Приказ основних података о документу

Education as a Component of Career Guidance and Counseling in Transition Periods of Adults Professional Development

dc.contributorAlibabić Hodžić, Šefka
dc.contributorОрловић Ловрен, Виолета
dc.contributorМарушић Јаблановић, Милица
dc.contributor.advisorПејатовић, Александра
dc.creatorМихајловић, Дубравка С.
dc.date.accessioned2022-05-21T12:17:51Z
dc.date.available2022-05-21T12:17:51Z
dc.date.issued2021
dc.identifier.urihttp://reff.f.bg.ac.rs/handle/123456789/3645
dc.description.abstractУ раду се разматра и истражује образовање као компонента каријерног вођења и саветовања (КВИС). Оквир за разумевање образовања базиран је на три кључне компоненте КВИС: појмовно-концептуални оквир од његовог настанка до данас, теорије професионалног избора/развоја класификоване према начину на који третирају образовање, као и пракса - анализа одабраних програма/модела КВИС. Из анализирана три сегмента, екстраховали смо потенцијалне садржаје образовања и креирали наш модел образовне понуде КВИС који се састоји из три кључне области (12 подобласти, 96 специфичних припадајућих садржаја). Модел смо понудили испитаницима који су процењивали његову релевантност за лични и професионални развој и то 371 испитанику са територије Београда, који су равномерно распоређени према припадности транзиционом периоду: почетак каријере, изграђена каријера и залазак каријере. Резултати истраживања показују да сви испитаници процењују модел као релевантан за њихов лични/професионални развој. Наишли смо на значајне разлике у односу на транзициони период - они на заласку каријере мање вреднују моделовану образовну понуду, а и на разлике у односу на пол, године живота, образовни ниво, радни статус и године радног стажа испитаника: жене, испитаници од 40 до 49 година, као и запослени и студенти процењују образовну понуду као више важну за њихов развој, а испитаници са 60 и више година, затим они са нижим нивоима образовања, незапослени и пензионери, они са више од 30 година радног стажа нижим вредностима оцењују релевантност модела, а открили смо и међусобне разлике испитаника на средини каријере. Даља статистичка анализа је показала постојање нове образовне понуде са 13 области, на основу које смо идентификовали различите модалитете образовне понуде саобразне потребама испитаника у различитом транзиционом периоду и различитих био-социјалних карактеристика.sr
dc.description.abstractThis paper discusses and explores education as a component of career guidance and counseling (CGC). The framework for understanding education is based on three key components of CGC: the conceptual framework from its early beginning to the present day, theories of professional choice/development classified according to the way they treat education as well as the practice of CGC - analysis of various CGC programs/models. From the analyzed three segments, we extracted potential educational contents and designed our model of CGC educational offer which consists of three key areas (12 sub-areas, 96 specific related contents). We offered the model to respondents who assessed relevance of the model for personal/professional development, to sample of 371 respondents from the territory of Belgrade, who were evenly distributed according to their transition period: beginning of their career, the built-career stage and career-decline. The research results showed that all respondents assess the model as relevant to their personal/professional development. We encountered significant differences in relation to the transition period – respondents in career decline period assess the offer as less relevant, and also differences exist in relation to gender, age, educational level, work status and years of work of respondents: women, respondents from 40 to 49 years, as well as employees and students assess the educational offer as more important for their development, and respondents aged 60 and over, then those with lower levels of education, the unemployed and retirees, those with more than 30 years of service assess our model as less relevant. We also discovered the differences between the respondents in the middle of their careers. Further statistical analysis showed the existence of a new educational offer consisting of 13 areas, on the basis of which we identified different modalities of educational offer according to the needs of respondents in different transition periods and different bio-social characteristics.sr
dc.language.isosrsr
dc.publisherФилозофски факултет Универзитета у Београдуsr
dc.relationinfo:eu-repo/grantAgreement/MESTD/Basic Research (BR or ON)/179060/RS//sr
dc.rightsopenAccesssr
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by-nd/4.0/
dc.subjectобразовање одраслихsr
dc.subjectкаријерно вођење и саветовање одраслихsr
dc.subjectкаријерно образовањеsr
dc.subjectтранзициони периоди професионалног развоја одраслихsr
dc.subjectкаријерни развој одраслихsr
dc.subjectadult educationsr
dc.subjectcareer guidance and counsellingsr
dc.subjectcareer educationsr
dc.subjecttransition periods in professional development of adultssr
dc.subjectcareer development of adultssr
dc.titleOбразовање као компонента каријерног вођења и саветовања у транзиционим периодима професионалног развоја одраслихsr
dc.titleEducation as a Component of Career Guidance and Counseling in Transition Periods of Adults Professional Developmentsr
dc.typedoctoralThesissr
dc.rights.licenseBY-NDsr
dc.identifier.fulltexthttp://reff.f.bg.ac.rs/bitstream/id/8470/Mihajlovic_Dubravka.pdf
dc.identifier.rcubhttps://hdl.handle.net/21.15107/rcub_reff_3645
dc.type.versionpublishedVersionsr


Документи

Thumbnail

Овај документ се појављује у следећим колекцијама

Приказ основних података о документу