Приказ основних података о документу

Definition of empathy in psychology

dc.creatorVukosavljević-Gvozden, Tatjana
dc.date.accessioned2021-10-12T10:24:08Z
dc.date.available2021-10-12T10:24:08Z
dc.date.issued2001
dc.identifier.issn0547-3330
dc.identifier.urihttp://reff.f.bg.ac.rs/handle/123456789/347
dc.description.abstractKao bazična komponenta socijalnih odnosa i jedan od ključnih lekovitih faktora psihoterapije empatija je privukla veliku pažnju unutar različitih oblasti psihologije, kao što su različite teorije ličnosti, psihoterapijske škole, socijalna i razvojna psihologija itd. Obzirom na ovako široku rasprostranjenost, ne čudi mnoštvo nesuglasica koje su se javile u načinu definisanja ovog pojma. Najvažnije nesuglasice tiču se pitanja koliki je udeo emocionalne rezonance, a koliki kognitivnih procesa i zaključivanja mogućnosti da se empatiše sa nesvesnim iskustvima, povezanosti sa pozitivnim osećanjima i prosocijalnim i altruističkim ponašanjem itd. Preispitivanjem najvažnijih doprinosa pokušali smo da dođemo do jasnijeg razumevanja empatije. U skladu sa iznetim argumentima ponudili smo, dalje, definiciju ovog važnog, ali često pogrešno shvaćenog pojma.sr
dc.description.abstractAs a basic component of social relations and one of the key healing factors of psychotherapy, empathy has attracted close attention within different fields of psychology, such as diverse personality theories, schools of psychotherapy, social and developmental psychology, etc. With regard to such a wide range, it is not surprising that there is so much disagreement over defining this concept. The most important ones deals with the question of individual participation of emotional resonance and cognitive processes possibility to empathize with unconscious experiences, connection to positive feelings and pro-social and altruistic behavior and so on. We have attempted to reach a clearer understanding of empathy by reconsidering the most important contributions. In accordance with the presented arguments, we have offered a definition for this important, but often misunderstood concept.en
dc.publisherPedagoško društvo Srbije, Beograd i Univerzitet u Beogradu - Filozofski fakultet - Institut za pedagogiju i andragogiju, Beograd
dc.rightsopenAccess
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by-sa/4.0/
dc.sourceNastava i vaspitanje
dc.subjectempatijasr
dc.subjectempatičko razumevanjesr
dc.subjectemocionalna rezonancasr
dc.subjectempathyen
dc.subjectempathic understandingen
dc.subjectemotional resonanceen
dc.titleOdređenje pojma empatijesr
dc.titleDefinition of empathy in psychologyen
dc.typearticle
dc.rights.licenseBY-SA
dc.citation.epage407
dc.citation.issue3-4
dc.citation.other50(3-4): 391-407
dc.citation.spage391
dc.citation.volume50
dc.identifier.rcubhttps://hdl.handle.net/21.15107/rcub_reff_347
dc.type.versionpublishedVersion


Документи

ДатотекеВеличинаФорматПреглед

Уз овај запис нема датотека.

Овај документ се појављује у следећим колекцијама

Приказ основних података о документу