REFF - Репозиторијум Филозофског факултета
Универзитет у Београду - Филозофски факултет
    • English
    • Српски
    • Српски (Serbia)
  • Српски (ћирилица) 
    • Енглески
    • Српски (ћирилица)
    • Српски (латиница)
  • Пријава
Преглед записа 
  •   REFF
  • Pedagogija / Pedagogy
  • Radovi istraživača / Researcher's publications - Odeljenje za pedagogiju
  • Преглед записа
  •   REFF
  • Pedagogija / Pedagogy
  • Radovi istraživača / Researcher's publications - Odeljenje za pedagogiju
  • Преглед записа
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Autonomija učenika u razrednom kontekstu – kritička perspektiva teorije samoodređenјa

Thumbnail
2015
bitstream_8034.pdf (249.0Kb)
Аутори
Tadić, Aleksandar S.
Чланак у часопису (Објављена верзија)
Метаподаци
Приказ свих података о документу
Апстракт
U radu je istaknuto da je u oblasti pedagoške teorije potrebno razvijati interpretativni okvir za razmatranje osnovnih pedagoških procesa, zasnovan na pretpostavkama kritičke pedagogije i teorije samoodređenja. Razmatra se određenje pojmova autonomija i kontrola u radovima Majkla Epla, Džona Djuija, Ričarda Rajana, Edvarda Disija i Alfija Kona. Argumentovana su polazna stanovišta da kontrola, ograničenja i zahtevi predstavlјaju konstitutivan element vaspitanja i da je autonomija rezultat internalizovane kontrole. Autonomija učenika ne vezuje se isklјučivo za angažovanje učenika u aktivnostima koje su praćene prijatnim osećanjima. I ekstrinzički motivisan učenik oseća da se ponaša autonomno u slučajevima internalizacije i integracije vrednosti takvog ponašanja, kada usvaja razredna pravila i nastavne zahteve kao vlastite vrednosti i regulatore sopstvenog ponašanja. Među zaklјučcima se navodi da će nastavnik koji očekuje od učenika određeno ponašanje i učešće u aktivnostima koje učenici ...ne doživlјavaju kao korisne i važne nastojati da podržava osećaj autonomnog delovanja kod svojih učenika ulaganjem napora da im objasni vrednosti takvog ponašanja ili potencijalnu ličnu korist koju im ono može doneti.

Кључне речи:
učenik / autonomija / razredna disciplina / kritička pedagogija / teorija samoodređenja
Извор:
Nastava i vaspitanje, 2015, 64, 1, 101-115
Финансирање / пројекти:
  • Koncepcije i strategije obezbeđivanja kvaliteta bazičnog obrazovanja i vaspitanja (179020) Učiteljskog fakulteta u Beogradu, koji finansira Ministarstvo prosvete, nauke i tehnološkog razvoja Republike Srbije.

