REFF - Faculty of Philosophy Repository
University of Belgrade - Faculty of Philosophy
    • English
    • Српски
    • Српски (Serbia)
  • English 
    • English
    • Serbian (Cyrillic)
    • Serbian (Latin)
  • Login
View Item 
  •   REFF
  • Filozofija / Philosophy
  • Radovi istraživača / Researcher's publications - Odeljenje za filozofiju
  • View Item
  •   REFF
  • Filozofija / Philosophy
  • Radovi istraživača / Researcher's publications - Odeljenje za filozofiju
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Odbrana Milovog edukativnog argumenta u prilog demokratije

Thumbnail
2016
A_Defence_of_Mills_Educational_Argument.pdf (232.2Kb)
Authors
Kovačević, Miloš
Article (Published version)
Metadata
Show full item record
Abstract
U Razmatranjima o predstavničkoj vladi Mil tvrdi da je predstavnička demokratija najbolji oblik državnog uređenja za ona društva koja zadovoljavaju neophodne uslove da bi se predstavnička demokratija održala. U prilog ovoj tezi Mil nudi dva argumenta. Jednim pokazuje da su prava i interesi građana najbolje garantovani onda kada je samim građanima omogućeno da ih štite. Drugim (edukativnim) argumentom pokazuje da je predstavnička demokratija najbolji oblik državnog uređenja zato što nudi najveće mogućnosti za obrazovanje građana. U ovom radu branim samo Milov edukativni argument u prilog (predstavničke) demokratije od kritike kojom Arneson želi da pokaže da glavni izvor paternalizma u Milovoj teoriji vlade leži u obrazovanju građana kao glavnom kriterijumu za dobru vladu. Arneson tvrdi da nedemokratska društva mogu jednako dobro kao demokratska da obrazuju građane, što pokazuje da je glavni cilj Milove vlade paternalistički. Takođe, Arneson pokazuje da čak i da nije moguće obrazovati ...građane u nedemokratskim društvima jednako dobro kao u demokratskim, cilj obrazovanja građana, kao glavni cilj vlade, smanjuje slobode garantovane principom štete. Braniću Milov glavni cilj vlade i od jedne i od druge linije Arnesonove argumentacije.

Keywords:
predstavnička demokratija, paternalizam, prosvećeni despotizam, participacija, princip štete
Source:
Theoria, 2016, 59, 4, 85-92
Publisher:
  • Srpsko filozofsko društvo, Beograd

DOI: 10.2298/THEO1604085K

ISSN: 0351-2274

[ Google Scholar ]
URI
http://reff.f.bg.ac.rs/handle/123456789/3489
Collections
  • Radovi istraživača / Researcher's publications - Odeljenje za filozofiju
Institution/Community
Filozofija / Philosophy
TY  - JOUR
AU  - Kovačević, Miloš
PY  - 2016
UR  - http://reff.f.bg.ac.rs/handle/123456789/3489
AB  - U Razmatranjima o predstavničkoj vladi Mil tvrdi da je predstavnička demokratija najbolji oblik državnog uređenja za ona društva koja zadovoljavaju neophodne uslove da bi se predstavnička demokratija održala. U prilog ovoj tezi Mil nudi dva argumenta. Jednim pokazuje da su prava i interesi građana najbolje garantovani onda kada je samim  građanima omogućeno da ih štite. Drugim (edukativnim) argumentom pokazuje da je predstavnička demokratija najbolji oblik državnog uređenja zato što nudi najveće mogućnosti za obrazovanje građana. U ovom radu branim samo Milov edukativni argument u prilog (predstavničke) demokratije od kritike kojom Arneson želi da pokaže da glavni izvor paternalizma u  Milovoj teoriji vlade leži u obrazovanju građana kao glavnom kriterijumu za dobru vladu. Arneson tvrdi da nedemokratska društva mogu jednako dobro kao demokratska da obrazuju građane, što pokazuje da je glavni cilj Milove vlade paternalistički. Takođe, Arneson pokazuje da čak i da nije moguće obrazovati građane u nedemokratskim društvima jednako dobro kao u demokratskim, cilj obrazovanja građana, kao glavni cilj vlade, smanjuje slobode garantovane principom štete. Braniću Milov  glavni cilj vlade i od jedne i od druge linije Arnesonove argumentacije.
PB  - Srpsko filozofsko društvo, Beograd
T2  - Theoria
T1  - Odbrana Milovog edukativnog argumenta u prilog demokratije
EP  - 92
IS  - 4
SP  - 85
VL  - 59
DO  - 10.2298/THEO1604085K
ER  - 
@article{
author = "Kovačević, Miloš",
year = "2016",
abstract = "U Razmatranjima o predstavničkoj vladi Mil tvrdi da je predstavnička demokratija najbolji oblik državnog uređenja za ona društva koja zadovoljavaju neophodne uslove da bi se predstavnička demokratija održala. U prilog ovoj tezi Mil nudi dva argumenta. Jednim pokazuje da su prava i interesi građana najbolje garantovani onda kada je samim  građanima omogućeno da ih štite. Drugim (edukativnim) argumentom pokazuje da je predstavnička demokratija najbolji oblik državnog uređenja zato što nudi najveće mogućnosti za obrazovanje građana. U ovom radu branim samo Milov edukativni argument u prilog (predstavničke) demokratije od kritike kojom Arneson želi da pokaže da glavni izvor paternalizma u  Milovoj teoriji vlade leži u obrazovanju građana kao glavnom kriterijumu za dobru vladu. Arneson tvrdi da nedemokratska društva mogu jednako dobro kao demokratska da obrazuju građane, što pokazuje da je glavni cilj Milove vlade paternalistički. Takođe, Arneson pokazuje da čak i da nije moguće obrazovati građane u nedemokratskim društvima jednako dobro kao u demokratskim, cilj obrazovanja građana, kao glavni cilj vlade, smanjuje slobode garantovane principom štete. Braniću Milov  glavni cilj vlade i od jedne i od druge linije Arnesonove argumentacije.",
publisher = "Srpsko filozofsko društvo, Beograd",
journal = "Theoria",
title = "Odbrana Milovog edukativnog argumenta u prilog demokratije",
pages = "92-85",
number = "4",
volume = "59",
doi = "10.2298/THEO1604085K"
}
Kovačević, M.. (2016). Odbrana Milovog edukativnog argumenta u prilog demokratije. in Theoria
Srpsko filozofsko društvo, Beograd., 59(4), 85-92.
https://doi.org/10.2298/THEO1604085K
Kovačević M. Odbrana Milovog edukativnog argumenta u prilog demokratije. in Theoria. 2016;59(4):85-92.
doi:10.2298/THEO1604085K .
Kovačević, Miloš, "Odbrana Milovog edukativnog argumenta u prilog demokratije" in Theoria, 59, no. 4 (2016):85-92,
https://doi.org/10.2298/THEO1604085K . .

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
About REFF | Send Feedback

OpenAIRERCUB
 

 

All of DSpaceInstitutions/communitiesAuthorsTitlesSubjectsThis institutionAuthorsTitlesSubjects

Statistics

View Usage Statistics

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
About REFF | Send Feedback

OpenAIRERCUB