REFF - Faculty of Philosophy Repository
University of Belgrade - Faculty of Philosophy
    • English
    • Српски
    • Српски (Serbia)
  • English 
    • English
    • Serbian (Cyrillic)
    • Serbian (Latin)
  • Login
View Item 
  •   REFF
  • Pedagogija / Pedagogy
  • Radovi istraživača / Researcher's publications - Odeljenje za pedagogiju
  • View Item
  •   REFF
  • Pedagogija / Pedagogy
  • Radovi istraživača / Researcher's publications - Odeljenje za pedagogiju
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Дечји вртић као културни артефакт – вртић из социо-културне перспективе

Thumbnail
2012
Full text (206.2Kb)
Authors
Miškeljin, Lidija
Contributors
Грујић, Тамара
Article (Published version)
Metadata
Show full item record
Abstract
Иако постоје више од 160 година на овим просторима, предшколске установе - дечији вртићи још увек немају јасно дефинисану делатност. Сврставани су , у различитим периодма, у друге развијеније делатности - некад образовну, некад здравствену, а некад социјалну. У зависности од времена, од државног уређења друштва, владајућег друштвеног система, културе, традиције, богатства/сиромаштва и других постојећих ресурса, од утицаја/статуса поједин(а)ца у односу на друштво и државу, систем предшколског васпитања и образовања и, у оквиру њих, дечји вртићи се разликују кроз време, простор и друштвене зајднице у којјима су настали и настају, креирајући идентитет вртића као друштвени и културни конструкт. Препознајући значај друштвеног контекста у идентификацији места и улоге вртића од стране појединаца једне заједнице, отвара се могућност демонстрирања значаја социо - културне теорије за разумевање дечијег вртића, као културног артефакта, преко разматрања друштвеног контекста (друштвена пракса и одн...оси), културног контекста (креирање вредности, права и сета заједничких објеката) и дискурсног контекста (различите перспективе и форме изражавања). Управо из тих разлога у раду ћемо разматрати идентитет вртића кроз појединачне наративе, начине на које ти наративи оснажују и изграђују слику идентитета, као и начине на које креирамо слику о вртићу у односу на доминантан дискурс у контексту предшколског васпитања и образовања у Србији.

Keywords:
дечји вртић / култура / дискурс / идентитет
Source:
Зборник радова Високе школе струковних студија за образовање васпитача, 2012
Publisher:
  • Висока школа струковних студија за образовање васпитача, Кикинда

Cobiss ID: 263951879

ISSN: 2217-5725

[ Google Scholar ]
Handle
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_reff_3670
URI
http://reff.f.bg.ac.rs/handle/123456789/3670
Collections
  • Radovi istraživača / Researcher's publications - Odeljenje za pedagogiju
Institution/Community
Pedagogija / Pedagogy
TY  - JOUR
AU  - Miškeljin, Lidija
PY  - 2012
UR  - http://reff.f.bg.ac.rs/handle/123456789/3670
AB  - Иако постоје више од 160 година на овим просторима, предшколске установе - дечији вртићи још увек немају јасно дефинисану делатност. Сврставани су , у различитим периодма, у друге развијеније делатности - некад образовну, некад здравствену, а некад социјалну. У зависности од времена, од државног уређења друштва, владајућег друштвеног система, културе, традиције, богатства/сиромаштва и других постојећих ресурса, од утицаја/статуса поједин(а)ца у односу на друштво и државу, систем предшколског васпитања и образовања и, у оквиру њих, дечји вртићи се разликују кроз време, простор и друштвене зајднице у којјима су настали и настају, креирајући идентитет вртића као друштвени и културни конструкт. Препознајући значај друштвеног контекста у идентификацији места и улоге вртића од стране појединаца једне заједнице, отвара се могућност демонстрирања значаја социо - културне теорије за разумевање дечијег вртића, као културног артефакта, преко разматрања друштвеног контекста (друштвена пракса и односи), културног контекста (креирање вредности, права и сета заједничких објеката) и дискурсног контекста (различите перспективе и форме изражавања). Управо из тих разлога у раду ћемо разматрати идентитет вртића кроз појединачне наративе, начине на које ти наративи оснажују и изграђују слику идентитета, као и начине на које креирамо слику о вртићу у односу на доминантан дискурс у контексту предшколског васпитања и образовања у Србији.
PB  - Висока школа струковних студија за образовање васпитача, Кикинда
T2  - Зборник радова Високе школе струковних студија за образовање васпитача
T1  - Дечји вртић као културни артефакт – вртић из социо-културне перспективе
UR  - https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_reff_3670
ER  - 
@article{
author = "Miškeljin, Lidija",
year = "2012",
abstract = "Иако постоје више од 160 година на овим просторима, предшколске установе - дечији вртићи још увек немају јасно дефинисану делатност. Сврставани су , у различитим периодма, у друге развијеније делатности - некад образовну, некад здравствену, а некад социјалну. У зависности од времена, од државног уређења друштва, владајућег друштвеног система, културе, традиције, богатства/сиромаштва и других постојећих ресурса, од утицаја/статуса поједин(а)ца у односу на друштво и државу, систем предшколског васпитања и образовања и, у оквиру њих, дечји вртићи се разликују кроз време, простор и друштвене зајднице у којјима су настали и настају, креирајући идентитет вртића као друштвени и културни конструкт. Препознајући значај друштвеног контекста у идентификацији места и улоге вртића од стране појединаца једне заједнице, отвара се могућност демонстрирања значаја социо - културне теорије за разумевање дечијег вртића, као културног артефакта, преко разматрања друштвеног контекста (друштвена пракса и односи), културног контекста (креирање вредности, права и сета заједничких објеката) и дискурсног контекста (различите перспективе и форме изражавања). Управо из тих разлога у раду ћемо разматрати идентитет вртића кроз појединачне наративе, начине на које ти наративи оснажују и изграђују слику идентитета, као и начине на које креирамо слику о вртићу у односу на доминантан дискурс у контексту предшколског васпитања и образовања у Србији.",
publisher = "Висока школа струковних студија за образовање васпитача, Кикинда",
journal = "Зборник радова Високе школе струковних студија за образовање васпитача",
title = "Дечји вртић као културни артефакт – вртић из социо-културне перспективе",
url = "https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_reff_3670"
}
Miškeljin, L.. (2012). Дечји вртић као културни артефакт – вртић из социо-културне перспективе. in Зборник радова Високе школе струковних студија за образовање васпитача
Висока школа струковних студија за образовање васпитача, Кикинда..
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_reff_3670
Miškeljin L. Дечји вртић као културни артефакт – вртић из социо-културне перспективе. in Зборник радова Високе школе струковних студија за образовање васпитача. 2012;.
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_reff_3670 .
Miškeljin, Lidija, "Дечји вртић као културни артефакт – вртић из социо-културне перспективе" in Зборник радова Високе школе струковних студија за образовање васпитача (2012),
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_reff_3670 .

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
About REFF | Send Feedback

OpenAIRERCUB
 

 

All of DSpaceInstitutions/communitiesAuthorsTitlesSubjectsThis institutionAuthorsTitlesSubjects

Statistics

View Usage Statistics

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
About REFF | Send Feedback

OpenAIRERCUB