DOI: 10.5937/nasvas1501101T

ISSN: 0547-3330

[ Google Scholar ]
URI
http://reff.f.bg.ac.rs/handle/123456789/3523
Колекције
  • Radovi istraživača / Researcher's publications - Odeljenje za pedagogiju
Институција/група
Pedagogija / Pedagogy
TY  - JOUR
AU  - Tadić, Aleksandar S.
PY  - 2015
UR  - http://reff.f.bg.ac.rs/handle/123456789/3523
AB  - U radu je istaknuto da je u oblasti pedagoške teorije potrebno razvijati interpretativni okvir za razmatranje osnovnih pedagoških procesa, zasnovan na pretpostavkama kritičke pedagogije i teorije samoodređenja. Razmatra se određenje pojmova autonomija i kontrola u radovima Majkla Epla, Džona Djuija, Ričarda Rajana, Edvarda Disija i Alfija Kona. Argumentovana su polazna stanovišta da kontrola, ograničenja i zahtevi predstavlјaju konstitutivan element vaspitanja i da je autonomija rezultat internalizovane kontrole. Autonomija učenika ne vezuje se isklјučivo za angažovanje učenika u aktivnostima koje su praćene prijatnim osećanjima. I ekstrinzički motivisan učenik oseća da se ponaša autonomno u slučajevima internalizacije i integracije vrednosti takvog ponašanja, kada usvaja razredna pravila i nastavne zahteve kao vlastite vrednosti i regulatore sopstvenog ponašanja. Među zaklјučcima se navodi da će nastavnik koji očekuje od učenika određeno ponašanje i učešće u aktivnostima koje učenici ne doživlјavaju kao korisne i važne nastojati da podržava osećaj autonomnog delovanja kod svojih učenika ulaganjem napora da im objasni vrednosti takvog ponašanja ili potencijalnu ličnu korist koju im ono može doneti.
T2  - Nastava i vaspitanje
T1  - Autonomija učenika u razrednom kontekstu – kritička perspektiva teorije samoodređenјa
EP  - 115
IS  - 1
SP  - 101
VL  - 64
DO  - 10.5937/nasvas1501101T
ER  - 
@article{
author = "Tadić, Aleksandar S.",
year = "2015",
abstract = "U radu je istaknuto da je u oblasti pedagoške teorije potrebno razvijati interpretativni okvir za razmatranje osnovnih pedagoških procesa, zasnovan na pretpostavkama kritičke pedagogije i teorije samoodređenja. Razmatra se određenje pojmova autonomija i kontrola u radovima Majkla Epla, Džona Djuija, Ričarda Rajana, Edvarda Disija i Alfija Kona. Argumentovana su polazna stanovišta da kontrola, ograničenja i zahtevi predstavlјaju konstitutivan element vaspitanja i da je autonomija rezultat internalizovane kontrole. Autonomija učenika ne vezuje se isklјučivo za angažovanje učenika u aktivnostima koje su praćene prijatnim osećanjima. I ekstrinzički motivisan učenik oseća da se ponaša autonomno u slučajevima internalizacije i integracije vrednosti takvog ponašanja, kada usvaja razredna pravila i nastavne zahteve kao vlastite vrednosti i regulatore sopstvenog ponašanja. Među zaklјučcima se navodi da će nastavnik koji očekuje od učenika određeno ponašanje i učešće u aktivnostima koje učenici ne doživlјavaju kao korisne i važne nastojati da podržava osećaj autonomnog delovanja kod svojih učenika ulaganjem napora da im objasni vrednosti takvog ponašanja ili potencijalnu ličnu korist koju im ono može doneti.",
journal = "Nastava i vaspitanje",
title = "Autonomija učenika u razrednom kontekstu – kritička perspektiva teorije samoodređenјa",
pages = "115-101",
number = "1",
volume = "64",
doi = "10.5937/nasvas1501101T"
}
Tadić, A. S.. (2015). Autonomija učenika u razrednom kontekstu – kritička perspektiva teorije samoodređenјa. in Nastava i vaspitanje, 64(1), 101-115.
https://doi.org/10.5937/nasvas1501101T
Tadić AS. Autonomija učenika u razrednom kontekstu – kritička perspektiva teorije samoodređenјa. in Nastava i vaspitanje. 2015;64(1):101-115.
doi:10.5937/nasvas1501101T .
Tadić, Aleksandar S., "Autonomija učenika u razrednom kontekstu – kritička perspektiva teorije samoodređenјa" in Nastava i vaspitanje, 64, no. 1 (2015):101-115,
https://doi.org/10.5937/nasvas1501101T . .

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
О репозиторијуму REFF | Пошаљите запажања

OpenAIRERCUB
 

 

Комплетан репозиторијумИнституције/групеАуториНасловиТемеОва институцијаАуториНасловиТеме

Статистика

Преглед статистика

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
О репозиторијуму REFF | Пошаљите запажања

OpenAIRERCUB