Приказ основних података о документу

dc.creatorManić, Željka
dc.date.accessioned2022-01-28T13:38:43Z
dc.date.available2022-01-28T13:38:43Z
dc.date.issued2021
dc.identifier.urihttp://reff.f.bg.ac.rs/handle/123456789/3442
dc.description.abstractПредмет рада је разматрање значаја телеасистенције за старије у Србији током пандемије ковида 19, у контексту њених особености и могућ- ности уопште. Телеасистенција је систем за побољшање квалитета живота посредством информационо-комуникационих технологија. Подразумева пружање подршке старијима на даљину, 24 часа дневно, омогућавајући већу независност, уз истовремено смањење ризика које носи самосталан живот, обезбеђивањем помоћи у кризним ситуацијама. Подаци су прикупљени у марту 2021. године полуструктурисаним групним разговором са троје за- послених у компанији „Контакта“, која пружа услуге телеасистенције у Ср- бији. Основне разлике у употреби телеасистенције међу старијима током пандемије ковида 19, у односу на време пре њеног избијања, препознате су у повећаном броју позива корисника оператерима, посебно у време потпу- не забране њиховог кретања. Уочене су и промене разлога позива старијих. Чешће су се односили на потребу за психолошком подршком и информа- цијама у вези са обављањем инструменталних активности свакодневног живота, попут набавке, током трајања ванредног стања, и на вакцинацију против ковида 19, у новијем периоду.sr
dc.description.abstract: The subject of this paper is considerаtion of significance of teleas- sistance for the elderly in Serbia during the COVID-19 pandemic, in the context of its features and possibilities in general. Teleassistance is a system for improving the quality of life through information and communication technologies. It in- volves providing support to the elderly remotely, 24 hours a day, enabling greater independence, while reducing the risks of independent living, by providing as- sistance in crisis situations. The data were collected in March 2021 through a semi-structured group interview with three employees of the company Kontakta, which provides teleassistance services in Serbia. The main differences in the use of teleassistance among the elderly, during the COVID-19 pandemic, compared to the time before its outbreak, were recognized in the increased number of calls to operators, especially during the period of almost complete ban on their move- ment. Changes in the reasons for the calls of the elderly were also noticed. More often, they referred to the need to obtain psychological support and information regarding the performance of instrumental activities of everyday life, such as pur- chase, during the state of emergency, as well as vaccination against COVID-19, in recent times.sr
dc.language.isosrsr
dc.publisherБеоград : Универзитет, Филозофски факултетsr
dc.relationНаучноистраживачки пројекат Човек и друштво у време кризе, који финансира Филозофски факултет Универзитета у Београду.sr
dc.rightsopenAccesssr
dc.sourceДруштвени аспекти старења у време пандемије ковида 19: зборник радоваsr
dc.subjectтелеасистенцијаsr
dc.subjectковид 1sr
dc.subjectстаријиsr
dc.subjectСрбијаsr
dc.subjectteleassistancesr
dc.subjectelderlysr
dc.subjectSerbiasr
dc.subjectCOVID-19sr
dc.titleЗначај телеасистенције за старије у Србији током пандемије ковида 19sr
dc.typebookPartsr
dc.rights.licenseARRsr
dc.citation.epage48
dc.citation.spage31
dc.identifier.fulltexthttp://reff.f.bg.ac.rs/bitstream/id/7771/bitstream_7771.pdf
dc.identifier.rcubhttps://hdl.handle.net/21.15107/rcub_reff_3442
dc.type.versionpublishedVersionsr


Документи

Thumbnail

Овај документ се појављује у следећим колекцијама

Приказ основних података о документу