REFF - Faculty of Philosophy Repository
University of Belgrade - Faculty of Philosophy
    • English
    • Српски
    • Српски (Serbia)
  • English 
    • English
    • Serbian (Cyrillic)
    • Serbian (Latin)
  • Login
View Item 
  •   REFF
  • Pedagogija / Pedagogy
  • Radovi istraživača / Researcher's publications - Odeljenje za pedagogiju
  • View Item
  •   REFF
  • Pedagogija / Pedagogy
  • Radovi istraživača / Researcher's publications - Odeljenje za pedagogiju
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Emancipatorska pedagogija i participativne obrazovne prakse

Thumbnail
2020
Emancipatorska_pedagogija_i_participapat.pdf (425.6Kb)
Authors
Tadić, Aleksandar S.
Nikolić, Luka
Conference object (Published version)
Metadata
Show full item record
Abstract
Predstavnici savremenih kritičkih i emancipatorskih koncepcija vaspitanja (Paulo Freire, Majkl Epl, Anri Žiru, Žak Ransijer) pojam emancipacije povezuju sa srodnim pojmovima koji se odnose na podržavanje autonomije učenika, samoodređenje, ali i njihovu aktivnu participaciju u nastavnom i društvenom kontekstu. U radu se razmatra argumentacija njihove polazne teze da je za podršku emancipaciji, kao i za demokratizaciju škole i društva nužno razvijati obrazovne prakse na temeljima ravnopravnosti u interakciji između svih subjekata nastave, tj. uspostavljati odnose u učionici na jednakim pozicijama. Kroz predstavljanje mogućih pravaca razvoja obrazovnih praksi baziranih na emancipatorskim osnovama, ističe se značaj nastavničke podrške uključivanju učenika u procese odlučivanja o bitnim pitanjima života i rada u školi. Implementacija različitih participativnih metoda vaspitnog rada doprinosi promeni položaja učenika u nastavnom procesu i kvalitetnijem obrazovanju. Izvedene su pedagoške im...plikacije u vezi sa konceptualizacijom participativnih obrazovnih praksi kao emancipatorskih, uz afirmaciju emancipatorskih imperativa samoosnaživanja i društvene transformacije.

Keywords:
participacija / emancipacija / demokratičnost / ravnopravnost / kritička pedagogija
Source:
Nacionalni naučni skup Susreti pedagoga: Participacija u obrazovanju  pedagoški (p)ogledi, 2020, 41-46
Publisher:
  • Pedagoško društvo Srbije
  • Institut za pedagogiju i andragogiju, Filozofski fakultet
Funding / projects:
  • Koncepcije i strategije obezbeđivanja kvaliteta bazičnog obrazovanja i vaspitanja Učiteljskog fakulteta u Beogradu (broj 179020, 2011-2019)
  • Modeli procenjivanja i strategije unapređivanja kvaliteta obrazovanja u Srbiji Instituta za pedagogiju i andragogiju Filozofskog fakulteta u Beogradu (broj 179060, 2011-2019)

