Улога педагога у грађењу значање и развијању праксе дечјег вртића
Апстракт
„Uloga“ se odnosi na socijalne uloge i modele ponašanja, strukturirani način učestvovanja
pojedinca u društvenom životu koji određuje ponašanje i postupke pojedinca (u kontekstu ovog
rada pedagoga) koji ih onda usklađuje sa očekivanjima društvene grupe, ali i sa sopstvenim
shvatanjem date uloge. Polazeći od osnovnih postavki socio kulturne teorije, rad se bazira na
paradigmi razumevanja koja otvara mogućnost pedagozima da istražuju, konstruišu i dublje
razumeju praksu dečjeg vrtića. To od pedagoga traži interaktivni i dijaloški proces razumevanja,
konstruisanja i rekonstruisanja postavki o sopstvenoj ulozi, ulozi vaspitača i deteta u dečjem vrtiću
što podrazumeva grupni dijalog koji uvažava drugačija mišljenja i viđenja. Ovo "učenje kroz
razgovor", lično strukturiranje profesionalnog iskustva, rezultira praksom koja promoviše učenje
u podsticajnom okruženju za decu.
Кључне речи:
uloga pedagoga / paradigma razumevanja / konstruisanje značenjaИзвор:
Идентитет професије педагога у савременом образовању, 2014, 76-80Издавач:
- Filozofski fakultet Univerziteta u Beogradu, Institut za pedagogiju i andragogiju
- Pedagoško društvo Srbije
Институција/група
Pedagogija / PedagogyTY - CONF AU - Miškeljin, Lidija PY - 2014 UR - http://reff.f.bg.ac.rs/handle/123456789/3679 AB - „Uloga“ se odnosi na socijalne uloge i modele ponašanja, strukturirani način učestvovanja pojedinca u društvenom životu koji određuje ponašanje i postupke pojedinca (u kontekstu ovog rada pedagoga) koji ih onda usklađuje sa očekivanjima društvene grupe, ali i sa sopstvenim shvatanjem date uloge. Polazeći od osnovnih postavki socio kulturne teorije, rad se bazira na paradigmi razumevanja koja otvara mogućnost pedagozima da istražuju, konstruišu i dublje razumeju praksu dečjeg vrtića. To od pedagoga traži interaktivni i dijaloški proces razumevanja, konstruisanja i rekonstruisanja postavki o sopstvenoj ulozi, ulozi vaspitača i deteta u dečjem vrtiću što podrazumeva grupni dijalog koji uvažava drugačija mišljenja i viđenja. Ovo "učenje kroz razgovor", lično strukturiranje profesionalnog iskustva, rezultira praksom koja promoviše učenje u podsticajnom okruženju za decu. PB - Filozofski fakultet Univerziteta u Beogradu, Institut za pedagogiju i andragogiju PB - Pedagoško društvo Srbije C3 - Идентитет професије педагога у савременом образовању T1 - Улога педагога у грађењу значање и развијању праксе дечјег вртића EP - 80 SP - 76 UR - https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_reff_3679 ER -
@conference{ author = "Miškeljin, Lidija", year = "2014", abstract = "„Uloga“ se odnosi na socijalne uloge i modele ponašanja, strukturirani način učestvovanja pojedinca u društvenom životu koji određuje ponašanje i postupke pojedinca (u kontekstu ovog rada pedagoga) koji ih onda usklađuje sa očekivanjima društvene grupe, ali i sa sopstvenim shvatanjem date uloge. Polazeći od osnovnih postavki socio kulturne teorije, rad se bazira na paradigmi razumevanja koja otvara mogućnost pedagozima da istražuju, konstruišu i dublje razumeju praksu dečjeg vrtića. To od pedagoga traži interaktivni i dijaloški proces razumevanja, konstruisanja i rekonstruisanja postavki o sopstvenoj ulozi, ulozi vaspitača i deteta u dečjem vrtiću što podrazumeva grupni dijalog koji uvažava drugačija mišljenja i viđenja. Ovo "učenje kroz razgovor", lično strukturiranje profesionalnog iskustva, rezultira praksom koja promoviše učenje u podsticajnom okruženju za decu.", publisher = "Filozofski fakultet Univerziteta u Beogradu, Institut za pedagogiju i andragogiju, Pedagoško društvo Srbije", journal = "Идентитет професије педагога у савременом образовању", title = "Улога педагога у грађењу значање и развијању праксе дечјег вртића", pages = "80-76", url = "https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_reff_3679" }
Miškeljin, L.. (2014). Улога педагога у грађењу значање и развијању праксе дечјег вртића. in Идентитет професије педагога у савременом образовању Filozofski fakultet Univerziteta u Beogradu, Institut za pedagogiju i andragogiju., 76-80. https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_reff_3679
Miškeljin L. Улога педагога у грађењу значање и развијању праксе дечјег вртића. in Идентитет професије педагога у савременом образовању. 2014;:76-80. https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_reff_3679 .
Miškeljin, Lidija, "Улога педагога у грађењу значање и развијању праксе дечјег вртића" in Идентитет професије педагога у савременом образовању (2014):76-80, https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_reff_3679 .