REFF - Faculty of Philosophy Repository
University of Belgrade - Faculty of Philosophy
    • English
    • Српски
    • Српски (Serbia)
  • English 
    • English
    • Serbian (Cyrillic)
    • Serbian (Latin)
  • Login
View Item 
  •   REFF
  • Pedagogija / Pedagogy
  • Radovi istraživača / Researcher's publications - Odeljenje za pedagogiju
  • View Item
  •   REFF
  • Pedagogija / Pedagogy
  • Radovi istraživača / Researcher's publications - Odeljenje za pedagogiju
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Kakvog nastavnika u obrazovanju želi obrazovna politika: analiza jednog evropskog dokumenta

No Thumbnail
Authors
Stojković, Jelena N.
Miljković Pavlović, Ana
Radulović, Lidija
Contributors
Pavlović Breneselović, Dragana
Stepić, Gordana
Prlić, Ivana
Conference object (Published version)
Metadata
Show full item record
Abstract
Za razvijanje kulture vrtića, kao i za osmišljavanje inicijalnog obrazovanja vaspitača i razvijanje obrazovne politike potrebni su nam orijentiri. Imajući u vidu globalizacijske trendove i proces evropske integracije, svesni smo da obrazovna politika EU značajno utiče na kretanja u polju obrazovanja i u zemljama koje žele da se priključe ovoj zajednici, dakle i u Srbiji. Zato smo pokušali da otkrijemo koje orijentire možemo pronaći u jednom dokumentu Evropske komisije k oji se odnosi na nastavnike i njihove kompetencije i kao cilj istraživanja postavili sagledavanje kakvo se viđenje praktičara vaspitača i nastavnika zagovara dokumentom Supporting teacher competence development (for better learning outcomes). Analizu sad ržaja dokumenta vršili smo kategorizacijom jedinica analize prema matrici nastaloj ukrštanjem dve dimenzije: autonomija nastavnika (koja se kreće na kontinuumu od tehničara do refleksinog ...praktičara) i vrednosne orijentacije u obrazovanju (koja se kreće od ekonomskih i pragmatičnih do humanističkih i kritičkih). Kategorizacija je vršena dva puta, pri čemu su jedinice analize bile relevantni pojmovi i paragrafi u celini. Rezultati pokazuju da u dokumentu dominiraju dva viđenja praktičara, koja bismo ukratk o mogli opisati kao: 1. nastavnik kao tehničar u službi zadatih ekonomskih vrednosti i tržišta i 2. nastavnik kao kritički refleksivni praktičar koji doprinosi institucionalnoj i društvenoj promeni. Postojanje dve slike o nastavniku, koje nisu samo različ ite već i suprotstavljene, znači da dokument šalje protivrečne poruke, te da sam po sebi ne može biti jasan orijentir za razumevanje prakse i odlučivanje o njoj. S druge strane, dijalog među nastavnicima o tome kako razumeju ovaj i slične dokumente, vredno sti na koje se oslanjaju i posledice za koje ostavljaju prostor, može biti način za razumevanje sopstvenih ideologija, viđenja profesije i kulture vrtića kakvu želimo da razvijamo. Važno je napomenuti da se u radu pod nastavnikom, podrazumeva nastavnik u najširem smislu: vaspitač, učitelj, nastavnik predmetne nastave.