ISBN: 978-86-80712-34-5

[ Google Scholar ]
Handle
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_reff_3547
URI
http://reff.f.bg.ac.rs/handle/123456789/3547
Collections
  • Radovi istraživača / Researcher's publications - Odeljenje za pedagogiju
Institution/Community
Pedagogija / Pedagogy
TY  - CONF
AU  - Tadić, Aleksandar S.
AU  - Nikolić, Luka
PY  - 2020
UR  - http://reff.f.bg.ac.rs/handle/123456789/3547
AB  - Predstavnici savremenih kritičkih i emancipatorskih koncepcija vaspitanja (Paulo
Freire, Majkl Epl, Anri Žiru, Žak Ransijer) pojam emancipacije povezuju sa srodnim pojmovima koji se odnose na podržavanje autonomije učenika, samoodređenje, ali i njihovu aktivnu participaciju u nastavnom i društvenom kontekstu. U radu se razmatra argumentacija njihove polazne teze da je za podršku emancipaciji, kao i za demokratizaciju škole i društva nužno razvijati obrazovne prakse na temeljima ravnopravnosti u interakciji između svih subjekata nastave, tj. uspostavljati odnose u učionici na jednakim pozicijama. Kroz predstavljanje mogućih pravaca razvoja obrazovnih praksi baziranih na
emancipatorskim osnovama, ističe se značaj nastavničke podrške uključivanju učenika u procese odlučivanja o bitnim pitanjima života i rada u školi. Implementacija različitih participativnih metoda vaspitnog rada doprinosi promeni položaja učenika u nastavnom procesu i kvalitetnijem obrazovanju. Izvedene su pedagoške implikacije u vezi sa konceptualizacijom participativnih obrazovnih praksi kao emancipatorskih, uz afirmaciju emancipatorskih imperativa samoosnaživanja i društvene transformacije.
PB  - Pedagoško društvo Srbije
PB  - Institut za pedagogiju i andragogiju, Filozofski fakultet
C3  - Nacionalni naučni skup Susreti pedagoga: Participacija u obrazovanju  pedagoški (p)ogledi
T1  - Emancipatorska pedagogija i participativne obrazovne prakse
EP  - 46
EP  - M63
SP  - 41
UR  - https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_reff_3547
ER  - 
@conference{
author = "Tadić, Aleksandar S. and Nikolić, Luka",
year = "2020",
abstract = "Predstavnici savremenih kritičkih i emancipatorskih koncepcija vaspitanja (Paulo
Freire, Majkl Epl, Anri Žiru, Žak Ransijer) pojam emancipacije povezuju sa srodnim pojmovima koji se odnose na podržavanje autonomije učenika, samoodređenje, ali i njihovu aktivnu participaciju u nastavnom i društvenom kontekstu. U radu se razmatra argumentacija njihove polazne teze da je za podršku emancipaciji, kao i za demokratizaciju škole i društva nužno razvijati obrazovne prakse na temeljima ravnopravnosti u interakciji između svih subjekata nastave, tj. uspostavljati odnose u učionici na jednakim pozicijama. Kroz predstavljanje mogućih pravaca razvoja obrazovnih praksi baziranih na
emancipatorskim osnovama, ističe se značaj nastavničke podrške uključivanju učenika u procese odlučivanja o bitnim pitanjima života i rada u školi. Implementacija različitih participativnih metoda vaspitnog rada doprinosi promeni položaja učenika u nastavnom procesu i kvalitetnijem obrazovanju. Izvedene su pedagoške implikacije u vezi sa konceptualizacijom participativnih obrazovnih praksi kao emancipatorskih, uz afirmaciju emancipatorskih imperativa samoosnaživanja i društvene transformacije.",
publisher = "Pedagoško društvo Srbije, Institut za pedagogiju i andragogiju, Filozofski fakultet",
journal = "Nacionalni naučni skup Susreti pedagoga: Participacija u obrazovanju  pedagoški (p)ogledi",
title = "Emancipatorska pedagogija i participativne obrazovne prakse",
pages = "46-M63-41",
url = "https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_reff_3547"
}
Tadić, A. S.,& Nikolić, L.. (2020). Emancipatorska pedagogija i participativne obrazovne prakse. in Nacionalni naučni skup Susreti pedagoga: Participacija u obrazovanju  pedagoški (p)ogledi
Pedagoško društvo Srbije., 41-46.
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_reff_3547
Tadić AS, Nikolić L. Emancipatorska pedagogija i participativne obrazovne prakse. in Nacionalni naučni skup Susreti pedagoga: Participacija u obrazovanju  pedagoški (p)ogledi. 2020;:41-46.
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_reff_3547 .
Tadić, Aleksandar S., Nikolić, Luka, "Emancipatorska pedagogija i participativne obrazovne prakse" in Nacionalni naučni skup Susreti pedagoga: Participacija u obrazovanju  pedagoški (p)ogledi (2020):41-46,
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_reff_3547 .

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
About REFF | Send Feedback

OpenAIRERCUB
 

 

All of DSpaceInstitutions/communitiesAuthorsTitlesSubjectsThis institutionAuthorsTitlesSubjects

Statistics

View Usage Statistics

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
About REFF | Send Feedback

OpenAIRERCUB