Приказ основних података о документу
Emancipatorska pedagogija i participativne obrazovne prakse
dc.creator | Tadić, Aleksandar S. | |
dc.creator | Nikolić, Luka | |
dc.date.accessioned | 2022-03-21T13:41:56Z | |
dc.date.available | 2022-03-21T13:41:56Z | |
dc.date.issued | 2020 | |
dc.identifier.isbn | 978-86-80712-34-5 | |
dc.identifier.uri | http://reff.f.bg.ac.rs/handle/123456789/3547 | |
dc.description.abstract | Predstavnici savremenih kritičkih i emancipatorskih koncepcija vaspitanja (Paulo Freire, Majkl Epl, Anri Žiru, Žak Ransijer) pojam emancipacije povezuju sa srodnim pojmovima koji se odnose na podržavanje autonomije učenika, samoodređenje, ali i njihovu aktivnu participaciju u nastavnom i društvenom kontekstu. U radu se razmatra argumentacija njihove polazne teze da je za podršku emancipaciji, kao i za demokratizaciju škole i društva nužno razvijati obrazovne prakse na temeljima ravnopravnosti u interakciji između svih subjekata nastave, tj. uspostavljati odnose u učionici na jednakim pozicijama. Kroz predstavljanje mogućih pravaca razvoja obrazovnih praksi baziranih na emancipatorskim osnovama, ističe se značaj nastavničke podrške uključivanju učenika u procese odlučivanja o bitnim pitanjima života i rada u školi. Implementacija različitih participativnih metoda vaspitnog rada doprinosi promeni položaja učenika u nastavnom procesu i kvalitetnijem obrazovanju. Izvedene su pedagoške implikacije u vezi sa konceptualizacijom participativnih obrazovnih praksi kao emancipatorskih, uz afirmaciju emancipatorskih imperativa samoosnaživanja i društvene transformacije. | sr |
dc.language.iso | sr | sr |
dc.publisher | Pedagoško društvo Srbije | sr |
dc.publisher | Institut za pedagogiju i andragogiju, Filozofski fakultet | sr |
dc.relation | Koncepcije i strategije obezbeđivanja kvaliteta bazičnog obrazovanja i vaspitanja Učiteljskog fakulteta u Beogradu (broj 179020, 2011-2019) | sr |
dc.relation | Modeli procenjivanja i strategije unapređivanja kvaliteta obrazovanja u Srbiji Instituta za pedagogiju i andragogiju Filozofskog fakulteta u Beogradu (broj 179060, 2011-2019) | sr |
dc.rights | openAccess | sr |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.source | Nacionalni naučni skup Susreti pedagoga: Participacija u obrazovanju pedagoški (p)ogledi | sr |
dc.subject | participacija | sr |
dc.subject | emancipacija | sr |
dc.subject | demokratičnost | sr |
dc.subject | ravnopravnost | sr |
dc.subject | kritička pedagogija | sr |
dc.title | Emancipatorska pedagogija i participativne obrazovne prakse | sr |
dc.type | conferenceObject | sr |
dc.rights.license | BY | sr |
dc.citation.epage | 46 | |
dc.citation.epage | M63 | |
dc.citation.spage | 41 | |
dc.identifier.fulltext | http://reff.f.bg.ac.rs/bitstream/id/8112/Emancipatorska_pedagogija_i_participapat.pdf | |
dc.identifier.rcub | https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_reff_3547 | |
dc.type.version | publishedVersion | sr |