Keywords:
nastavnik / autonomija nastavnika / vrednosne orijentacije u obrazovanju
Source:
Zbornik rezimea sa Druge međunarodne naučno-stručne konferencije Inicijalno obrazovanje i stručno usavršavanje vaspitača – partnerstvo u građenju kvaliteta, 2018
Publisher:
  • Visoka škola strukovnih studija za vaspitače i poslovne informatičare - Sirmium
Funding / projects:
  • Models of evaluation and strategies for improvement of education quality in Serbia (RS-179060)
[ Google Scholar ]
Handle
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_reff_3515
URI
http://reff.f.bg.ac.rs/handle/123456789/3515
Collections
  • Radovi istraživača / Researcher's publications - Odeljenje za pedagogiju
Institution/Community
Pedagogija / Pedagogy
TY  - CONF
AU  - Stojković, Jelena N.
AU  - Miljković Pavlović, Ana
AU  - Radulović, Lidija
PY  - 2018
UR  - http://reff.f.bg.ac.rs/handle/123456789/3515
AB  - Za razvijanje kulture vrtića, kao i za osmišljavanje inicijalnog obrazovanja vaspitača i razvijanje obrazovne politike potrebni su nam orijentiri. Imajući u vidu globalizacijske trendove i proces evropske integracije, svesni smo da obrazovna politika EU značajno utiče na kretanja  u  polju  obrazovanja  i  u  zemljama  koje  žele  da  se  priključe  ovoj zajednici,  dakle  i  u  Srbiji.  Zato  smo  pokušali  da  otkrijemo  koje orijentire  možemo  pronaći  u  jednom  dokumentu  Evropske  komisije k oji  se  odnosi  na  nastavnike  i  njihove  kompetencije  i  kao  cilj istraživanja  postavili  sagledavanje  kakvo  se  viđenje  praktičara vaspitača  i  nastavnika  zagovara  dokumentom  Supporting  teacher competence  development  (for  better  learning  outcomes).  Analizu sad ržaja  dokumenta  vršili  smo  kategorizacijom  jedinica  analize  prema   matrici   nastaloj  ukrštanjem  dve  dimenzije:  autonomija  nastavnika (koja  se  kreće  na  kontinuumu  od  tehničara  do  refleksinog  praktičara)  i vrednosne  orijentacije  u  obrazovanju  (koja  se  kreće od  ekonomskih  i pragmatičnih  do  humanističkih  i  kritičkih).  Kategorizacija  je  vršena  dva puta,  pri  čemu  su  jedinice  analize  bile  relevantni  pojmovi  i  paragrafi  u celini.  Rezultati  pokazuju  da  u  dokumentu  dominiraju  dva  viđenja praktičara,  koja  bismo  ukratk o  mogli  opisati  kao:  1.  nastavnik    kao tehničar  u  službi  zadatih  ekonomskih  vrednosti  i  tržišta  i  2.  nastavnik kao  kritički  refleksivni  praktičar  koji  doprinosi  institucionalnoj  i društvenoj  promeni.  Postojanje  dve  slike  o  nastavniku,  koje  nisu  samo različ ite  već  i  suprotstavljene,  znači  da  dokument  šalje  protivrečne poruke,  te  da  sam  po  sebi  ne  može  biti  jasan  orijentir  za  razumevanje prakse  i  odlučivanje  o  njoj.  S  druge  strane,  dijalog  među  nastavnicima o  tome  kako  razumeju  ovaj  i  slične  dokumente,  vredno sti  na  koje  se oslanjaju  i  posledice  za  koje  ostavljaju  prostor,  može  biti  način  za razumevanje  sopstvenih  ideologija,  viđenja  profesije  i  kulture  vrtića kakvu  želimo  da  razvijamo.  Važno  je  napomenuti  da  se  u  radu  pod nastavnikom,  podrazumeva  nastavnik  u  najširem smislu: vaspitač, učitelj,  nastavnik  predmetne  nastave.
PB  - Visoka škola strukovnih studija za vaspitače i poslovne informatičare - Sirmium
C3  - Zbornik rezimea sa Druge međunarodne naučno-stručne konferencije Inicijalno obrazovanje i stručno usavršavanje vaspitača – partnerstvo u građenju kvaliteta
T1  - Kakvog nastavnika u obrazovanju želi obrazovna politika: analiza jednog evropskog dokumenta
UR  - https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_reff_3515
ER  - 
@conference{
author = "Stojković, Jelena N. and Miljković Pavlović, Ana and Radulović, Lidija",
year = "2018",
