REFF - Faculty of Philosophy Repository
University of Belgrade - Faculty of Philosophy
    • English
    • Српски
    • Српски (Serbia)
  • English 
    • English
    • Serbian (Cyrillic)
    • Serbian (Latin)
  • Login
View Item 
  •   REFF
  • Pedagogija / Pedagogy
  • Doktorati - Odeljenje za pedagogiju
  • View Item
  •   REFF
  • Pedagogija / Pedagogy
  • Doktorati - Odeljenje za pedagogiju
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Тестови знања у школској пракси

Achievement tests in school practice

Thumbnail
2016
Disertacija.pdf (3.049Mb)
IzvestajKomisije.pdf (215.8Kb)
Authors
Luković, Ivana M.
Contributors
Matović, Nataša
Vujisić-Živković, Nataša
Bodroški-Spariosu, Biljana
Dubljanin, Saša
Doctoral thesis
Metadata
Show full item record
Abstract
У раду се разматрају могућности примене тестова знања у школској пракси,карактеристике примењених тестова и начини на које се могу користитирезултати добијени тестовима знања. Иако тестови знања нису новистраживачки проблем, последњих деценија дошло је до промена на планутеорија тестирања и приступа конструкцији теста. Намера истраживача је билада се постојећа сазнања у вези са тестовима допуне испитивањемметодолошких карактеристика тестова знања који се користе у нашој школскојпракси. У истраживању је коришћена дескриптивно-аналитичка метода,технике анкетирања, скалирања, анализе садржаја и интервјуисања.Испитивање је реализовано на узорку од 362 наставника предметне наставе.Истраживањем је утврђено да су могућности за примену тестова релативноповољне, али се могу унапређивати, изменама у сфери иницијалногпрофесионалног образовања и стручног усавршавања наставника. Резултатитестова знања користе се превасходно у сврхе сумативне евалуације, уз извеснопрепознавање потенцијала који приме...на тестова може имати и у доменуформативне евалуације. Када је реч о могућностима примене тестова знања иначинима коришћења резултата добијених тестирањем, године радног стажа увећој мери објашњавају разлику у одговорима испитаника у односу на предметкоји наставници предају. Анализом чији циљ је био да се опишу методолошкекарактеристике тестова обухваћено је 80 тестова знања израђених за потребенаставе српског језика и математике. Овог пута, регистроване су значајнеразлике у појединим карактеристикама тестова. Методолошка знањанаставника разликују се у доменима препознавања фаза конструкције теста,карактеристика различитих типова задатака, нивоа знања који се тестом могумерити и стандардизације услова тестирања.

This paper concerns potentials for applying achievement tests in school practice,characteristics of applied tests and ways in which testing results can be used.Although achievement tests are not a new research topic, over the past decadeschanges have occurred in testing theory and construction of achievement tests. Ourintention was to complement relevant scientific findings with new findings about thecharacteristics of tests applied in our school practice. The research was implementedusing the descriptive method, techniques of survey, scaling, content analysis andinterviews. Field research was conducted on a sample of 362 elementary schoolteachers. Results show that potentials for applying achievement tests are good, butthey can be promoted according to changes in initial professional education andvocational training of teachers. Testing results are commonly used for the purpose ofsummative evaluation, with some tendency toward using results for the purpose offormative evaluation. Refe...rring to potentials for applying tests and ways in whichtesting results are used, differences between teachers’ opinions are better explainedconsidering years of teachers’ practice service than considering subject domains thatthey teach. Aiming to describe methodological characteristics of applied tests, weanalyzed 80 achievement tests applied in courses of Serbian language andmathematics. This time, significant differences were found between thecharacteristics of the tests. Methodological knowledge of teachers differs in domainsof identifying phases in test construction, characteristics of some types of questions,levels of knowledge that can be measured by a test and standardization of testingrequirements.

