Приказ основних података о документу

dc.contributorHebib, Emina
dc.contributorBodroški Spariosu, Biljana
dc.contributorIlić Rajković, Aleksandra
dc.creatorRadulović, Lidija R.
dc.creatorMitrović, Milica
dc.date.accessioned2022-04-01T10:54:22Z
dc.date.available2022-04-01T10:54:22Z
dc.date.issued2015
dc.identifier.isbn978-86-82019-91-6
dc.identifier.urihttp://reff.f.bg.ac.rs/handle/123456789/3577
dc.description.abstractPolazeći od shvatanja da razumevanje kvaliteta u obrazovanju mora da uključi perspektivu aktera i da o kvalitetu nastave možemo suditi na osnovu podataka o radu nastavnika, istraživali smo nastavničku percepciju tipičnog i dobrog delovanja nastavnika. Podaci su prikupljeni kroz intervju sa 167 nastavnika koji predaju različite nastavne predmete u osnovnim školama, gimnazijama i srednjim stručim školama širom Srbije. Rezulta- ti pokazuju da velika većina nastavnika svih kategorija procenjuje da se tipičan nastav- nik u našim školama može opisati kao prenosilac znanja, odnosno da je tipična nastava transmisivna. Istovremeno, postoji razlika između nastavničke procene tipičnog stanja i viđenja slike dobrog nastavnika i nastave. Kao dobrog nastavnika nastavnici najčešće označavaju onog koji je organizator procesa učenja ili nastavnika usmerenog na učeni- ka, što odgovara shvatanju nastave kao podsticanja kognitivnog razvoja učenika ili kao negovanja i brige o učenicima. Nalazi dobijeni istraživanjem (1) upotpunjavaju novim empirijskim podacima sliku o postojećoj nastavnoj praksi kao tradicionalnoj i (2) upo- zoravaju da u postojećem kontekstu način na koji većina nastavnika radi nije isto što i način koji većina nastavnika smatra dobrom nastavom, te za promenu nije dovoljno da nastavnici imaju saznanja o savremenim shvatanjima nastave i profesije nastavnik.sr
dc.description.abstractStarting from the ideas that quality in education can’t be understood without reconsid- eration of stakeholder’s perspective and that quality of teaching can be evaluated based on data regarding teachers work, we researched teachers’perspective of typical and ideal teacher. Data was collected by interviewing 167 teachers of different subjects in elemen- tary schools, vocational schools and high schools (gymnasiums). The results indicate that majority of teachers consider that typical teacher in schools in Serbia can be described as „knowledge transmitter“, i.e. that typical teaching is transmissive. At the same time, there is a difference between teachers’ perception of typical and ideal teacher and teaching. They consider that good teacher is the one who organizes learning process, or the one who is focused on students, which is in accordance with understanding teach- ing as encouragement of students’ cognitive development or as nurturing and care for students. These findings: 1) provide empirical evidence that current teaching practice in Serbia is traditional; 2) emphasize that the way in which the majority of teachers work is not the way they consider to be good, hence informing teachers about contemporary theories of teaching is not enough for changing the practice.sr
dc.language.isosrsr
dc.publisherUniverzitet u Beogradu, Filozofski fakultet, Institut za pedagogiju i andragogijusr
dc.relationinfo:eu-repo/grantAgreement/MESTD/Basic Research (BR or ON)/179060/RS//sr
dc.rightsopenAccesssr
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.sourceIstraživanja i razvoj kvaliteta obrazovanja u Srbiji–stanje, izazovi i perspektivesr
dc.subjectperspektiva nastavnikasr
dc.subjecttipično delovanje nastavnikasr
dc.subjecttipična nastavasr
dc.subjectslika dobrog nastavnikasr
dc.subjectteachers’ perspectivesr
dc.subjecttypical teachingsr
dc.subjectgood teachersr
dc.titleNastavnici i nastava u našim školama – perspektiva nastavnikasr
dc.typebookPartsr
dc.rights.licenseBYsr
dc.citation.epage121
dc.citation.spage105
dc.identifier.fulltexthttp://reff.f.bg.ac.rs/bitstream/id/8157/bitstream_8157.pdf
dc.identifier.rcubhttps://hdl.handle.net/21.15107/rcub_reff_3577
dc.type.versionpublishedVersionsr


Документи

Thumbnail

Овај документ се појављује у следећим колекцијама

Приказ основних података о документу