Приказ основних података о документу

dc.contributorPavlović Breneselović, Dragana
dc.contributorStepić, Gordana
dc.contributorPrlić, Ivana
dc.creatorStojković, Jelena N.
dc.creatorMiljković Pavlović, Ana
dc.creatorRadulović, Lidija
dc.date.accessioned2022-02-28T14:59:25Z
dc.date.available2022-02-28T14:59:25Z
dc.date.issued2018
dc.identifier.urihttp://reff.f.bg.ac.rs/handle/123456789/3515
dc.description.abstractZa razvijanje kulture vrtića, kao i za osmišljavanje inicijalnog obrazovanja vaspitača i razvijanje obrazovne politike potrebni su nam orijentiri. Imajući u vidu globalizacijske trendove i proces evropske integracije, svesni smo da obrazovna politika EU značajno utiče na kretanja u polju obrazovanja i u zemljama koje žele da se priključe ovoj zajednici, dakle i u Srbiji. Zato smo pokušali da otkrijemo koje orijentire možemo pronaći u jednom dokumentu Evropske komisije k oji se odnosi na nastavnike i njihove kompetencije i kao cilj istraživanja postavili sagledavanje kakvo se viđenje praktičara vaspitača i nastavnika zagovara dokumentom Supporting teacher competence development (for better learning outcomes). Analizu sad ržaja dokumenta vršili smo kategorizacijom jedinica analize prema matrici nastaloj ukrštanjem dve dimenzije: autonomija nastavnika (koja se kreće na kontinuumu od tehničara do refleksinog praktičara) i vrednosne orijentacije u obrazovanju (koja se kreće od ekonomskih i pragmatičnih do humanističkih i kritičkih). Kategorizacija je vršena dva puta, pri čemu su jedinice analize bile relevantni pojmovi i paragrafi u celini. Rezultati pokazuju da u dokumentu dominiraju dva viđenja praktičara, koja bismo ukratk o mogli opisati kao: 1. nastavnik kao tehničar u službi zadatih ekonomskih vrednosti i tržišta i 2. nastavnik kao kritički refleksivni praktičar koji doprinosi institucionalnoj i društvenoj promeni. Postojanje dve slike o nastavniku, koje nisu samo različ ite već i suprotstavljene, znači da dokument šalje protivrečne poruke, te da sam po sebi ne može biti jasan orijentir za razumevanje prakse i odlučivanje o njoj. S druge strane, dijalog među nastavnicima o tome kako razumeju ovaj i slične dokumente, vredno sti na koje se oslanjaju i posledice za koje ostavljaju prostor, može biti način za razumevanje sopstvenih ideologija, viđenja profesije i kulture vrtića kakvu želimo da razvijamo. Važno je napomenuti da se u radu pod nastavnikom, podrazumeva nastavnik u najširem smislu: vaspitač, učitelj, nastavnik predmetne nastave.sr
dc.language.isosrsr
dc.publisherVisoka škola strukovnih studija za vaspitače i poslovne informatičare - Sirmiumsr
dc.relationinfo:eu-repo/grantAgreement/MESTD/Basic Research (BR or ON)/179060/RS//sr
dc.rightsopenAccesssr
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.sourceZbornik rezimea sa Druge međunarodne naučno-stručne konferencije Inicijalno obrazovanje i stručno usavršavanje vaspitača – partnerstvo u građenju kvalitetasr
dc.subjectnastavniksr
dc.subjectautonomija nastavnikasr
dc.subjectvrednosne orijentacije u obrazovanjusr
dc.titleKakvog nastavnika u obrazovanju želi obrazovna politika: analiza jednog evropskog dokumentasr
dc.typeconferenceObjectsr
dc.rights.licenseBYsr
dc.citation.rankM34
dc.identifier.rcubhttps://hdl.handle.net/21.15107/rcub_reff_3515
dc.type.versionpublishedVersionsr


Документи

ДатотекеВеличинаФорматПреглед

Уз овај запис нема датотека.

Овај документ се појављује у следећим колекцијама

Приказ основних података о документу