Determinante nerazumevanja između učenika i nastavnika
Чланак у часопису (Објављена верзија)
Метаподаци
Приказ свих података о документуАпстракт
Međuljudski odnosi u školi, posebno odnosi učenika i nastavnika, veoma su interesantan, ali i dalje nedovoljno istražen problem, koji bi trebalo da je u stalnom fokusu naučnih istraživanja teorije i prakse vaspitanja i obrazovanja. U radu, čiji je osnovni cilj bio da otkrijemo elemente koji determinišu nerazumevanje između učenika i nastavnika, predstavljen je deo rezultata šireg proučavanja o kompleksnoj dinamici međuljudskih odnosa u školi. Baterijom instrumenata za učenike (N=3161) i baterijom instrumenata za njihove nastavnike (N=157) prikupljani su podaci o elementima koji mogu da determinišu nerazumevanje između nastavnika i učenika, a koji se odnose na metodičko oblikovanje nastave, razrednu disciplinu i afektivno/emocionalne aspekte odnosa učenika i nastavnika. Primenom T-testa za uparene uzorke i jednostruke analize varijanse (ANOVA) utvrdili smo statistički značajne razlike u odgovorima nastavnika i učenika. Rezultati istraživanja pokazuju da nastavnici i učenici na različite... načine opažaju pojedine elemente koji determinišu odnos učenika i nastavnika, a koji se mogu smatrati uzrocima međusobnog nerazumevanja.
Кључне речи:
učenik / nastavnik / međuljudski odnosi / nerazumevanje između učenika i nastavnikaИзвор:
Nastava i vaspitanje, 2018, 67, 1, 23-38Издавач:
- Pedagoško društvo Srbije
- Institut za pedagogiju i andragogiju Univerzitet u Beogradu, Filozofski fakultet
Финансирање / пројекти:
- „Modeli procenjivanja i strategije unapređivanja kvaliteta obrazovanja u Srbiji” (br. 179060) MPNTR RS
Институција/група
Andragogija / AndragogyTY - JOUR AU - Radović, Vera AU - Ovesni, Kristinka AU - Mihajlović, Duška PY - 2018 UR - http://reff.f.bg.ac.rs/handle/123456789/3496 AB - Međuljudski odnosi u školi, posebno odnosi učenika i nastavnika, veoma su interesantan, ali i dalje nedovoljno istražen problem, koji bi trebalo da je u stalnom fokusu naučnih istraživanja teorije i prakse vaspitanja i obrazovanja. U radu, čiji je osnovni cilj bio da otkrijemo elemente koji determinišu nerazumevanje između učenika i nastavnika, predstavljen je deo rezultata šireg proučavanja o kompleksnoj dinamici međuljudskih odnosa u školi. Baterijom instrumenata za učenike (N=3161) i baterijom instrumenata za njihove nastavnike (N=157) prikupljani su podaci o elementima koji mogu da determinišu nerazumevanje između nastavnika i učenika, a koji se odnose na metodičko oblikovanje nastave, razrednu disciplinu i afektivno/emocionalne aspekte odnosa učenika i nastavnika. Primenom T-testa za uparene uzorke i jednostruke analize varijanse (ANOVA) utvrdili smo statistički značajne razlike u odgovorima nastavnika i učenika. Rezultati istraživanja pokazuju da nastavnici i učenici na različite načine opažaju pojedine elemente koji determinišu odnos učenika i nastavnika, a koji se mogu smatrati uzrocima međusobnog nerazumevanja. PB - Pedagoško društvo Srbije PB - Institut za pedagogiju i andragogiju Univerzitet u Beogradu, Filozofski fakultet T2 - Nastava i vaspitanje T1 - Determinante nerazumevanja između učenika i nastavnika EP - 38 IS - 1 SP - 23 VL - 67 DO - 10.5937/nasvas1801023R ER -
@article{ author = "Radović, Vera and Ovesni, Kristinka and Mihajlović, Duška", year = "2018", abstract = "Međuljudski odnosi u školi, posebno odnosi učenika i nastavnika, veoma su interesantan, ali i dalje nedovoljno istražen problem, koji bi trebalo da je u stalnom fokusu naučnih istraživanja teorije i prakse vaspitanja i obrazovanja. U radu, čiji je osnovni cilj bio da otkrijemo elemente koji determinišu nerazumevanje između učenika i nastavnika, predstavljen je deo rezultata šireg proučavanja o kompleksnoj dinamici međuljudskih odnosa u školi. Baterijom instrumenata za učenike (N=3161) i baterijom instrumenata za njihove nastavnike (N=157) prikupljani su podaci o elementima koji mogu da determinišu nerazumevanje između nastavnika i učenika, a koji se odnose na metodičko oblikovanje nastave, razrednu disciplinu i afektivno/emocionalne aspekte odnosa učenika i nastavnika. Primenom T-testa za uparene uzorke i jednostruke analize varijanse (ANOVA) utvrdili smo statistički značajne razlike u odgovorima nastavnika i učenika. Rezultati istraživanja pokazuju da nastavnici i učenici na različite načine opažaju pojedine elemente koji determinišu odnos učenika i nastavnika, a koji se mogu smatrati uzrocima međusobnog nerazumevanja.", publisher = "Pedagoško društvo Srbije, Institut za pedagogiju i andragogiju Univerzitet u Beogradu, Filozofski fakultet", journal = "Nastava i vaspitanje", title = "Determinante nerazumevanja između učenika i nastavnika", pages = "38-23", number = "1", volume = "67", doi = "10.5937/nasvas1801023R" }
Radović, V., Ovesni, K.,& Mihajlović, D.. (2018). Determinante nerazumevanja između učenika i nastavnika. in Nastava i vaspitanje Pedagoško društvo Srbije., 67(1), 23-38. https://doi.org/10.5937/nasvas1801023R
Radović V, Ovesni K, Mihajlović D. Determinante nerazumevanja između učenika i nastavnika. in Nastava i vaspitanje. 2018;67(1):23-38. doi:10.5937/nasvas1801023R .
Radović, Vera, Ovesni, Kristinka, Mihajlović, Duška, "Determinante nerazumevanja između učenika i nastavnika" in Nastava i vaspitanje, 67, no. 1 (2018):23-38, https://doi.org/10.5937/nasvas1801023R . .