Приказ основних података о документу
Participacija nastavnika u procesu koncipiranja stručnog usavršavanja: mogućnosti i dometi
dc.contributor | Radulović, Lidija | |
dc.contributor | Milin, Vladeta | |
dc.contributor | Ljujić, Bojan | |
dc.creator | Sekulić, Jelena | |
dc.date.accessioned | 2022-03-21T13:26:54Z | |
dc.date.available | 2022-03-21T13:26:54Z | |
dc.date.issued | 2020 | |
dc.identifier.isbn | 978-86-80712-34-5 | |
dc.identifier.uri | http://reff.f.bg.ac.rs/handle/123456789/3542 | |
dc.description.abstract | Stručno usavršavanje nastavnika nalazi se visoko na listi nacionalnih i međunarodnih prioriteta. Od nastavnika se očekuje da kontinuirano razvijaju svoja znanja i veštine, jer se smatra da inicijalno obrazovanje ne može da zadovolji sve njihove obrazovne potrebe tokom profesionalne karijere. U radu se razmatra da li se i na koji način ostvaruje participacija nastavnika u odlučivanju o pitanjima u vezi sa stručnim usavršavanjem u našoj zemlji. Važno je omogućiti učešće nastavnika u tom procesu, jer se na taj način stvara prostor za „glas” nastavnika o njihovim obrazovnim potrebama i prioritetima. Na početku ćemo pristupiti određenju pojma participacija, prikazivanjem jednog modela participacije. U skladu sa razumevanjem pojma participacija u nastavku rada se, na osnovu uvida u legislativu koja reguliše stručno usvaršavanje nastavnika, razmatra kako je predviđeno učešće nastavnika u procesu odlučivanja u tom domenu. Takođe, biće dat pregled rezultata istraživanja o percepcijama nastavnika o njihovom učešću. Dobijeni nalazi pokazuju da postoji potreba za razvojem podržavajućeg konteksta na nivou škole i sistema u celini u cilju uspostavljanja viših nivoa participacije nastavnika | sr |
dc.language.iso | sr | sr |
dc.publisher | Filozofski fakultet Univerziteta u Beogradu, Institut za pedagogiju i andragogiju | sr |
dc.publisher | Pedagoško društvo Srbije | sr |
dc.relation | Modeli procenjivanja i strategije unapređivanja kvaliteta obrazovanja u Srbiji | sr |
dc.rights | openAccess | sr |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.source | Participacija u obrazovanju: pedagoški (p)ogledi | sr |
dc.subject | nastavnici | sr |
dc.subject | stručno usavršavanje | sr |
dc.subject | proces odlučivanja | sr |
dc.subject | model participacije | sr |
dc.title | Participacija nastavnika u procesu koncipiranja stručnog usavršavanja: mogućnosti i dometi | sr |
dc.type | bookPart | sr |
dc.rights.license | BY | sr |
dc.citation.epage | 292 | |
dc.citation.spage | 285 | |
dc.identifier.fulltext | http://reff.f.bg.ac.rs/bitstream/id/8091/bitstream_8091.pdf | |
dc.identifier.rcub | https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_reff_3542 | |
dc.type.version | publishedVersion | sr |