REFF - Faculty of Philosophy Repository
University of Belgrade - Faculty of Philosophy
    • English
    • Српски
    • Српски (Serbia)
  • English 
    • English
    • Serbian (Cyrillic)
    • Serbian (Latin)
  • Login
View Item 
  •   REFF
  • Pedagogija / Pedagogy
  • Radovi istraživača / Researcher's publications - Odeljenje za pedagogiju
  • View Item
  •   REFF
  • Pedagogija / Pedagogy
  • Radovi istraživača / Researcher's publications - Odeljenje za pedagogiju
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Participacija nastavnika u procesu koncipiranja stručnog usavršavanja: mogućnosti i dometi

Thumbnail
2020
bitstream_8091.pdf (2.235Mb)
Authors
Sekulić, Jelena
Contributors
Radulović, Lidija
Milin, Vladeta
Ljujić, Bojan
Book part (Published version)
Metadata
Show full item record
Abstract
Stručno usavršavanje nastavnika nalazi se visoko na listi nacionalnih i međunarodnih prioriteta. Od nastavnika se očekuje da kontinuirano razvijaju svoja znanja i veštine, jer se smatra da inicijalno obrazovanje ne može da zadovolji sve njihove obrazovne potrebe tokom profesionalne karijere. U radu se razmatra da li se i na koji način ostvaruje participacija nastavnika u odlučivanju o pitanjima u vezi sa stručnim usavršavanjem u našoj zemlji. Važno je omogućiti učešće nastavnika u tom procesu, jer se na taj način stvara prostor za „glas” nastavnika o njihovim obrazovnim potrebama i prioritetima. Na početku ćemo pristupiti određenju pojma participacija, prikazivanjem jednog modela participacije. U skladu sa razumevanjem pojma participacija u nastavku rada se, na osnovu uvida u legislativu koja reguliše stručno usvaršavanje nastavnika, razmatra kako je predviđeno učešće nastavnika u procesu odlučivanja u tom domenu. Takođe, biće dat pregled rezultata istraživanja o perc...epcijama nastavnika o njihovom učešću. Dobijeni nalazi pokazuju da postoji potreba za razvojem podržavajućeg konteksta na nivou škole i sistema u celini u cilju uspostavljanja viših nivoa participacije nastavnika

Keywords:
nastavnici / stručno usavršavanje / proces odlučivanja / model participacije
Source:
Participacija u obrazovanju: pedagoški (p)ogledi, 2020, 285-292
Publisher:
  • Filozofski fakultet Univerziteta u Beogradu, Institut za pedagogiju i andragogiju
  • Pedagoško društvo Srbije
Funding / projects:
  • Modeli procenjivanja i strategije unapređivanja kvaliteta obrazovanja u Srbiji

