Zašto, kako i šta ako - mogućnosti primene impakt evaluacije u obrazovnoj politici
2019
Аутори
Mitranić, NevenaPurešević, Dragana
Vuković, Bojana
Остала ауторства
Pavlović Breneselović, DraganaSpasenovic, Vera
Alibabić, Šefika
Метаподаци
Приказ свих података о документуАпстракт
U ovom radu se bavimo pitanjem evaluacije kao neizostavnim aspektom kvalitetne
obrazovne politike. Različitost značaja i položaja koji se evaluaciji u aktuelnim politikama
pridaje pojasnićemo osvrtom na višestrukost mogućih tumačenja politike same, i ukazati na
moguće tenzije koje ograničeno tumačenje nosi po vaspitno-obrazovnu praksu. Potom ćemo
se usmeriti na evaluaciju za kvalitet − konstrukt koji proističe iz paradigmatskog preokreta i
nosi mogućnost transformacije obrazovne politike ka demokratičnoj, emancipatornoj i
transformativnoj praksi. Aktuelni položaj naše obrazovne politike u odnosu na takvu
evaluaciju sagledaćemo kroz analizu strateških dokumenata obrazovne politike Republike
Srbije i Republike Irske − kao primera strateškog postavljanja evaluacije za kvalitet, te
razmotriti može li strategija impakt evaluacije − kao globalno promovisana i predložena za
obrazovne politike, odgovoriti na potrebu uspostavljanja strategije evaluacije za kvalitet.
Кључне речи:
evaluacija za kvalitet, impakt evaluacija, kvalitet, obrazovna politikaИзвор:
Obrazovna politika i praksa: u skladu ili u raskoraku?, 2019, 107-115Издавач:
- Institut za pedagogiju i andragogiju
- Pedagoško društvo Srbije
Финансирање / пројекти:
- Modeli procenjivanja i strategije unapređivanja kvaliteta obrazovanja u Srbiji
Институција/група
Pedagogija / PedagogyMitranić, N., Purešević, D.,& Vuković, B.. (2019). Zašto, kako i šta ako - mogućnosti primene impakt evaluacije u obrazovnoj politici. in Obrazovna politika i praksa: u skladu ili u raskoraku? Institut za pedagogiju i andragogiju., 107-115. https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_reff_3435
Mitranić N, Purešević D, Vuković B. Zašto, kako i šta ako - mogućnosti primene impakt evaluacije u obrazovnoj politici. in Obrazovna politika i praksa: u skladu ili u raskoraku?. 2019;:107-115. https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_reff_3435 .
Mitranić, Nevena, Purešević, Dragana, Vuković, Bojana, "Zašto, kako i šta ako - mogućnosti primene impakt evaluacije u obrazovnoj politici" in Obrazovna politika i praksa: u skladu ili u raskoraku? (2019):107-115, https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_reff_3435 .