dc.description.abstract | Opšte osnove predškolskog programa, kao kompleksan tekst, sadrže: ideje i uverenja o detetu,
procesu podučavanja i učenja, o vaspitaču i predškolskoj ustanovi. Ono što želimo da prikažemo ovim
tekstom je razmatranje programa kao lingvističkih i semantičkih distinkcija koje vode našem
razumevanju deteta u procesu podučavanja i učenja, koristeći se hermeneutikom i narativnom
analizom. Sledeći hermeneutički krug probaćemo da prikažemo proces našeg razmišljanja
(rekonstrukcije značenja pojmova koje uzimamo zdravo za gotovo - dete, cilj, sadržaj i razumevanje
namera pripovedača/autora i njihovih očekivanja u odnosu na učesnike vaspitno-obrazovnog procesa)
koji nas vodi do razumevanja slike o detetu i programskom dokumentu. Narativnom analizom
istražićemo veze među elementima programa, kroz analizu strukture, konteksta i značenja koje treba
da nas vodi kroz proces razumevanja odnosa narativa i slike o detetu. Ovde govorimo o semantici
koncepcijskih oblika shvatanja deteta, i time želimo da ukažemo na pristup koji treba graditi u procesu
vaspitanja i obrazovanja koji polazi od toga da je program 'potraga za značenjem' i 'stvaranje
stvarnosti' (Bruner, 2000;23,33), da nije sam sebi svrha, već sredstvo za preispitivanje sopstvenih
pedagoških modela i slika o detetu. | sr |