ISBN: 978-86-80712-34-5

[ Google Scholar ]
Handle
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_reff_3542
URI
http://reff.f.bg.ac.rs/handle/123456789/3542
Collections
  • Radovi istraživača / Researcher's publications - Odeljenje za pedagogiju
Institution/Community
Pedagogija / Pedagogy
TY  - CHAP
AU  - Sekulić, Jelena
PY  - 2020
UR  - http://reff.f.bg.ac.rs/handle/123456789/3542
AB  - Stručno usavršavanje nastavnika nalazi se visoko na listi nacionalnih i 
međunarodnih prioriteta. Od nastavnika se očekuje da kontinuirano razvijaju svoja znanja i veštine, jer se smatra da inicijalno obrazovanje ne može da zadovolji sve njihove obrazovne 
potrebe tokom profesionalne karijere. U radu se razmatra da li se i na koji način ostvaruje 
participacija nastavnika u odlučivanju o pitanjima u vezi sa stručnim usavršavanjem u našoj 
zemlji. Važno je omogućiti učešće nastavnika u tom procesu, jer se na taj način stvara prostor za „glas” nastavnika o njihovim obrazovnim potrebama i prioritetima. Na početku 
ćemo pristupiti određenju pojma participacija, prikazivanjem jednog modela participacije. U 
skladu sa razumevanjem pojma participacija u nastavku rada se, na osnovu uvida u 
legislativu koja reguliše stručno usvaršavanje nastavnika, razmatra kako je predviđeno 
učešće nastavnika u procesu odlučivanja u tom domenu. Takođe, biće dat pregled rezultata 
istraživanja o percepcijama nastavnika o njihovom učešću. Dobijeni nalazi pokazuju da 
postoji potreba za razvojem podržavajućeg konteksta na nivou škole i sistema u celini u cilju 
uspostavljanja viših nivoa participacije nastavnika
PB  - Filozofski fakultet Univerziteta u Beogradu, Institut za pedagogiju i andragogiju
PB  - Pedagoško društvo Srbije
T2  - Participacija u obrazovanju: pedagoški (p)ogledi
T1  - Participacija nastavnika u procesu koncipiranja stručnog usavršavanja: mogućnosti i dometi
EP  - 292
SP  - 285
UR  - https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_reff_3542
ER  - 
@inbook{
author = "Sekulić, Jelena",
year = "2020",
abstract = "Stručno usavršavanje nastavnika nalazi se visoko na listi nacionalnih i 
međunarodnih prioriteta. Od nastavnika se očekuje da kontinuirano razvijaju svoja znanja i veštine, jer se smatra da inicijalno obrazovanje ne može da zadovolji sve njihove obrazovne 
potrebe tokom profesionalne karijere. U radu se razmatra da li se i na koji način ostvaruje 
participacija nastavnika u odlučivanju o pitanjima u vezi sa stručnim usavršavanjem u našoj 
zemlji. Važno je omogućiti učešće nastavnika u tom procesu, jer se na taj način stvara prostor za „glas” nastavnika o njihovim obrazovnim potrebama i prioritetima. Na početku 
ćemo pristupiti određenju pojma participacija, prikazivanjem jednog modela participacije. U 
skladu sa razumevanjem pojma participacija u nastavku rada se, na osnovu uvida u 
legislativu koja reguliše stručno usvaršavanje nastavnika, razmatra kako je predviđeno 
učešće nastavnika u procesu odlučivanja u tom domenu. Takođe, biće dat pregled rezultata 
istraživanja o percepcijama nastavnika o njihovom učešću. Dobijeni nalazi pokazuju da 
postoji potreba za razvojem podržavajućeg konteksta na nivou škole i sistema u celini u cilju 
uspostavljanja viših nivoa participacije nastavnika",
publisher = "Filozofski fakultet Univerziteta u Beogradu, Institut za pedagogiju i andragogiju, Pedagoško društvo Srbije",
journal = "Participacija u obrazovanju: pedagoški (p)ogledi",
booktitle = "Participacija nastavnika u procesu koncipiranja stručnog usavršavanja: mogućnosti i dometi",
pages = "292-285",
url = "https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_reff_3542"
}
Sekulić, J.. (2020). Participacija nastavnika u procesu koncipiranja stručnog usavršavanja: mogućnosti i dometi. in Participacija u obrazovanju: pedagoški (p)ogledi
Filozofski fakultet Univerziteta u Beogradu, Institut za pedagogiju i andragogiju., 285-292.
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_reff_3542
Sekulić J. Participacija nastavnika u procesu koncipiranja stručnog usavršavanja: mogućnosti i dometi. in Participacija u obrazovanju: pedagoški (p)ogledi. 2020;:285-292.
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_reff_3542 .
Sekulić, Jelena, "Participacija nastavnika u procesu koncipiranja stručnog usavršavanja: mogućnosti i dometi" in Participacija u obrazovanju: pedagoški (p)ogledi (2020):285-292,
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_reff_3542 .

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
About REFF | Send Feedback

OpenAIRERCUB
 

 

All of DSpaceInstitutions/communitiesAuthorsTitlesSubjectsThis institutionAuthorsTitlesSubjects

Statistics

View Usage Statistics

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
About REFF | Send Feedback

OpenAIRERCUB