REFF - Faculty of Philosophy Repository
University of Belgrade - Faculty of Philosophy
    • English
    • Српски
    • Српски (Serbia)
  • English 
    • English
    • Serbian (Cyrillic)
    • Serbian (Latin)
  • Login
View Item 
  •   REFF
  • Pedagogija / Pedagogy
  • Radovi istraživača / Researcher's publications - Odeljenje za pedagogiju
  • View Item
  •   REFF
  • Pedagogija / Pedagogy
  • Radovi istraživača / Researcher's publications - Odeljenje za pedagogiju
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Participacija dece predškolskog uzrasta u prostoru digitalnih tehnologija kroz četiri diskursa

Thumbnail
2020
bitstream_7864.pdf (1.226Mb)
Authors
Stojković, Jelena N.
Contributors
Radulović, Lidija
Milin, Vladeta
Ljujić, Bojan
Book part (Published version)
Metadata
Show full item record
Abstract
Digitalni kontekst odrastanja dece otvara važno pitanje participacije u predškolskom vaspitanju i obrazovanju. Osnovna pretpostavka od koje polazimo u ovom radu jeste da se prostor digitalnih tehnologija hipotetički gradi kroz ukrštanje dveju ključnih dimenzija (dimenzije učešća iskazane kroz značenje digitalne kompetentnosti i dimenzije odnosa prema potencijalu digitalnih tehnologija). Kroz ukrštanje ovih dveju dimenzija identifikovana su četiri diskursa deteta (diskurs instrumentalizovanog deteta, diskurs kontrolisanog deteta, diskurs podržanog deteta, diskurs avatar deteta). Pitanjem participacije bavimo se kroz sagledavanje načina na koji se, u okviru diskursa, shvataju dete, digitalne tehnologije i njihova funkcija u vaspitanju i obrazovanju. Takav način sagledavanja participacije u prostoru digitalnih tehnologija nas upućuje na sistemski pristup razmatranju različitih prostora koji s...e mogu identifikovati na različitim planovima bavljenja digitalnim tehnologijama i na potrebu da se projektuje mogući prostor koji bi podržavao transformativnu kulturu upotrebe digitalnih tehnologija.

Keywords:
participacija / prostor digitalnih tehnologija / četiri diskursa deteta / predškolsko vaspitanje i obrazovanje
Source:
Participacija u obrazovanju – pedagoški (p)ogledi, 01-2020, 266-275
Publisher:
  • Institut za pedagogiju i andragogiju Univerzitet u Beogradu, Filozofski fakultet
  • Pedagoško društvo Srbije
Funding / projects:
  • Realizaciju ovog istraživanja finansijski je podržalo Ministarstvo prosvete, nauke i tehnološkog razvoja Republike Srbije u sklopu finansiranja naučnoistraživačkog rada na Univerzitetu u Beogradu - Filozofskom fakultetu (broj ugovora 451-03-68/2022-14/ 200163)