abstract = "Za razvijanje kulture vrtića, kao i za osmišljavanje inicijalnog obrazovanja vaspitača i razvijanje obrazovne politike potrebni su nam orijentiri. Imajući u vidu globalizacijske trendove i proces evropske integracije, svesni smo da obrazovna politika EU značajno utiče na kretanja  u  polju  obrazovanja  i  u  zemljama  koje  žele  da  se  priključe  ovoj zajednici,  dakle  i  u  Srbiji.  Zato  smo  pokušali  da  otkrijemo  koje orijentire  možemo  pronaći  u  jednom  dokumentu  Evropske  komisije k oji  se  odnosi  na  nastavnike  i  njihove  kompetencije  i  kao  cilj istraživanja  postavili  sagledavanje  kakvo  se  viđenje  praktičara vaspitača  i  nastavnika  zagovara  dokumentom  Supporting  teacher competence  development  (for  better  learning  outcomes).  Analizu sad ržaja  dokumenta  vršili  smo  kategorizacijom  jedinica  analize  prema   matrici   nastaloj  ukrštanjem  dve  dimenzije:  autonomija  nastavnika (koja  se  kreće  na  kontinuumu  od  tehničara  do  refleksinog  praktičara)  i vrednosne  orijentacije  u  obrazovanju  (koja  se  kreće od  ekonomskih  i pragmatičnih  do  humanističkih  i  kritičkih).  Kategorizacija  je  vršena  dva puta,  pri  čemu  su  jedinice  analize  bile  relevantni  pojmovi  i  paragrafi  u celini.  Rezultati  pokazuju  da  u  dokumentu  dominiraju  dva  viđenja praktičara,  koja  bismo  ukratk o  mogli  opisati  kao:  1.  nastavnik    kao tehničar  u  službi  zadatih  ekonomskih  vrednosti  i  tržišta  i  2.  nastavnik kao  kritički  refleksivni  praktičar  koji  doprinosi  institucionalnoj  i društvenoj  promeni.  Postojanje  dve  slike  o  nastavniku,  koje  nisu  samo različ ite  već  i  suprotstavljene,  znači  da  dokument  šalje  protivrečne poruke,  te  da  sam  po  sebi  ne  može  biti  jasan  orijentir  za  razumevanje prakse  i  odlučivanje  o  njoj.  S  druge  strane,  dijalog  među  nastavnicima o  tome  kako  razumeju  ovaj  i  slične  dokumente,  vredno sti  na  koje  se oslanjaju  i  posledice  za  koje  ostavljaju  prostor,  može  biti  način  za razumevanje  sopstvenih  ideologija,  viđenja  profesije  i  kulture  vrtića kakvu  želimo  da  razvijamo.  Važno  je  napomenuti  da  se  u  radu  pod nastavnikom,  podrazumeva  nastavnik  u  najširem smislu: vaspitač, učitelj,  nastavnik  predmetne  nastave.",
publisher = "Visoka škola strukovnih studija za vaspitače i poslovne informatičare - Sirmium",
journal = "Zbornik rezimea sa Druge međunarodne naučno-stručne konferencije Inicijalno obrazovanje i stručno usavršavanje vaspitača – partnerstvo u građenju kvaliteta",
title = "Kakvog nastavnika u obrazovanju želi obrazovna politika: analiza jednog evropskog dokumenta",
url = "https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_reff_3515"
}
Stojković, J. N., Miljković Pavlović, A.,& Radulović, L.. (2018). Kakvog nastavnika u obrazovanju želi obrazovna politika: analiza jednog evropskog dokumenta. in Zbornik rezimea sa Druge međunarodne naučno-stručne konferencije Inicijalno obrazovanje i stručno usavršavanje vaspitača – partnerstvo u građenju kvaliteta
Visoka škola strukovnih studija za vaspitače i poslovne informatičare - Sirmium..
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_reff_3515
Stojković JN, Miljković Pavlović A, Radulović L. Kakvog nastavnika u obrazovanju želi obrazovna politika: analiza jednog evropskog dokumenta. in Zbornik rezimea sa Druge međunarodne naučno-stručne konferencije Inicijalno obrazovanje i stručno usavršavanje vaspitača – partnerstvo u građenju kvaliteta. 2018;.
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_reff_3515 .
Stojković, Jelena N., Miljković Pavlović, Ana, Radulović, Lidija, "Kakvog nastavnika u obrazovanju želi obrazovna politika: analiza jednog evropskog dokumenta" in Zbornik rezimea sa Druge međunarodne naučno-stručne konferencije Inicijalno obrazovanje i stručno usavršavanje vaspitača – partnerstvo u građenju kvaliteta (2018),
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_reff_3515 .

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
About REFF | Send Feedback

OpenAIRERCUB
 

 

All of DSpaceInstitutions/communitiesAuthorsTitlesSubjectsThis institutionAuthorsTitlesSubjects

Statistics

View Usage Statistics

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
About REFF | Send Feedback

OpenAIRERCUB