednjoškolaca posebno su ispitivane njihove čitalačke navike. Cilj rada je da sagledamo čitalačke navike srednjoškolaca ...
Test implicitnih asocijacija: Teorijske i metodološke osnove / Implicit association test: Theoretical and methodological background
(University of Rijeka, 2010)
Over the last two decades, there has been a rapid increase in usage of implicit measurement in domains of social cognition and psychology of individual differences, in addition to explicit self-report measures. Implicit ...
Počeci razvoja ekspertskog mišljenja u vanškolskom (obrazovnom) kontekstu / Razvitie ëkspertnogo myšlenija v vneklassnom / obrazovatel'nom / kontekste
(Forum pedagoga Srbije i Crne Gore, Beograd, 2013)
Intelektualne pretpostavke za sistematičnije uvođenje u sistem naučnog znanja nastaju u adolescenciji. Razvoj naučnog ekspertskog mišljenja na adolescentnom uzrastu može da se odvija i u vannastavnom i vanškolskom obrazovnom ...
Obrasci ponašanja mladih tokom slobodnog vremena / Youth spare time: Typical patterns of behavior
(Sociološko udruženje Srbije i Crne Gore, Beograd i Univerzitet u Beogradu - Filozofski fakultet - Institut za sociološka istraživanja, Beograd, 2009)
U ovom istraživanju ispitujemo kako mladi provode slobodno vreme. Pitanje na koje odgovaramo je: da li je moguće identifikovati tipične sklopove aktivnosti t.j. obrasce ponašanja mladih tokom slobodnog vremena. Analiza ...