Uvek crtamo: Vrtić "na daljinu" u vreme covid-19 krize iz dečje perspektive
Апстракт
Проглашење ванредне ситуације услед пандемије корона вируса
довело је до „превођења” образовања на свим нивоима – па и пред школског
васпитања и образовања у дигитално окружење. Наведени период корис-
ти се као „одскочна даска” за интензивно разматрање потенцијала диги-
тализованог образовања и питања како да вртић преведемо у дигитално
окружење. Ипак, у научној и стручној литератури слабо су заступљени пре-
гледи могућих начина рада са децом предшколског узраста у дигиталном
окружењу и њихових предности и недостатака, при чему нарочито изостаје
дечја перспектива. Овим радом желимо да истражимо дечју перспективу о
вртићу „на даљину”. Истраживање је спроведено кроз консултовање са 13
деце, а по питањима активности које су реализоване посредством дигитал-
них платформи у назначеном периоду, начинима на који су остваривани
односи са вршњацима и васпитачем и о сугестијама које би деца дала за
евентуалну трансформацију рада у дигиталном окружењу.
The declaration of an emergency situation due to the corona virus pandemic has led to the „translation” of education at all levels – even preschool education – into a digital environment. This period is used as a „stepping stone” for intensive consideration of the potential of digitalized education and the discussion how
to translate kindergarten into a digital environment. However, in the scientific and
professional literature, reviews of possible ways of working with preschool children
in the digital environment and their advantages and disadvantages are poorly represented, with a children’s perspective particularly lacking. With this paper, we want to
explore the children’s perspective on remote kindergarten. The research was conducted through consultation with 13 children, on the issues of activities that were realized
through digital platforms in the specified period, the ways in which relationships with
peers and kindergarten teachers were established and the suggestions th...at children
would give for possible transformation of work in digital environment.
Кључне речи:
консултовање са децом / предшколско васпитање и образовање / образовање „на даљину” / ковид-19 / consulting with children / early childhood education / digital educationИзвор:
Obrazovanje u vreme kovid krize: Gde smo i kuda dalje, 2021, 83-100Издавач:
- Univerzitet u Beogradu - Filozofski fakultet
Финансирање / пројекти:
- Čovek i društvo u vreme krize
Институција/група
Pedagogija / PedagogyTY - CHAP AU - Mitranić, Nevena PY - 2021 UR - http://reff.f.bg.ac.rs/handle/123456789/3438 AB - Проглашење ванредне ситуације услед пандемије корона вируса довело је до „превођења” образовања на свим нивоима – па и пред школског васпитања и образовања у дигитално окружење. Наведени период корис- ти се као „одскочна даска” за интензивно разматрање потенцијала диги- тализованог образовања и питања како да вртић преведемо у дигитално окружење. Ипак, у научној и стручној литератури слабо су заступљени пре- гледи могућих начина рада са децом предшколског узраста у дигиталном окружењу и њихових предности и недостатака, при чему нарочито изостаје дечја перспектива. Овим радом желимо да истражимо дечју перспективу о вртићу „на даљину”. Истраживање је спроведено кроз консултовање са 13 деце, а по питањима активности које су реализоване посредством дигитал- них платформи у назначеном периоду, начинима на који су остваривани односи са вршњацима и васпитачем и о сугестијама које би деца дала за евентуалну трансформацију рада у дигиталном окружењу. AB - The declaration of an emergency situation due to the corona virus pandemic has led to the „translation” of education at all levels – even preschool education – into a digital environment. This period is used as a „stepping stone” for intensive consideration of the potential of digitalized education and the discussion how to translate kindergarten into a digital environment. However, in the scientific and professional literature, reviews of possible ways of working with preschool children in the digital environment and their advantages and disadvantages are poorly represented, with a children’s perspective particularly lacking. With this paper, we want to explore the children’s perspective on remote kindergarten. The research was conducted through consultation with 13 children, on the issues of activities that were realized through digital platforms in the specified period, the ways in which relationships with peers and kindergarten teachers were established and the suggestions that children would give for possible transformation of work in digital environment. PB - Univerzitet u Beogradu - Filozofski fakultet T2 - Obrazovanje u vreme kovid krize: Gde smo i kuda dalje T1 - Uvek crtamo: Vrtić "na daljinu" u vreme covid-19 krize iz dečje perspektive EP - 100 EP - M45 SP - 83 UR - https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_reff_3438 ER -
@inbook{ author = "Mitranić, Nevena", year = "2021", abstract = "Проглашење ванредне ситуације услед пандемије корона вируса довело је до „превођења” образовања на свим нивоима – па и пред школског васпитања и образовања у дигитално окружење. Наведени период корис- ти се као „одскочна даска” за интензивно разматрање потенцијала диги- тализованог образовања и питања како да вртић преведемо у дигитално окружење. Ипак, у научној и стручној литератури слабо су заступљени пре- гледи могућих начина рада са децом предшколског узраста у дигиталном окружењу и њихових предности и недостатака, при чему нарочито изостаје дечја перспектива. Овим радом желимо да истражимо дечју перспективу о вртићу „на даљину”. Истраживање је спроведено кроз консултовање са 13 деце, а по питањима активности које су реализоване посредством дигитал- них платформи у назначеном периоду, начинима на који су остваривани односи са вршњацима и васпитачем и о сугестијама које би деца дала за евентуалну трансформацију рада у дигиталном окружењу., The declaration of an emergency situation due to the corona virus pandemic has led to the „translation” of education at all levels – even preschool education – into a digital environment. This period is used as a „stepping stone” for intensive consideration of the potential of digitalized education and the discussion how to translate kindergarten into a digital environment. However, in the scientific and professional literature, reviews of possible ways of working with preschool children in the digital environment and their advantages and disadvantages are poorly represented, with a children’s perspective particularly lacking. With this paper, we want to explore the children’s perspective on remote kindergarten. The research was conducted through consultation with 13 children, on the issues of activities that were realized through digital platforms in the specified period, the ways in which relationships with peers and kindergarten teachers were established and the suggestions that children would give for possible transformation of work in digital environment.", publisher = "Univerzitet u Beogradu - Filozofski fakultet", journal = "Obrazovanje u vreme kovid krize: Gde smo i kuda dalje", booktitle = "Uvek crtamo: Vrtić "na daljinu" u vreme covid-19 krize iz dečje perspektive", pages = "100-M45-83", url = "https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_reff_3438" }
Mitranić, N.. (2021). Uvek crtamo: Vrtić "na daljinu" u vreme covid-19 krize iz dečje perspektive. in Obrazovanje u vreme kovid krize: Gde smo i kuda dalje Univerzitet u Beogradu - Filozofski fakultet., 83-100. https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_reff_3438
Mitranić N. Uvek crtamo: Vrtić "na daljinu" u vreme covid-19 krize iz dečje perspektive. in Obrazovanje u vreme kovid krize: Gde smo i kuda dalje. 2021;:83-100. https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_reff_3438 .
Mitranić, Nevena, "Uvek crtamo: Vrtić "na daljinu" u vreme covid-19 krize iz dečje perspektive" in Obrazovanje u vreme kovid krize: Gde smo i kuda dalje (2021):83-100, https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_reff_3438 .