Keywords:
тест знања / the achievement test / конструкција теста знања / методолошкекарактеристике тестова знања / примена тестова знања у школској пракси / construction of achievement tests / methodologicalcharacteristics of achievement tests / application of achievement tests in schoolpractice
Source:
Универзитет у Београду, 2016
Publisher:
  • Универзитет у Београду, Филозофски факултет
[ Google Scholar ]
Handle
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_nardus_7128
URI
http://eteze.bg.ac.rs/application/showtheses?thesesId=4232
https://nardus.mpn.gov.rs/handle/123456789/7128
https://fedorabg.bg.ac.rs/fedora/get/o:13939/bdef:Content/download
https://fedorabg.bg.ac.rs/fedora/get/o:14043/bdef:Izvestaj/download
http://vbs.rs/scripts/cobiss?command=DISPLAY&base=70036&RID=48466959
http://reff.f.bg.ac.rs/handle/123456789/3642
Collections
  • Doktorati - Odeljenje za pedagogiju
Institution/Community
Pedagogija / Pedagogy
TY  - THES
AU  - Luković, Ivana M.
PY  - 2016
UR  - http://eteze.bg.ac.rs/application/showtheses?thesesId=4232
UR  - https://nardus.mpn.gov.rs/handle/123456789/7128
UR  - https://fedorabg.bg.ac.rs/fedora/get/o:13939/bdef:Content/download
UR  - https://fedorabg.bg.ac.rs/fedora/get/o:14043/bdef:Izvestaj/download
UR  - http://vbs.rs/scripts/cobiss?command=DISPLAY&base=70036&RID=48466959
UR  - http://reff.f.bg.ac.rs/handle/123456789/3642
AB  - У раду се разматрају могућности примене тестова знања у школској пракси,карактеристике примењених тестова и начини на које се могу користитирезултати добијени тестовима знања. Иако тестови знања нису новистраживачки проблем, последњих деценија дошло је до промена на планутеорија тестирања и приступа конструкцији теста. Намера истраживача је билада се постојећа сазнања у вези са тестовима допуне испитивањемметодолошких карактеристика тестова знања који се користе у нашој школскојпракси. У истраживању је коришћена дескриптивно-аналитичка метода,технике анкетирања, скалирања, анализе садржаја и интервјуисања.Испитивање је реализовано на узорку од 362 наставника предметне наставе.Истраживањем је утврђено да су могућности за примену тестова релативноповољне, али се могу унапређивати, изменама у сфери иницијалногпрофесионалног образовања и стручног усавршавања наставника. Резултатитестова знања користе се превасходно у сврхе сумативне евалуације, уз извеснопрепознавање потенцијала који примена тестова може имати и у доменуформативне евалуације. Када је реч о могућностима примене тестова знања иначинима коришћења резултата добијених тестирањем, године радног стажа увећој мери објашњавају разлику у одговорима испитаника у односу на предметкоји наставници предају. Анализом чији циљ је био да се опишу методолошкекарактеристике тестова обухваћено је 80 тестова знања израђених за потребенаставе српског језика и математике. Овог пута, регистроване су значајнеразлике у појединим карактеристикама тестова. Методолошка знањанаставника разликују се у доменима препознавања фаза конструкције теста,карактеристика различитих типова задатака, нивоа знања који се тестом могумерити и стандардизације услова тестирања.
AB  - This paper concerns potentials for applying achievement tests in school practice,characteristics of applied tests and ways in which testing results can be used.Although achievement tests are not a new research topic, over the past decadeschanges have occurred in testing theory and construction of achievement tests. Ourintention was to complement relevant scientific findings with new findings about thecharacteristics of tests applied in our school practice. The research was implementedusing the descriptive method, techniques of survey, scaling, content analysis andinterviews. Field research was conducted on a sample of 362 elementary schoolteachers. Results show that potentials for applying achievement tests are good, butthey can be promoted according to changes in initial professional education andvocational training of teachers. Testing results are commonly used for the purpose ofsummative evaluation, with some tendency toward using results for the purpose offormative evaluation. Referring to potentials for applying tests and ways in whichtesting results are used, differences between teachers’ opinions are better explainedconsidering years of teachers’ practice service than considering subject domains thatthey teach. Aiming to describe methodological characteristics of applied tests, weanalyzed 80 achievement tests applied in courses of Serbian language andmathematics. This time, significant differences were found between thecharacteristics of the tests. Methodological knowledge of teachers differs in domainsof identifying phases in test construction, characteristics of some types of questions,levels of knowledge that can be measured by a test and standardization of testingrequirements.
