Приказ основних података о документу

dc.creatorTadić, Aleksandar S.
dc.creatorNikolić, Luka
dc.date.accessioned2022-03-21T13:41:56Z
dc.date.available2022-03-21T13:41:56Z
dc.date.issued2020
dc.identifier.isbn978-86-80712-34-5
dc.identifier.urihttp://reff.f.bg.ac.rs/handle/123456789/3547
dc.description.abstractPredstavnici savremenih kritičkih i emancipatorskih koncepcija vaspitanja (Paulo Freire, Majkl Epl, Anri Žiru, Žak Ransijer) pojam emancipacije povezuju sa srodnim pojmovima koji se odnose na podržavanje autonomije učenika, samoodređenje, ali i njihovu aktivnu participaciju u nastavnom i društvenom kontekstu. U radu se razmatra argumentacija njihove polazne teze da je za podršku emancipaciji, kao i za demokratizaciju škole i društva nužno razvijati obrazovne prakse na temeljima ravnopravnosti u interakciji između svih subjekata nastave, tj. uspostavljati odnose u učionici na jednakim pozicijama. Kroz predstavljanje mogućih pravaca razvoja obrazovnih praksi baziranih na emancipatorskim osnovama, ističe se značaj nastavničke podrške uključivanju učenika u procese odlučivanja o bitnim pitanjima života i rada u školi. Implementacija različitih participativnih metoda vaspitnog rada doprinosi promeni položaja učenika u nastavnom procesu i kvalitetnijem obrazovanju. Izvedene su pedagoške implikacije u vezi sa konceptualizacijom participativnih obrazovnih praksi kao emancipatorskih, uz afirmaciju emancipatorskih imperativa samoosnaživanja i društvene transformacije.sr
dc.language.isosrsr
dc.publisherPedagoško društvo Srbijesr
dc.publisherInstitut za pedagogiju i andragogiju, Filozofski fakultetsr
dc.relationKoncepcije i strategije obezbeđivanja kvaliteta bazičnog obrazovanja i vaspitanja Učiteljskog fakulteta u Beogradu (broj 179020, 2011-2019)sr
dc.relationModeli procenjivanja i strategije unapređivanja kvaliteta obrazovanja u Srbiji Instituta za pedagogiju i andragogiju Filozofskog fakulteta u Beogradu (broj 179060, 2011-2019)sr
dc.rightsopenAccesssr
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.sourceNacionalni naučni skup Susreti pedagoga: Participacija u obrazovanju  pedagoški (p)ogledisr
dc.subjectparticipacijasr
dc.subjectemancipacijasr
dc.subjectdemokratičnostsr
dc.subjectravnopravnostsr
dc.subjectkritička pedagogijasr
dc.titleEmancipatorska pedagogija i participativne obrazovne praksesr
dc.typeconferenceObjectsr
dc.rights.licenseBYsr
dc.citation.epage46
dc.citation.epageM63
dc.citation.spage41
dc.identifier.fulltexthttp://reff.f.bg.ac.rs/bitstream/id/8112/Emancipatorska_pedagogija_i_participapat.pdf
dc.identifier.rcubhttps://hdl.handle.net/21.15107/rcub_reff_3547
dc.type.versionpublishedVersionsr


Документи

Thumbnail

Овај документ се појављује у следећим колекцијама

Приказ основних података о документу