Приказ основних података о документу

dc.creatorKovačević, Miloš
dc.date.accessioned2022-02-18T19:47:24Z
dc.date.available2022-02-18T19:47:24Z
dc.date.issued2016
dc.identifier.issn0351-2274
dc.identifier.urihttp://reff.f.bg.ac.rs/handle/123456789/3489
dc.description.abstractU Razmatranjima o predstavničkoj vladi Mil tvrdi da je predstavnička demokratija najbolji oblik državnog uređenja za ona društva koja zadovoljavaju neophodne uslove da bi se predstavnička demokratija održala. U prilog ovoj tezi Mil nudi dva argumenta. Jednim pokazuje da su prava i interesi građana najbolje garantovani onda kada je samim građanima omogućeno da ih štite. Drugim (edukativnim) argumentom pokazuje da je predstavnička demokratija najbolji oblik državnog uređenja zato što nudi najveće mogućnosti za obrazovanje građana. U ovom radu branim samo Milov edukativni argument u prilog (predstavničke) demokratije od kritike kojom Arneson želi da pokaže da glavni izvor paternalizma u Milovoj teoriji vlade leži u obrazovanju građana kao glavnom kriterijumu za dobru vladu. Arneson tvrdi da nedemokratska društva mogu jednako dobro kao demokratska da obrazuju građane, što pokazuje da je glavni cilj Milove vlade paternalistički. Takođe, Arneson pokazuje da čak i da nije moguće obrazovati građane u nedemokratskim društvima jednako dobro kao u demokratskim, cilj obrazovanja građana, kao glavni cilj vlade, smanjuje slobode garantovane principom štete. Braniću Milov glavni cilj vlade i od jedne i od druge linije Arnesonove argumentacije.sr
dc.language.isosrsr
dc.publisherSrpsko filozofsko društvo, Beogradsr
dc.rightsopenAccesssr
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.sourceTheoriasr
dc.subjectpredstavnička demokratija, paternalizam, prosvećeni despotizam, participacija, princip štetesr
dc.titleOdbrana Milovog edukativnog argumenta u prilog demokratijesr
dc.typearticlesr
dc.rights.licenseBYsr
dc.citation.epage92
dc.citation.issue4
dc.citation.rankM24
dc.citation.spage85
dc.citation.volume59
dc.identifier.doi10.2298/THEO1604085K
dc.identifier.fulltexthttp://reff.f.bg.ac.rs/bitstream/id/7869/A_Defence_of_Mills_Educational_Argument.pdf
dc.type.versionpublishedVersionsr


Документи

Thumbnail

Овај документ се појављује у следећим колекцијама

Приказ основних података о документу