PB  - Универзитет у Београду, Филозофски факултет
T2  - Универзитет у Београду
T1  - Тестови знања у школској пракси
UR  - https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_nardus_7128
ER  - 
@phdthesis{
author = "Luković, Ivana M.",
year = "2016",
abstract = "У раду се разматрају могућности примене тестова знања у школској пракси,карактеристике примењених тестова и начини на које се могу користитирезултати добијени тестовима знања. Иако тестови знања нису новистраживачки проблем, последњих деценија дошло је до промена на планутеорија тестирања и приступа конструкцији теста. Намера истраживача је билада се постојећа сазнања у вези са тестовима допуне испитивањемметодолошких карактеристика тестова знања који се користе у нашој школскојпракси. У истраживању је коришћена дескриптивно-аналитичка метода,технике анкетирања, скалирања, анализе садржаја и интервјуисања.Испитивање је реализовано на узорку од 362 наставника предметне наставе.Истраживањем је утврђено да су могућности за примену тестова релативноповољне, али се могу унапређивати, изменама у сфери иницијалногпрофесионалног образовања и стручног усавршавања наставника. Резултатитестова знања користе се превасходно у сврхе сумативне евалуације, уз извеснопрепознавање потенцијала који примена тестова може имати и у доменуформативне евалуације. Када је реч о могућностима примене тестова знања иначинима коришћења резултата добијених тестирањем, године радног стажа увећој мери објашњавају разлику у одговорима испитаника у односу на предметкоји наставници предају. Анализом чији циљ је био да се опишу методолошкекарактеристике тестова обухваћено је 80 тестова знања израђених за потребенаставе српског језика и математике. Овог пута, регистроване су значајнеразлике у појединим карактеристикама тестова. Методолошка знањанаставника разликују се у доменима препознавања фаза конструкције теста,карактеристика различитих типова задатака, нивоа знања који се тестом могумерити и стандардизације услова тестирања., This paper concerns potentials for applying achievement tests in school practice,characteristics of applied tests and ways in which testing results can be used.Although achievement tests are not a new research topic, over the past decadeschanges have occurred in testing theory and construction of achievement tests. Ourintention was to complement relevant scientific findings with new findings about thecharacteristics of tests applied in our school practice. The research was implementedusing the descriptive method, techniques of survey, scaling, content analysis andinterviews. Field research was conducted on a sample of 362 elementary schoolteachers. Results show that potentials for applying achievement tests are good, butthey can be promoted according to changes in initial professional education andvocational training of teachers. Testing results are commonly used for the purpose ofsummative evaluation, with some tendency toward using results for the purpose offormative evaluation. Referring to potentials for applying tests and ways in whichtesting results are used, differences between teachers’ opinions are better explainedconsidering years of teachers’ practice service than considering subject domains thatthey teach. Aiming to describe methodological characteristics of applied tests, weanalyzed 80 achievement tests applied in courses of Serbian language andmathematics. This time, significant differences were found between thecharacteristics of the tests. Methodological knowledge of teachers differs in domainsof identifying phases in test construction, characteristics of some types of questions,levels of knowledge that can be measured by a test and standardization of testingrequirements.",
publisher = "Универзитет у Београду, Филозофски факултет",
journal = "Универзитет у Београду",
title = "Тестови знања у школској пракси",
url = "https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_nardus_7128"
}
Luković, I. M.. (2016). Тестови знања у школској пракси. in Универзитет у Београду
Универзитет у Београду, Филозофски факултет..
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_nardus_7128
Luković IM. Тестови знања у школској пракси. in Универзитет у Београду. 2016;.
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_nardus_7128 .
Luković, Ivana M., "Тестови знања у школској пракси" in Универзитет у Београду (2016),
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_nardus_7128 .

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
About REFF | Send Feedback

OpenAIRERCUB
 

 

All of DSpaceInstitutions/communitiesAuthorsTitlesSubjectsThis institutionAuthorsTitlesSubjects

Statistics

View Usage Statistics

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
About REFF | Send Feedback

OpenAIRERCUB