Direktna i onlajn nastava kroz sličnosti i različitosti - perspektiva studenata
Authors
Pejatović, Aleksandra
Orlovic Lovren, Violeta

Čairović, Neda

Contributors
Jeremić, Ivana
Nikolić, Nataša

Koruga, Nikola

Conference object (Published version)
Metadata
Show full item recordAbstract
Pandemija COVID-19 uticala je na neophodnost brzog prelaska sa direktne na onlajn nastavu. Nakon stečenog
iskustva u realizaciji onlajn nastave, pred autore ovog rada iskrsla su brojna pitanja, koja su uticala na odluku
da se sprovede istraživanje na uzorku studenata andragogije. Istraživanje je imalo cilj da se uporede osnovne
karakteristike onlajn i direktne nastave na osnovu seta izdvojenih elemenata i efekata nastave, uz pitanja o
prednostima i nedostacima onlajn nastave i mogućnostima za prevazilaženje nedostataka. Dobijeni nalazi su u
skladu sa brojnim drugim istraživanjima. Oni ukazuju na to da se kao osnovne prednosti onlajn nastave navode
ušteda i fleksibilnost vremena i komfornost prostora odakle se nastavi pristupa, a kao osnovni nedostaci smanjeni
aktivitet studenata, njihovo lično angažovanje i komunikacija između aktera nastavnog procesa. Predlozi
za prevazilaženje nedostataka onlajn nastave odnose se na: dizajniranje i organizaciju nastave, usavršavanje nastavnik...a
i studenata za rad u onlajn okruženju i unapređivanje tehničkih uslova.
Keywords:
direktna nastava / onlajn nastava / elementi nastave / efekti nastaveSource:
Vaspitanje i obrazovanje u digitalnom okruženju - zbornik radova, 2021, 171-176Publisher:
- Filozofski fakultet Univerziteta, Institut za pedagogiju i andragogiju
- Pedagoško društvo Srbije
Funding / projects:
Institution/Community
Andragogija / AndragogyTY - CONF AU - Pejatović, Aleksandra AU - Orlovic Lovren, Violeta AU - Čairović, Neda PY - 2021 UR - http://reff.f.bg.ac.rs/handle/123456789/3492 AB - Pandemija COVID-19 uticala je na neophodnost brzog prelaska sa direktne na onlajn nastavu. Nakon stečenog iskustva u realizaciji onlajn nastave, pred autore ovog rada iskrsla su brojna pitanja, koja su uticala na odluku da se sprovede istraživanje na uzorku studenata andragogije. Istraživanje je imalo cilj da se uporede osnovne karakteristike onlajn i direktne nastave na osnovu seta izdvojenih elemenata i efekata nastave, uz pitanja o prednostima i nedostacima onlajn nastave i mogućnostima za prevazilaženje nedostataka. Dobijeni nalazi su u skladu sa brojnim drugim istraživanjima. Oni ukazuju na to da se kao osnovne prednosti onlajn nastave navode ušteda i fleksibilnost vremena i komfornost prostora odakle se nastavi pristupa, a kao osnovni nedostaci smanjeni aktivitet studenata, njihovo lično angažovanje i komunikacija između aktera nastavnog procesa. Predlozi za prevazilaženje nedostataka onlajn nastave odnose se na: dizajniranje i organizaciju nastave, usavršavanje nastavnika i studenata za rad u onlajn okruženju i unapređivanje tehničkih uslova. PB - Filozofski fakultet Univerziteta, Institut za pedagogiju i andragogiju PB - Pedagoško društvo Srbije C3 - Vaspitanje i obrazovanje u digitalnom okruženju - zbornik radova T1 - Direktna i onlajn nastava kroz sličnosti i različitosti - perspektiva studenata EP - 176 EP - M63 SP - 171 UR - https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_reff_3492 ER -
@conference{ author = "Pejatović, Aleksandra and Orlovic Lovren, Violeta and Čairović, Neda", year = "2021", abstract = "Pandemija COVID-19 uticala je na neophodnost brzog prelaska sa direktne na onlajn nastavu. Nakon stečenog iskustva u realizaciji onlajn nastave, pred autore ovog rada iskrsla su brojna pitanja, koja su uticala na odluku da se sprovede istraživanje na uzorku studenata andragogije. Istraživanje je imalo cilj da se uporede osnovne karakteristike onlajn i direktne nastave na osnovu seta izdvojenih elemenata i efekata nastave, uz pitanja o prednostima i nedostacima onlajn nastave i mogućnostima za prevazilaženje nedostataka. Dobijeni nalazi su u skladu sa brojnim drugim istraživanjima. Oni ukazuju na to da se kao osnovne prednosti onlajn nastave navode ušteda i fleksibilnost vremena i komfornost prostora odakle se nastavi pristupa, a kao osnovni nedostaci smanjeni aktivitet studenata, njihovo lično angažovanje i komunikacija između aktera nastavnog procesa. Predlozi za prevazilaženje nedostataka onlajn nastave odnose se na: dizajniranje i organizaciju nastave, usavršavanje nastavnika i studenata za rad u onlajn okruženju i unapređivanje tehničkih uslova.", publisher = "Filozofski fakultet Univerziteta, Institut za pedagogiju i andragogiju, Pedagoško društvo Srbije", journal = "Vaspitanje i obrazovanje u digitalnom okruženju - zbornik radova", title = "Direktna i onlajn nastava kroz sličnosti i različitosti - perspektiva studenata", pages = "176-M63-171", url = "https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_reff_3492" }
Pejatović, A., Orlovic Lovren, V.,& Čairović, N.. (2021). Direktna i onlajn nastava kroz sličnosti i različitosti - perspektiva studenata. in Vaspitanje i obrazovanje u digitalnom okruženju - zbornik radova Filozofski fakultet Univerziteta, Institut za pedagogiju i andragogiju., 171-176. https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_reff_3492
Pejatović A, Orlovic Lovren V, Čairović N. Direktna i onlajn nastava kroz sličnosti i različitosti - perspektiva studenata. in Vaspitanje i obrazovanje u digitalnom okruženju - zbornik radova. 2021;:171-176. https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_reff_3492 .
Pejatović, Aleksandra, Orlovic Lovren, Violeta, Čairović, Neda, "Direktna i onlajn nastava kroz sličnosti i različitosti - perspektiva studenata" in Vaspitanje i obrazovanje u digitalnom okruženju - zbornik radova (2021):171-176, https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_reff_3492 .