Le Partie, C'est Moi? Imidž lidera kao determinanta izborne orijentacije u Srbiji od 1990. do 2020. godine
Book part (Accepted Version)
Metadata
Show full item recordAbstract
Предмет рада је анализа значаја имиџа лидера за доношење политичких
одлука бирача у Србији, од почетака вишестраначја до данас. На основу секундарне
анализе већег броја истраживања јавног мњења у Србији од 1990. године наовамо, даје
се приказ трендова (1) мишљења грађана Србије о лидерима главних политичих
партија, (2) садржаја импресија у смислу главних карактеристика личности
карактеристика које се приписују лидерима и (3) повезаности перцепције имиџа и
изборне оријентације. Резултати указују на значајну улогу имиџа за доношење
политичких одлука, чак и када се други релевантни фактори изборне оријентације узму
у обзир. Добијени налази доводе се у везу са друштвенополитичким околностима,
улогом медија и садржајем политичких кампања, али и са општијим процесима
персонализације и „президенцијализације“ политике и доминантним карактеристикама
политичке културе на овим просторима.
Keywords:
имиџ лидера / персонализација политике / изборна оријентација / СрбијаSource:
Kako, koga i zašto smo birali: izbori u Srbiji 1990-2020. godine, 2020, 167-203Publisher:
- Službeni glasnik
- Institut za političke studije
Funding / projects:
- Social Transformations in Processes of European Integration: A Multidisciplinary Approach (RS-47010)
Institution/Community
Psihologija / PsychologyTY - CHAP AU - Pavlović, Zoran PY - 2020 UR - http://reff.f.bg.ac.rs/handle/123456789/3453 AB - Предмет рада је анализа значаја имиџа лидера за доношење политичких одлука бирача у Србији, од почетака вишестраначја до данас. На основу секундарне анализе већег броја истраживања јавног мњења у Србији од 1990. године наовамо, даје се приказ трендова (1) мишљења грађана Србије о лидерима главних политичих партија, (2) садржаја импресија у смислу главних карактеристика личности карактеристика које се приписују лидерима и (3) повезаности перцепције имиџа и изборне оријентације. Резултати указују на значајну улогу имиџа за доношење политичких одлука, чак и када се други релевантни фактори изборне оријентације узму у обзир. Добијени налази доводе се у везу са друштвенополитичким околностима, улогом медија и садржајем политичких кампања, али и са општијим процесима персонализације и „президенцијализације“ политике и доминантним карактеристикама политичке културе на овим просторима. PB - Službeni glasnik PB - Institut za političke studije T2 - Kako, koga i zašto smo birali: izbori u Srbiji 1990-2020. godine T1 - Le Partie, C'est Moi? Imidž lidera kao determinanta izborne orijentacije u Srbiji od 1990. do 2020. godine EP - 203 SP - 167 UR - https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_reff_3453 ER -
@inbook{ author = "Pavlović, Zoran", year = "2020", abstract = "Предмет рада је анализа значаја имиџа лидера за доношење политичких одлука бирача у Србији, од почетака вишестраначја до данас. На основу секундарне анализе већег броја истраживања јавног мњења у Србији од 1990. године наовамо, даје се приказ трендова (1) мишљења грађана Србије о лидерима главних политичих партија, (2) садржаја импресија у смислу главних карактеристика личности карактеристика које се приписују лидерима и (3) повезаности перцепције имиџа и изборне оријентације. Резултати указују на значајну улогу имиџа за доношење политичких одлука, чак и када се други релевантни фактори изборне оријентације узму у обзир. Добијени налази доводе се у везу са друштвенополитичким околностима, улогом медија и садржајем политичких кампања, али и са општијим процесима персонализације и „президенцијализације“ политике и доминантним карактеристикама политичке културе на овим просторима.", publisher = "Službeni glasnik, Institut za političke studije", journal = "Kako, koga i zašto smo birali: izbori u Srbiji 1990-2020. godine", booktitle = "Le Partie, C'est Moi? Imidž lidera kao determinanta izborne orijentacije u Srbiji od 1990. do 2020. godine", pages = "203-167", url = "https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_reff_3453" }
Pavlović, Z.. (2020). Le Partie, C'est Moi? Imidž lidera kao determinanta izborne orijentacije u Srbiji od 1990. do 2020. godine. in Kako, koga i zašto smo birali: izbori u Srbiji 1990-2020. godine Službeni glasnik., 167-203. https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_reff_3453
Pavlović Z. Le Partie, C'est Moi? Imidž lidera kao determinanta izborne orijentacije u Srbiji od 1990. do 2020. godine. in Kako, koga i zašto smo birali: izbori u Srbiji 1990-2020. godine. 2020;:167-203. https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_reff_3453 .
Pavlović, Zoran, "Le Partie, C'est Moi? Imidž lidera kao determinanta izborne orijentacije u Srbiji od 1990. do 2020. godine" in Kako, koga i zašto smo birali: izbori u Srbiji 1990-2020. godine (2020):167-203, https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_reff_3453 .