Наративни конструкт слике о детету у предшколском програму/Narativni konstrukt slike o detetu u predškolskom programu
Апстракт
Opšte osnove predškolskog programa, kao kompleksan tekst, sadrže: ideje i uverenja o detetu,
procesu podučavanja i učenja, o vaspitaču i predškolskoj ustanovi. Ono što želimo da prikažemo ovim
tekstom je razmatranje programa kao lingvističkih i semantičkih distinkcija koje vode našem
razumevanju deteta u procesu podučavanja i učenja, koristeći se hermeneutikom i narativnom
analizom. Sledeći hermeneutički krug probaćemo da prikažemo proces našeg razmišljanja
(rekonstrukcije značenja pojmova koje uzimamo zdravo za gotovo - dete, cilj, sadržaj i razumevanje
namera pripovedača/autora i njihovih očekivanja u odnosu na učesnike vaspitno-obrazovnog procesa)
koji nas vodi do razumevanja slike o detetu i programskom dokumentu. Narativnom analizom
istražićemo veze među elementima programa, kroz analizu strukture, konteksta i značenja koje treba
da nas vodi kroz proces razumevanja odnosa narativa i slike o detetu. Ovde govorimo o semantici
koncepcijskih oblika shvatanja deteta, i time ž...elimo da ukažemo na pristup koji treba graditi u procesu
vaspitanja i obrazovanja koji polazi od toga da je program 'potraga za značenjem' i 'stvaranje
stvarnosti' (Bruner, 2000;23,33), da nije sam sebi svrha, već sredstvo za preispitivanje sopstvenih
pedagoških modela i slika o detetu.
Кључне речи:
dete / program / narativ / hermeneutikaИзвор:
Настава и васпитање, 2010, 59, 1, 130-144Издавач:
- Pedagoško društvo Srbije
Институција/група
Pedagogija / PedagogyTY - JOUR AU - Miškeljin, Lidija PY - 2010 UR - http://reff.f.bg.ac.rs/handle/123456789/3662 AB - Opšte osnove predškolskog programa, kao kompleksan tekst, sadrže: ideje i uverenja o detetu, procesu podučavanja i učenja, o vaspitaču i predškolskoj ustanovi. Ono što želimo da prikažemo ovim tekstom je razmatranje programa kao lingvističkih i semantičkih distinkcija koje vode našem razumevanju deteta u procesu podučavanja i učenja, koristeći se hermeneutikom i narativnom analizom. Sledeći hermeneutički krug probaćemo da prikažemo proces našeg razmišljanja (rekonstrukcije značenja pojmova koje uzimamo zdravo za gotovo - dete, cilj, sadržaj i razumevanje namera pripovedača/autora i njihovih očekivanja u odnosu na učesnike vaspitno-obrazovnog procesa) koji nas vodi do razumevanja slike o detetu i programskom dokumentu. Narativnom analizom istražićemo veze među elementima programa, kroz analizu strukture, konteksta i značenja koje treba da nas vodi kroz proces razumevanja odnosa narativa i slike o detetu. Ovde govorimo o semantici koncepcijskih oblika shvatanja deteta, i time želimo da ukažemo na pristup koji treba graditi u procesu vaspitanja i obrazovanja koji polazi od toga da je program 'potraga za značenjem' i 'stvaranje stvarnosti' (Bruner, 2000;23,33), da nije sam sebi svrha, već sredstvo za preispitivanje sopstvenih pedagoških modela i slika o detetu. PB - Pedagoško društvo Srbije T2 - Настава и васпитање T1 - Наративни конструкт слике о детету у предшколском програму/Narativni konstrukt slike o detetu u predškolskom programu EP - 144 IS - 1 SP - 130 VL - 59 UR - https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_reff_3662 ER -
@article{ author = "Miškeljin, Lidija", year = "2010", abstract = "Opšte osnove predškolskog programa, kao kompleksan tekst, sadrže: ideje i uverenja o detetu, procesu podučavanja i učenja, o vaspitaču i predškolskoj ustanovi. Ono što želimo da prikažemo ovim tekstom je razmatranje programa kao lingvističkih i semantičkih distinkcija koje vode našem razumevanju deteta u procesu podučavanja i učenja, koristeći se hermeneutikom i narativnom analizom. Sledeći hermeneutički krug probaćemo da prikažemo proces našeg razmišljanja (rekonstrukcije značenja pojmova koje uzimamo zdravo za gotovo - dete, cilj, sadržaj i razumevanje namera pripovedača/autora i njihovih očekivanja u odnosu na učesnike vaspitno-obrazovnog procesa) koji nas vodi do razumevanja slike o detetu i programskom dokumentu. Narativnom analizom istražićemo veze među elementima programa, kroz analizu strukture, konteksta i značenja koje treba da nas vodi kroz proces razumevanja odnosa narativa i slike o detetu. Ovde govorimo o semantici koncepcijskih oblika shvatanja deteta, i time želimo da ukažemo na pristup koji treba graditi u procesu vaspitanja i obrazovanja koji polazi od toga da je program 'potraga za značenjem' i 'stvaranje stvarnosti' (Bruner, 2000;23,33), da nije sam sebi svrha, već sredstvo za preispitivanje sopstvenih pedagoških modela i slika o detetu.", publisher = "Pedagoško društvo Srbije", journal = "Настава и васпитање", title = "Наративни конструкт слике о детету у предшколском програму/Narativni konstrukt slike o detetu u predškolskom programu", pages = "144-130", number = "1", volume = "59", url = "https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_reff_3662" }
Miškeljin, L.. (2010). Наративни конструкт слике о детету у предшколском програму/Narativni konstrukt slike o detetu u predškolskom programu. in Настава и васпитање Pedagoško društvo Srbije., 59(1), 130-144. https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_reff_3662
Miškeljin L. Наративни конструкт слике о детету у предшколском програму/Narativni konstrukt slike o detetu u predškolskom programu. in Настава и васпитање. 2010;59(1):130-144. https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_reff_3662 .
Miškeljin, Lidija, "Наративни конструкт слике о детету у предшколском програму/Narativni konstrukt slike o detetu u predškolskom programu" in Настава и васпитање, 59, no. 1 (2010):130-144, https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_reff_3662 .