Приказ основних података о документу

Achievement tests in school practice

dc.contributor.advisorMatović, Nataša
dc.contributor.otherVujisić-Živković, Nataša
dc.contributor.otherBodroški-Spariosu, Biljana
dc.contributor.otherDubljanin, Saša
dc.creatorLuković, Ivana M.
dc.date.accessioned2016-12-09T16:36:54Z
dc.date.accessioned2022-05-19T14:22:39Z
dc.date.available2016-12-09T16:36:54Z
dc.date.available2020-07-03T09:53:43Z
dc.date.available2022-05-19T14:22:39Z
dc.date.issued2016
dc.identifier.urihttp://eteze.bg.ac.rs/application/showtheses?thesesId=4232
dc.identifier.urihttps://nardus.mpn.gov.rs/handle/123456789/7128
dc.identifier.urihttps://fedorabg.bg.ac.rs/fedora/get/o:13939/bdef:Content/download
dc.identifier.urihttps://fedorabg.bg.ac.rs/fedora/get/o:14043/bdef:Izvestaj/download
dc.identifier.urihttp://vbs.rs/scripts/cobiss?command=DISPLAY&base=70036&RID=48466959
dc.identifier.urihttp://reff.f.bg.ac.rs/handle/123456789/3642
dc.description.abstractУ раду се разматрају могућности примене тестова знања у школској пракси,карактеристике примењених тестова и начини на које се могу користитирезултати добијени тестовима знања. Иако тестови знања нису новистраживачки проблем, последњих деценија дошло је до промена на планутеорија тестирања и приступа конструкцији теста. Намера истраживача је билада се постојећа сазнања у вези са тестовима допуне испитивањемметодолошких карактеристика тестова знања који се користе у нашој школскојпракси. У истраживању је коришћена дескриптивно-аналитичка метода,технике анкетирања, скалирања, анализе садржаја и интервјуисања.Испитивање је реализовано на узорку од 362 наставника предметне наставе.Истраживањем је утврђено да су могућности за примену тестова релативноповољне, али се могу унапређивати, изменама у сфери иницијалногпрофесионалног образовања и стручног усавршавања наставника. Резултатитестова знања користе се превасходно у сврхе сумативне евалуације, уз извеснопрепознавање потенцијала који примена тестова може имати и у доменуформативне евалуације. Када је реч о могућностима примене тестова знања иначинима коришћења резултата добијених тестирањем, године радног стажа увећој мери објашњавају разлику у одговорима испитаника у односу на предметкоји наставници предају. Анализом чији циљ је био да се опишу методолошкекарактеристике тестова обухваћено је 80 тестова знања израђених за потребенаставе српског језика и математике. Овог пута, регистроване су значајнеразлике у појединим карактеристикама тестова. Методолошка знањанаставника разликују се у доменима препознавања фаза конструкције теста,карактеристика различитих типова задатака, нивоа знања који се тестом могумерити и стандардизације услова тестирања.sr
dc.description.abstractThis paper concerns potentials for applying achievement tests in school practice,characteristics of applied tests and ways in which testing results can be used.Although achievement tests are not a new research topic, over the past decadeschanges have occurred in testing theory and construction of achievement tests. Ourintention was to complement relevant scientific findings with new findings about thecharacteristics of tests applied in our school practice. The research was implementedusing the descriptive method, techniques of survey, scaling, content analysis andinterviews. Field research was conducted on a sample of 362 elementary schoolteachers. Results show that potentials for applying achievement tests are good, butthey can be promoted according to changes in initial professional education andvocational training of teachers. Testing results are commonly used for the purpose ofsummative evaluation, with some tendency toward using results for the purpose offormative evaluation. Referring to potentials for applying tests and ways in whichtesting results are used, differences between teachers’ opinions are better explainedconsidering years of teachers’ practice service than considering subject domains thatthey teach. Aiming to describe methodological characteristics of applied tests, weanalyzed 80 achievement tests applied in courses of Serbian language andmathematics. This time, significant differences were found between thecharacteristics of the tests. Methodological knowledge of teachers differs in domainsof identifying phases in test construction, characteristics of some types of questions,levels of knowledge that can be measured by a test and standardization of testingrequirements.en
dc.formatapplication/pdf
dc.languagesr
dc.publisherУниверзитет у Београду, Филозофски факултетsr
dc.rightsopenAccessen
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/
dc.sourceУниверзитет у Београдуsr
dc.subjectтест знањаsr
dc.subjectthe achievement testen
dc.subjectконструкција теста знањаsr
dc.subjectметодолошкекарактеристике тестова знањаsr
dc.subjectпримена тестова знања у школској праксиsr
dc.subjectconstruction of achievement testsen
dc.subjectmethodologicalcharacteristics of achievement testsen
dc.subjectapplication of achievement tests in schoolpracticeen
dc.titleТестови знања у школској праксиsr
dc.title.alternativeAchievement tests in school practiceen
dc.typedoctoralThesisen
dc.rights.licenseBY-NC-ND
dc.identifier.fulltexthttp://reff.f.bg.ac.rs/bitstream/id/8420/Disertacija.pdf
dc.identifier.fulltexthttp://reff.f.bg.ac.rs/bitstream/id/8421/IzvestajKomisije.pdf
dc.identifier.rcubhttps://hdl.handle.net/21.15107/rcub_nardus_7128


Документи

Thumbnail
Thumbnail

Овај документ се појављује у следећим колекцијама

Приказ основних података о документу