Приказ основних података о документу
Дечји вртић као културни артефакт – вртић из социо-културне перспективе
dc.contributor | Грујић, Тамара | |
dc.creator | Miškeljin, Lidija | |
dc.date.accessioned | 2022-05-30T15:21:05Z | |
dc.date.available | 2022-05-30T15:21:05Z | |
dc.date.issued | 2012 | |
dc.identifier.issn | 2217-5725 | |
dc.identifier.uri | http://reff.f.bg.ac.rs/handle/123456789/3670 | |
dc.description.abstract | Иако постоје више од 160 година на овим просторима, предшколске установе - дечији вртићи још увек немају јасно дефинисану делатност. Сврставани су , у различитим периодма, у друге развијеније делатности - некад образовну, некад здравствену, а некад социјалну. У зависности од времена, од државног уређења друштва, владајућег друштвеног система, културе, традиције, богатства/сиромаштва и других постојећих ресурса, од утицаја/статуса поједин(а)ца у односу на друштво и државу, систем предшколског васпитања и образовања и, у оквиру њих, дечји вртићи се разликују кроз време, простор и друштвене зајднице у којјима су настали и настају, креирајући идентитет вртића као друштвени и културни конструкт. Препознајући значај друштвеног контекста у идентификацији места и улоге вртића од стране појединаца једне заједнице, отвара се могућност демонстрирања значаја социо - културне теорије за разумевање дечијег вртића, као културног артефакта, преко разматрања друштвеног контекста (друштвена пракса и односи), културног контекста (креирање вредности, права и сета заједничких објеката) и дискурсног контекста (различите перспективе и форме изражавања). Управо из тих разлога у раду ћемо разматрати идентитет вртића кроз појединачне наративе, начине на које ти наративи оснажују и изграђују слику идентитета, као и начине на које креирамо слику о вртићу у односу на доминантан дискурс у контексту предшколског васпитања и образовања у Србији. | sr |
dc.language.iso | sr | sr |
dc.publisher | Висока школа струковних студија за образовање васпитача, Кикинда | sr |
dc.rights | openAccess | sr |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.source | Зборник радова Високе школе струковних студија за образовање васпитача | sr |
dc.subject | дечји вртић | sr |
dc.subject | култура | sr |
dc.subject | дискурс | sr |
dc.subject | идентитет | sr |
dc.title | Дечји вртић као културни артефакт – вртић из социо-културне перспективе | sr |
dc.type | article | sr |
dc.rights.license | BY | sr |
dc.citation.rank | M53 | |
dc.identifier.fulltext | http://reff.f.bg.ac.rs/bitstream/id/8517/Decji_vrtic_kao_kulturni_artefakt_vrtic.pdf | |
dc.identifier.rcub | https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_reff_3670 | |
dc.type.version | publishedVersion | sr |
dc.identifier.cobiss | 263951879 |