Prikaz osnovnih podataka o dokumentu
Autonomija učenika u razrednom kontekstu – kritička perspektiva teorije samoodređenјa
dc.creator | Tadić, Aleksandar S. | |
dc.date.accessioned | 2022-03-03T12:18:16Z | |
dc.date.available | 2022-03-03T12:18:16Z | |
dc.date.issued | 2015 | |
dc.identifier.issn | 0547-3330 | |
dc.identifier.uri | http://reff.f.bg.ac.rs/handle/123456789/3523 | |
dc.description.abstract | U radu je istaknuto da je u oblasti pedagoške teorije potrebno razvijati interpretativni okvir za razmatranje osnovnih pedagoških procesa, zasnovan na pretpostavkama kritičke pedagogije i teorije samoodređenja. Razmatra se određenje pojmova autonomija i kontrola u radovima Majkla Epla, Džona Djuija, Ričarda Rajana, Edvarda Disija i Alfija Kona. Argumentovana su polazna stanovišta da kontrola, ograničenja i zahtevi predstavlјaju konstitutivan element vaspitanja i da je autonomija rezultat internalizovane kontrole. Autonomija učenika ne vezuje se isklјučivo za angažovanje učenika u aktivnostima koje su praćene prijatnim osećanjima. I ekstrinzički motivisan učenik oseća da se ponaša autonomno u slučajevima internalizacije i integracije vrednosti takvog ponašanja, kada usvaja razredna pravila i nastavne zahteve kao vlastite vrednosti i regulatore sopstvenog ponašanja. Među zaklјučcima se navodi da će nastavnik koji očekuje od učenika određeno ponašanje i učešće u aktivnostima koje učenici ne doživlјavaju kao korisne i važne nastojati da podržava osećaj autonomnog delovanja kod svojih učenika ulaganjem napora da im objasni vrednosti takvog ponašanja ili potencijalnu ličnu korist koju im ono može doneti. | sr |
dc.language.iso | sr | sr |
dc.relation | Koncepcije i strategije obezbeđivanja kvaliteta bazičnog obrazovanja i vaspitanja (179020) Učiteljskog fakulteta u Beogradu, koji finansira Ministarstvo prosvete, nauke i tehnološkog razvoja Republike Srbije. | sr |
dc.rights | openAccess | sr |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.source | Nastava i vaspitanje | sr |
dc.subject | učenik | sr |
dc.subject | autonomija | sr |
dc.subject | razredna disciplina | sr |
dc.subject | kritička pedagogija | sr |
dc.subject | teorija samoodređenja | sr |
dc.title | Autonomija učenika u razrednom kontekstu – kritička perspektiva teorije samoodređenјa | sr |
dc.type | article | sr |
dc.rights.license | BY | sr |
dc.citation.epage | 115 | |
dc.citation.issue | 1 | |
dc.citation.rank | M24 | |
dc.citation.spage | 101 | |
dc.citation.volume | 64 | |
dc.identifier.doi | 10.5937/nasvas1501101T | |
dc.identifier.fulltext | http://reff.f.bg.ac.rs/bitstream/id/8034/bitstream_8034.pdf | |
dc.type.version | publishedVersion | sr |