Приказ основних података о документу
Kakvog nastavnika u obrazovanju želi obrazovna politika: analiza jednog evropskog dokumenta
dc.contributor | Pavlović Breneselović, Dragana | |
dc.contributor | Stepić, Gordana | |
dc.contributor | Prlić, Ivana | |
dc.creator | Stojković, Jelena N. | |
dc.creator | Miljković Pavlović, Ana | |
dc.creator | Radulović, Lidija | |
dc.date.accessioned | 2022-02-28T14:59:25Z | |
dc.date.available | 2022-02-28T14:59:25Z | |
dc.date.issued | 2018 | |
dc.identifier.uri | http://reff.f.bg.ac.rs/handle/123456789/3515 | |
dc.description.abstract | Za razvijanje kulture vrtića, kao i za osmišljavanje inicijalnog obrazovanja vaspitača i razvijanje obrazovne politike potrebni su nam orijentiri. Imajući u vidu globalizacijske trendove i proces evropske integracije, svesni smo da obrazovna politika EU značajno utiče na kretanja u polju obrazovanja i u zemljama koje žele da se priključe ovoj zajednici, dakle i u Srbiji. Zato smo pokušali da otkrijemo koje orijentire možemo pronaći u jednom dokumentu Evropske komisije k oji se odnosi na nastavnike i njihove kompetencije i kao cilj istraživanja postavili sagledavanje kakvo se viđenje praktičara vaspitača i nastavnika zagovara dokumentom Supporting teacher competence development (for better learning outcomes). Analizu sad ržaja dokumenta vršili smo kategorizacijom jedinica analize prema matrici nastaloj ukrštanjem dve dimenzije: autonomija nastavnika (koja se kreće na kontinuumu od tehničara do refleksinog praktičara) i vrednosne orijentacije u obrazovanju (koja se kreće od ekonomskih i pragmatičnih do humanističkih i kritičkih). Kategorizacija je vršena dva puta, pri čemu su jedinice analize bile relevantni pojmovi i paragrafi u celini. Rezultati pokazuju da u dokumentu dominiraju dva viđenja praktičara, koja bismo ukratk o mogli opisati kao: 1. nastavnik kao tehničar u službi zadatih ekonomskih vrednosti i tržišta i 2. nastavnik kao kritički refleksivni praktičar koji doprinosi institucionalnoj i društvenoj promeni. Postojanje dve slike o nastavniku, koje nisu samo različ ite već i suprotstavljene, znači da dokument šalje protivrečne poruke, te da sam po sebi ne može biti jasan orijentir za razumevanje prakse i odlučivanje o njoj. S druge strane, dijalog među nastavnicima o tome kako razumeju ovaj i slične dokumente, vredno sti na koje se oslanjaju i posledice za koje ostavljaju prostor, može biti način za razumevanje sopstvenih ideologija, viđenja profesije i kulture vrtića kakvu želimo da razvijamo. Važno je napomenuti da se u radu pod nastavnikom, podrazumeva nastavnik u najširem smislu: vaspitač, učitelj, nastavnik predmetne nastave. | sr |
dc.language.iso | sr | sr |
dc.publisher | Visoka škola strukovnih studija za vaspitače i poslovne informatičare - Sirmium | sr |
dc.relation | info:eu-repo/grantAgreement/MESTD/Basic Research (BR or ON)/179060/RS// | sr |
dc.rights | openAccess | sr |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.source | Zbornik rezimea sa Druge međunarodne naučno-stručne konferencije Inicijalno obrazovanje i stručno usavršavanje vaspitača – partnerstvo u građenju kvaliteta | sr |
dc.subject | nastavnik | sr |
dc.subject | autonomija nastavnika | sr |
dc.subject | vrednosne orijentacije u obrazovanju | sr |
dc.title | Kakvog nastavnika u obrazovanju želi obrazovna politika: analiza jednog evropskog dokumenta | sr |
dc.type | conferenceObject | sr |
dc.rights.license | BY | sr |
dc.citation.rank | M34 | |
dc.identifier.rcub | https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_reff_3515 | |
dc.type.version | publishedVersion | sr |
Документи
Датотеке | Величина | Формат | Преглед |
---|---|---|---|
Уз овај запис нема датотека. |