REFF - Faculty of Philosophy Repository
University of Belgrade - Faculty of Philosophy
    • English
    • Српски
    • Српски (Serbia)
  • English 
    • English
    • Serbian (Cyrillic)
    • Serbian (Latin)
  • Login
View Item 
  •   REFF
  • Pedagogija / Pedagogy
  • Radovi istraživača / Researcher's publications - Odeljenje za pedagogiju
  • View Item
  •   REFF
  • Pedagogija / Pedagogy
  • Radovi istraživača / Researcher's publications - Odeljenje za pedagogiju
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Pobeći sa Petrom: konture participacije na mapi jednog događaja

Thumbnail
2020
Full text (2.066Mb)
Authors
Mitranić, Nevena
Contributors
Radulović, Lidija
Milin, Vladeta
Ljujić, Bojan
Book part (Published version)
Metadata
Show full item record
Abstract
U ovom radu nastojimo da izmestimo pitanje participacije iz ustaljenih okvira tumačenja i podstaknemo nove mogućnosti razumevanja vaspitno-obrazovne prakse i kultivisanja učešća različitih aktera u njoj. Isprovocirana konkretnim događajem iz istraživanja sprovedenog u vrtićkoj grupi, autorka rada poziva se na filozofske ideje Žila Deleza i Feliksa Gatarija kako bi osvetlila različitost načina na koje dete učestvuje i višeslojnost uslova kojima se oblikuje život i rad vrtićke grupe, te kako bi postavila pitanje nad aktuelnim praksama kojima se učešće deteta podržava. Mapirajući događaj – odnosno, skicirajući molarne, molekularne i linije bega kao različite prirode i pravce kretanja višestrukih sila koje događaj oblikuju, autorka rada sugeriše mogućnost razumevanja participacije kao eksperimentalne, afektivne, kontekstualne i relacione prakse, koja zahteva kritički i kreativan anganžman teoretičara i praktičara jednako, i u čijem ostvarenju uloga pedagoga može biti od ključnog značaja.
Keywords:
participacija, Žil Delez, linije bega, društvo kontrole
Source:
Participacija u obrazovanju: Pedagoški (p)ogledi, 2020, 234-243
Publisher:
  • Institut za pedagogiju i andragogiju
  • Pedagoško društvo Srbije
Funding / projects:
  • Modeli procenjivanja i strategije unapređivanja kvaliteta obrazovanja u Srbiji

ISSN: 978-86-80712-34-5

[ Google Scholar ]
Handle
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_reff_3437
URI
http://reff.f.bg.ac.rs/handle/123456789/3437
Collections
  • Radovi istraživača / Researcher's publications - Odeljenje za pedagogiju
Institution/Community
Pedagogija / Pedagogy
TY  - CHAP
AU  - Mitranić, Nevena
PY  - 2020
UR  - http://reff.f.bg.ac.rs/handle/123456789/3437
AB  - U ovom radu nastojimo da izmestimo pitanje participacije iz ustaljenih okvira tumačenja i podstaknemo nove mogućnosti razumevanja vaspitno-obrazovne prakse i kultivisanja učešća različitih aktera u njoj. Isprovocirana konkretnim događajem iz istraživanja sprovedenog u vrtićkoj grupi, autorka rada poziva se na filozofske ideje Žila Deleza i Feliksa Gatarija kako bi osvetlila različitost načina na koje dete učestvuje i višeslojnost uslova kojima se oblikuje život i rad vrtićke grupe, te kako bi postavila pitanje nad aktuelnim praksama kojima se učešće deteta podržava. Mapirajući događaj – odnosno, skicirajući molarne, molekularne i linije bega kao različite prirode i pravce kretanja višestrukih sila koje događaj oblikuju, autorka rada sugeriše mogućnost razumevanja participacije kao eksperimentalne, afektivne, kontekstualne i relacione prakse, koja zahteva kritički i kreativan anganžman teoretičara i praktičara jednako, i u čijem ostvarenju uloga pedagoga može biti od ključnog značaja.
PB  - Institut za pedagogiju i andragogiju
PB  - Pedagoško društvo Srbije
T2  - Participacija u obrazovanju: Pedagoški (p)ogledi
T1  - Pobeći sa Petrom: konture participacije na mapi jednog događaja
EP  - 243
SP  - 234
UR  - https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_reff_3437
ER  - 
@inbook{
author = "Mitranić, Nevena",
year = "2020",
abstract = "U ovom radu nastojimo da izmestimo pitanje participacije iz ustaljenih okvira tumačenja i podstaknemo nove mogućnosti razumevanja vaspitno-obrazovne prakse i kultivisanja učešća različitih aktera u njoj. Isprovocirana konkretnim događajem iz istraživanja sprovedenog u vrtićkoj grupi, autorka rada poziva se na filozofske ideje Žila Deleza i Feliksa Gatarija kako bi osvetlila različitost načina na koje dete učestvuje i višeslojnost uslova kojima se oblikuje život i rad vrtićke grupe, te kako bi postavila pitanje nad aktuelnim praksama kojima se učešće deteta podržava. Mapirajući događaj – odnosno, skicirajući molarne, molekularne i linije bega kao različite prirode i pravce kretanja višestrukih sila koje događaj oblikuju, autorka rada sugeriše mogućnost razumevanja participacije kao eksperimentalne, afektivne, kontekstualne i relacione prakse, koja zahteva kritički i kreativan anganžman teoretičara i praktičara jednako, i u čijem ostvarenju uloga pedagoga može biti od ključnog značaja.",
publisher = "Institut za pedagogiju i andragogiju, Pedagoško društvo Srbije",
journal = "Participacija u obrazovanju: Pedagoški (p)ogledi",
booktitle = "Pobeći sa Petrom: konture participacije na mapi jednog događaja",
pages = "243-234",
url = "https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_reff_3437"
}
Mitranić, N.. (2020). Pobeći sa Petrom: konture participacije na mapi jednog događaja. in Participacija u obrazovanju: Pedagoški (p)ogledi
Institut za pedagogiju i andragogiju., 234-243.
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_reff_3437
Mitranić N. Pobeći sa Petrom: konture participacije na mapi jednog događaja. in Participacija u obrazovanju: Pedagoški (p)ogledi. 2020;:234-243.
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_reff_3437 .
Mitranić, Nevena, "Pobeći sa Petrom: konture participacije na mapi jednog događaja" in Participacija u obrazovanju: Pedagoški (p)ogledi (2020):234-243,
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_reff_3437 .

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
About REFF | Send Feedback

OpenAIRERCUB
 

 

All of DSpaceInstitutions/communitiesAuthorsTitlesSubjectsThis institutionAuthorsTitlesSubjects

Statistics

View Usage Statistics

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
About REFF | Send Feedback

OpenAIRERCUB