ISBN: 978-86-80712-34-5

[ Google Scholar ]
Handle
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_reff_3511
URI
http://reff.f.bg.ac.rs/handle/123456789/3511
Collections
  • Radovi istraživača / Researcher's publications - Odeljenje za pedagogiju
Institution/Community
Pedagogija / Pedagogy
TY  - CHAP
AU  - Stojković, Jelena N.
PY  - 2020-01
UR  - http://reff.f.bg.ac.rs/handle/123456789/3511
AB  - Digitalni  kontekst  odrastanja  dece  otvara  važno  pitanje  participacije  u  predškolskom vaspitanju  i  obrazovanju.  Osnovna  pretpostavka  od  koje  polazimo  u  ovom  radu  jeste  da  se prostor  digitalnih  tehnologija  hipotetički  gradi  kroz  ukrštanje  dveju  ključnih  dimenzija (dimenzije  učešća  iskazane  kroz  značenje  digitalne  kompetentnosti  i  dimenzije  odnosa prema  potencijalu  digitalnih  tehnologija).  Kroz  ukrštanje  ovih  dveju  dimenzija identifikovana  su  četiri  diskursa  deteta  (diskurs  instrumentalizovanog  deteta,  diskurs kontrolisanog  deteta,  diskurs  podržanog  deteta,  diskurs  avatar  deteta).  Pitanjem participacije  bavimo  se  kroz  sagledavanje  načina  na  koji  se,  u  okviru  diskursa,  shvataju  dete, digitalne  tehnologije  i  njihova  funkcija  u  vaspitanju  i  obrazovanju.  Takav  način sagledavanja  participacije  u prostoru digitalnih  tehnologija  nas upućuje  na  sistemski  pristup razmatranju  različitih  prostora  koji  se  mogu  identifikovati  na  različitim  planovima  bavljenja digitalnim  tehnologijama  i  na  potrebu  da  se  projektuje  mogući  prostor  koji  bi  podržavao transformativnu kulturu  upotrebe  digitalnih  tehnologija.
PB  - Institut za pedagogiju i andragogiju Univerzitet u Beogradu, Filozofski fakultet
PB  - Pedagoško društvo Srbije
T2  - Participacija u obrazovanju – pedagoški (p)ogledi
T1  - Participacija dece predškolskog uzrasta u prostoru digitalnih tehnologija kroz četiri diskursa
EP  - 275
SP  - 266
UR  - https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_reff_3511
ER  - 
@inbook{
author = "Stojković, Jelena N.",
year = "2020-01",
abstract = "Digitalni  kontekst  odrastanja  dece  otvara  važno  pitanje  participacije  u  predškolskom vaspitanju  i  obrazovanju.  Osnovna  pretpostavka  od  koje  polazimo  u  ovom  radu  jeste  da  se prostor  digitalnih  tehnologija  hipotetički  gradi  kroz  ukrštanje  dveju  ključnih  dimenzija (dimenzije  učešća  iskazane  kroz  značenje  digitalne  kompetentnosti  i  dimenzije  odnosa prema  potencijalu  digitalnih  tehnologija).  Kroz  ukrštanje  ovih  dveju  dimenzija identifikovana  su  četiri  diskursa  deteta  (diskurs  instrumentalizovanog  deteta,  diskurs kontrolisanog  deteta,  diskurs  podržanog  deteta,  diskurs  avatar  deteta).  Pitanjem participacije  bavimo  se  kroz  sagledavanje  načina  na  koji  se,  u  okviru  diskursa,  shvataju  dete, digitalne  tehnologije  i  njihova  funkcija  u  vaspitanju  i  obrazovanju.  Takav  način sagledavanja  participacije  u prostoru digitalnih  tehnologija  nas upućuje  na  sistemski  pristup razmatranju  različitih  prostora  koji  se  mogu  identifikovati  na  različitim  planovima  bavljenja digitalnim  tehnologijama  i  na  potrebu  da  se  projektuje  mogući  prostor  koji  bi  podržavao transformativnu kulturu  upotrebe  digitalnih  tehnologija.",
publisher = "Institut za pedagogiju i andragogiju Univerzitet u Beogradu, Filozofski fakultet, Pedagoško društvo Srbije",
journal = "Participacija u obrazovanju – pedagoški (p)ogledi",
booktitle = "Participacija dece predškolskog uzrasta u prostoru digitalnih tehnologija kroz četiri diskursa",
pages = "275-266",
url = "https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_reff_3511"
}
Stojković, J. N.. (2020-01). Participacija dece predškolskog uzrasta u prostoru digitalnih tehnologija kroz četiri diskursa. in Participacija u obrazovanju – pedagoški (p)ogledi
Institut za pedagogiju i andragogiju Univerzitet u Beogradu, Filozofski fakultet., 266-275.
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_reff_3511
Stojković JN. Participacija dece predškolskog uzrasta u prostoru digitalnih tehnologija kroz četiri diskursa. in Participacija u obrazovanju – pedagoški (p)ogledi. 2020;:266-275.
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_reff_3511 .
Stojković, Jelena N., "Participacija dece predškolskog uzrasta u prostoru digitalnih tehnologija kroz četiri diskursa" in Participacija u obrazovanju – pedagoški (p)ogledi (2020-01):266-275,
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_reff_3511 .

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
About REFF | Send Feedback

OpenAIRERCUB
 

 

All of DSpaceInstitutions/communitiesAuthorsTitlesSubjectsThis institutionAuthorsTitlesSubjects

Statistics

View Usage Statistics

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
About REFF | Send Feedback

OpenAIRERCUB