Приказ основних података о документу
Determinante nerazumevanja između učenika i nastavnika
dc.contributor | Hebib, Emina | |
dc.creator | Radović, Vera | |
dc.creator | Ovesni, Kristinka | |
dc.creator | Mihajlović, Duška | |
dc.date.accessioned | 2022-02-22T01:08:21Z | |
dc.date.available | 2022-02-22T01:08:21Z | |
dc.date.issued | 2018 | |
dc.identifier.issn | 0547-3330 | |
dc.identifier.uri | http://reff.f.bg.ac.rs/handle/123456789/3496 | |
dc.description.abstract | Međuljudski odnosi u školi, posebno odnosi učenika i nastavnika, veoma su interesantan, ali i dalje nedovoljno istražen problem, koji bi trebalo da je u stalnom fokusu naučnih istraživanja teorije i prakse vaspitanja i obrazovanja. U radu, čiji je osnovni cilj bio da otkrijemo elemente koji determinišu nerazumevanje između učenika i nastavnika, predstavljen je deo rezultata šireg proučavanja o kompleksnoj dinamici međuljudskih odnosa u školi. Baterijom instrumenata za učenike (N=3161) i baterijom instrumenata za njihove nastavnike (N=157) prikupljani su podaci o elementima koji mogu da determinišu nerazumevanje između nastavnika i učenika, a koji se odnose na metodičko oblikovanje nastave, razrednu disciplinu i afektivno/emocionalne aspekte odnosa učenika i nastavnika. Primenom T-testa za uparene uzorke i jednostruke analize varijanse (ANOVA) utvrdili smo statistički značajne razlike u odgovorima nastavnika i učenika. Rezultati istraživanja pokazuju da nastavnici i učenici na različite načine opažaju pojedine elemente koji determinišu odnos učenika i nastavnika, a koji se mogu smatrati uzrocima međusobnog nerazumevanja. | sr |
dc.language.iso | sr | sr |
dc.publisher | Pedagoško društvo Srbije | sr |
dc.publisher | Institut za pedagogiju i andragogiju Univerzitet u Beogradu, Filozofski fakultet | sr |
dc.relation | „Modeli procenjivanja i strategije unapređivanja kvaliteta obrazovanja u Srbiji” (br. 179060) MPNTR RS | sr |
dc.rights | openAccess | sr |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.source | Nastava i vaspitanje | sr |
dc.subject | učenik | sr |
dc.subject | nastavnik | sr |
dc.subject | međuljudski odnosi | sr |
dc.subject | nerazumevanje između učenika i nastavnika | sr |
dc.title | Determinante nerazumevanja između učenika i nastavnika | sr |
dc.type | article | sr |
dc.rights.license | BY | sr |
dc.citation.epage | 38 | |
dc.citation.issue | 1 | |
dc.citation.rank | M51 | |
dc.citation.spage | 23 | |
dc.citation.volume | 67 | |
dc.identifier.doi | 10.5937/nasvas1801023R | |
dc.identifier.fulltext | http://reff.f.bg.ac.rs/bitstream/id/7875/bitstream_7875.pdf | |
dc.type.version | publishedVersion | sr |